Kirjoittaja Aihe: 1400cc kokemuksia  (Luettu 142602 kertaa)

Vapiti

  • Viestejä: 37
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #75 : Toukokuu 10, 2016, 08:03:10 ap »
Itse vaihdoin äänenvaimentimiksi Agostinit, ne kromatut versiot. Mielestäni paremman näköiset, muistuttavat megafoneja ja hienot äänet. Tosin kaikkien nykypyörien vaimentimet ovat turhan pulleita omaan makuuni, niin nämäkin. Näistähän saa myös ne huilut pois, mutta muuttui se äänimaailma itselleni turhan repiväksi. Mitään vaikutusta moottorin toiminnassa en ole havainnut, noin 1000 km nyt takana. Muuta moittimista ei ole, kuin että sai aika tavalla sovittaa saadakseen ne istumaan edes suurin piirtein nätisti. Jostain sakuputkasta tilasin, noin 800 €, edullisemmat kuin Agostinilta suoraan.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #76 : Toukokuu 10, 2016, 10:35:03 ap »
Malli siis Agostini "Mandello" kokokromisena? Sopinee vaativaan makuuni kunhan ensiksi totuttelen vähän.

Vapiti

  • Viestejä: 37
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #77 : Toukokuu 10, 2016, 12:58:09 ip »
Juurikin ne. Olivat näemmä Stein-Dinseltä, 808,89 € toimituskuluineen. Kalleimmat vaimentimet mitä olen eläissäni ostanut, mutta kallein oli pyöräkin, ja reilusti vaikka muutaman kuukauden ikäisenä oli jo vähän halventunut.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #78 : Toukokuu 10, 2016, 14:10:23 ip »
Tankkiin meni kuitenkin sen tyhjennyttyä tasan 26 litraa

Onnea Matille ja Matin uutukaiselle!

Täytyy tunnustaa suuri tyhmyyteni...On sitä vaan niin pöljä.. :-[. Olen kolmisen vuotta ollut vakaasti siinä uskossa, että California 1400 mallin tankkiin ei mene kuin 22,5 litraa, mistä on varalla 3,5 litraa. Käsitys toimintasäteestä ja sitä kautta Calin soveltuvuudesta matkailukäyttöönkin muuttui Matin kulutustestin luettuani kerrasta! Kulutuksen uskoisi vielä tien päällä "norminopeuksia" noudatellen asettuvan aivan siedettäville lukemille ja 26 litran tankillisella pääsee jo ihan mukavaan "levähdys/tankkausrytmiin"  :D.

Jouko

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #79 : Toukokuu 10, 2016, 17:03:13 ip »
Olen kolmisen vuotta ollut vakaasti siinä uskossa, että California 1400 mallin tankkiin ei mene kuin 22,5 litraa, mistä on varalla 3,5 litraa.

Samoin luulin minäkin. Vai onko Matti jo ehtiny sen pullauttaa isommaksi?

Maahantuojan sivut väittää että tankki on 20,5.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #80 : Toukokuu 10, 2016, 22:41:36 ip »
Hain pyörän ensihuollosta tänään ehtoopäivällä ja kävin tankilla. Yksi palkki oli bensämittarissa jäljellä ja Shellin laskuri ilmoitti että hiukan yli 20 litraa solahti tankkiin. Liki kuusi litraa olisi ollut vielä reserviä eli nätisti ajamalla noin 100 km matkaa. Eikö muut ole tehneet kulutustestiä pyörälleen ja ajotavalleen? Mulle se on niitä ensimmäisiä juttuja jonka pyörälle teen.

Huoltokeikasta juttua: http://www.motomatti.fi/2016/05/california-1400-ensimmainen-huolto.html

Seuraava testi on ajaa normaalia matka-ajoa ja katsoa kuinka pitkään matkaa syntyy täydellä tankilla. Sivulaukkuun hieman varabensaa mukaan että pääsee tien päältä huoltikselle.

Vapiti

  • Viestejä: 37
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #81 : Toukokuu 11, 2016, 06:43:41 ap »
-14 Touring: yksi palkki ja varoitusvalo päällä, ajettu noin 60 km valon syttymisestä, niin 16,5 sain tankkiin. 20,5 vaikuttaisi tankin koolta.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #82 : Toukokuu 11, 2016, 07:43:44 ap »
Nyt alkaa epäilyttämään että onkohan erikokoisia tankkeja olemassa eri ikäisissä tai eri malleissa? Minun on Custom-mallia ja tankatessa olen sen kaksikymmentä litraa lasketellut tankkiin jo muutaman kerran. Yksi palkki on mittarissa jäljellä. Tosin olen ajanut vasta hieman yli 1500 km. Mutta kyllä ne kilometrit alkavat tästä karttua hiljalleen. Ainakin Juhannuksen tietämin olisi tarkoitus tehdä isompi ajelu itään päin.
Sitä ennen teen moottoritieajelun tasakaasulla varakannu sivulaukussa. Laitan aineistoa aiheesta blogiini kun jutun juurta ilmenee.

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #83 : Toukokuu 11, 2016, 09:30:01 ap »
Kyllä tuo 20,5 litran tankki tuntuisi olevan Cali 1400 Touring vm 2015 oikeampi koko viime kesän kokemusten mukaan. Ajelin yli 10 000 km ja parhaimmillaan pääsee lähes 400 km. Leppoisa vauhti, rengaspaineet 3 tuntumassa, hyvä tie eikä kovaa vastatuulta. Kerran teki kepposet, kun menovesi loppui 50 metriä ennen liikenneympyrää moottoritiellä Torniossa. Paahdoin moottoritietä vastatuuleen. Onneksi liikenneympyrästä heti oikealle oli ABC-asema.
Tankki saisi olla tilavampi. Nyt tankin sivuilla on poskipellit, jotka vievät tankin tilavuutta. Josko joku innostuisi tekemään vaikka tarviketankkeja, joissa poskipeltien viemä tila on otettu parempaan käyttöön. Suomen ja Ruotsin Lapissa on pitkiä pätkiä, joissa ei ole huoltoasemia. Onneksi kohteliailta farmareilta saa hätätilassa täydennystä.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #84 : Toukokuu 11, 2016, 18:51:03 ip »
 Eikö muut ole tehneet kulutustestiä pyörälleen ja ajotavalleen?
Vastaus: En koskaan. Tähän pätee sama syy kuin rautaperseajoihin. Tekisin/ajaisin jos siitä olisi minulle jotain hyötyä.  ;D

Mutta tuosta latauksesta. Olin hakemassa viime kesänä Eldoradoa Tampereen Heinolta. Pyörä oli pakettiautoon nostoa vaille kun asentaja tuli ja sanoi, että hei. Siihen pitää tehdä vielä yksi pikku juttu mistä on tullut tehtaan ohje. Kysyin kauanko kestää? Parikymmentä minuuttia. Sanoin ettei ole aikaa odottaa kun oli vuokraamon paku ajossa ja aikataulu oli venynyt rekisteröinnin ja katsastuksen osalta ylipitkäksi. Guzzi piti käyttää fyysisesti konttorilla. Tätä ei vaadittu muilta merkeiltä. Näin siis viime kesänä.

Sovittiin, että pyörä kyytiin ja se tehtaan suosittelema pikkujuttu tehdään ensimmäisessä huollossa. Homman nimi selvisi heti ekana viikonloppuna. Pyörä ei startannut. Akku tyhjä. Onneksi homma tapahtui vain reilun parinkymmenen kilsan päässä kotoa. Huoltoauto hakemaan miestä ja akkua. Lataus ja samana iltana pyörä kotiin.

Sain sähköpostilla tehtaan ohjeen sen pienen homman tekemiseen. Ei ollut kummoinen. Laturilta katkaistiin kahdesta samanlaisesta johdosta toinen. Ei liitetty mihinkään. Tulpattiin vain ettei ota räpsyjä rungosta tms. Latausongelma katosi sille tielleen. Teetin tämän työn  merkkihuollossa ettei mene takuu.

Oma valistumaton arvioni ongelman syystä on se, että kun laturi on melkoisen kuumassa paikassa pyttyjen välissä ja lyhyessä ajossa monine pysähdyksineen varmaan melkoisen kuumana, se huijasi latauksen nollille. Ehkä?
Huoltoon viedessäni lasettelin kuutostietä sellaista satasen vauhtia ja latauksen taso pysyi koko ajan mittarinäytöllä 13 - 14V tuntumassa.

Outo vika ja vielä oudompi remontti.   :o

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #85 : Toukokuu 11, 2016, 19:12:55 ip »
Leca:lla erikoinen kokemus.
Ei asentaja ehtinyt mainita jos tiesi mikä kyseisen piuhan funktio on?

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #86 : Toukokuu 11, 2016, 20:35:42 ip »
Asentaja oli yhtä ymmällä jutusta kuin minäkin.
Jotenkin käsittämätön juttu. 1400 koneita kun on ollut täälläkin jo jonkin aikaa enkä ole moisesta kuullut.
Eldoradot taisi tulla myyntiin kautta linjan aika myöhään viime vuonna koko Euroopassa. Heinäkuussa ekat Suomessa. Kuitenkin tullut linjalta läpi tuollaisena. Ja tehtaan korjausohje valmiina.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #87 : Toukokuu 11, 2016, 22:35:30 ip »
Mielenkiintoista!

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #88 : Toukokuu 12, 2016, 07:11:48 ap »

Mutta tuosta latauksesta. Olin hakemassa viime kesänä Eldoradoa Tampereen Heinolta. Pyörä oli pakettiautoon nostoa vaille kun asentaja tuli ja sanoi, että hei. Siihen pitää tehdä vielä yksi pikku juttu mistä on tullut tehtaan ohje. Kysyin kauanko kestää? Parikymmentä minuuttia. Sanoin ettei ole aikaa odottaa kun oli vuokraamon paku ajossa ja aikataulu oli venynyt rekisteröinnin ja katsastuksen osalta ylipitkäksi. Guzzi piti käyttää fyysisesti konttorilla. Tätä ei vaadittu muilta merkeiltä. Näin siis viime kesänä.

Sama juttu kuin LeCa:lla tapahtui viime kesänä heinäkuussa RM Heinolla Tampereella 1400 Touring SE:n luovutuksessa. Pyorä oli jo luovutettu, kun tuli pyyntö viedä pyörä vielä huoltoon. Pikku juttu kuulemma. Tehtaalta oli tullut ohje katkaista joku lanka.
Homma tehtiin. Kaikki on pelannut hyvin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #89 : Toukokuu 12, 2016, 08:38:58 ap »
Oliko tuo johto siis jostain johtosarjasta? Laturihan tuossa näkyisi olevan tavallinen "automallinen".
Hyvä pyörä, parempi mieli.