Kirjoittaja Aihe: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO  (Luettu 20175 kertaa)

Temmi

Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #15 : Toukokuu 16, 2016, 19:32:11 ip »
Orggis kilpurissa oli vanhempi kone ja myöhemmin tulleissa tuotantomalleissa (kisa -ja katu) sitten tuoreempi kone..
Neliventtiilimallin laittoivat kisoihin sen jälkeen kun olivat ensin 2 v:llä pärjänneet.
http://www.ghezzi-brian.guzzi-days.net/workteam.htm

Jos vähänkään oikein olen ymmärtänyt niin olivat hölmöjä kun eivät Guzzilta heti antaneet kaikkea tukeansa Ghezzi Brianille.
Voisi olla nykyään sporttiguzzien ja koko lafkan menestys jopa Ducatin tapaista? Kotimaan kisoista ne Ducatitkin uuden nousun loi..
No onneksi "lehmät lentävät kesällä" malleilla (kuten eräs irvileuka laukkupyöriä kutsui) tehdas pärjää.
Jossain verrattiin löyhästi GB:tä Ducatin NCR:ään.
Harmi kun Brian ja Ghezzi lähtivät omille teilleen.. Mutta uskoisin että jotain kohahduttavaa vielä herroista kuullaan..

Lisäämpä muuten tuohon aihealueeseen Millepercenton jotta toivottavasti(!) se suomen ainoan Millepercenton omistaja kirjoittelisi kuulumisia..!

No nyt vasta osuin palstalle. Mitäs tässä. BB1 kävi Millepercentolla värin vaihdossa, täyshuollossa ja Ghezzin käsittelyssä(moottorinohjauksen säätö). Pyörä käy ja kukkuu. On käynyt Etelä-Euroopassa ja lapissa. On päässyt kaksi kesää kiertämään rataa ja näyttämään monelle pyörälle närhen vehkeet varsinkin mutkista ulos lähdettäessä. Kuskin ajotaito tosin ei ole vielä kehuttava. On siinä pyörää kerrakseen :).

Nyt kuitenkin ratakärpäsen purema on iskenut kovin kuskiin ja olenkin tässä mietiskellyt miten jatkossa. Ostanko toisen pyörän radalle, vai mitenkä. Kahta katupyörää ei olisi varaa pitää. Jos ajattelisi, että on sama pyörä kadulla ja radalla, niin vaikeaksi menee. Pyörän tulisi olla kelvollinen vauhdikkaaseen rata-ajoon, mutkateille kadulla, pitkään matkaan ympäri Eurooppaa, työmatka-ajoon jne. Ei sellaista ole olemassakaan. Jos taas ajattelisi, että hakee optimaalista pyörää radalle, niin BB1:tä parempia vaihtoehtoja on olemassa. Toisaalta taas jos miettii millaiseen monipuoliseen käyttöön minä haen pyörää, niin BB1:tä parempia ei juuri ole. Vaikeita asioita...

Temmi

Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« Vastaus #16 : Toukokuu 16, 2016, 19:38:33 ip »
Kuvatus

aj@

« Vastaus #17 : Toukokuu 16, 2016, 21:45:05 ip »
Komeestihan tuo Lahdessa raksutti. Eikös tämä ole Arskan entinen, vai muistanko ihan väärin ?

Camn

« Vastaus #18 : Toukokuu 16, 2016, 22:11:56 ip »
Lainaus
Jos ajattelisi, että on sama pyörä kadulla ja radalla, niin vaikeaksi menee
Kun olen vielä vähemmän radalla käynyt, olen miettinyt tuota samaa. Olisi turvallisempaa olla joku rekisteröimätön peli, kärrillä veisi radalle. Ajatuksen tasolla eniten kiinnostaisi tällä haavaa a) Lemans I-II mallista tehty ratapyörä  b) Aprilia RSV:stä (V2/Rotax) tehty ratapyörä. Apikat lienevät ominaisuuksiinsa nähden edullisia.

Yhteenveto: harva ajanee otsikossa mainituilla pyörillä radalla ?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 22:36:32 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Temmi

« Vastaus #19 : Toukokuu 16, 2016, 22:15:54 ip »
On Arskan entinen. Aika lailla samassa kuosissa pyörä muuten, mutta väri vaihtunut ja tarakka tullut.
Täytys tehä huolto pyörään. Jostain syystä tyhjäkäynti on aika epäsäännöllinen tällä hetkellä, mutta heti kun lähtee ajoon, niin kaikki toimii kuten pitääkin. En tiedä mitähän se Ghezzi moottoriohjaukseen teki kun sen jälkeen ollut tuota. Toisaalta jerkkuva tullut lisää.

Temmi

« Vastaus #20 : Toukokuu 16, 2016, 22:18:07 ip »
Lainaus
Kun olen vielä vähemmän radalla käynyt ja könähdin silloin elokuussa osaamattomuuttani, olen tässä pikku hiljaa osia ja varusteita haaliessa miettinyt tuota samaa. Ei ole yhtään rattoisaa kun tulee kuluja, lisäksi melko tulee vastaus: "ei saatavilla" (V11 Scura), hankaloittaa. Olisi turvallisempaa olla joku rekisteröimätön peli, kärrillä veisi radalle. Ajatuksen tasolla eniten kiinnostaisi tällä haavaa a) Lemans I-II mallista tehty ratapyörä  b) Aprilia RSV:stä (V2/Rotax) tehty ratapyörä (jonkunlainen konsensus vallitsee AF1 palstalla että Gen1 olisi maantiekäyttöön ja Gen2 ratakäyttöön se oikea).  Apikat lienevät ominaisuuksiinsa nähden edullisia.

Koeajoin eilen Aprilia RSV4 RR:n ja se sopi minun käteen kuin hanska... jopa pelottavan hyvin...

Camn

« Vastaus #21 : Toukokuu 27, 2016, 21:53:04 ip »
V11 - it defines you.

klassikko

« Vastaus #22 : Elokuu 21, 2018, 08:59:27 ap »
Ghezzi on saanut kevään muutaman ajoreissun jäljiltä levätä mutta ei ole unohdettu!
Uusi Brianilta tilattu kaasuvaijeri oli tavallinen tarvike malli eikä omanlaisensa kirkas metallipäällysteinen. Oli aika pettymys kun maksoikin niin miehekkäästi. Säilytin toki alkuperäisen ja teen siihen uuden vaijerin orggis kuoreen myöhemmin jotta pyörä pysyy täydellisen orggiksena.

Ghezzissä on tehoon nähden hämmästyttävän korkeat vakuutusmaksut joten irtisanoin sen vakuutuksen jo muutamien ajelukertojen jälkeen.
Ja koska se käy käteen liiankin hyvin jolloin vauhdit nousi sillä kadulla luvattoman korkeiksi.
Se on saanut levätä mutta pitänee piakkoin herätellä tulille jotta akku ym. pysyy kunnossa.

motomatti

« Vastaus #23 : Elokuu 21, 2018, 11:46:25 ap »
Vakuutuksia voi kilpailluttaa. Mutta kaikilla kai se menee teho/paino-suhteen mukaan. Joillakin yhtiöillä voi olla harvinaisuuslisä hinnassa.

Yksi tapa, jota itse käytän, on ottaa vakuutus vain sille/niille päiville kun ajoa liikenteessä tapahtuu. Ei ole "kertamaksu" erityisen korkea. Pääosa ajasta kulkineet ovat pois liikenteestä ja vakuutuksesta. Trafin sivulla on selkeä kaavake jolla prosessia voi hoitaa. Maksaa muutaman euron per kerta.

TunturiTT

« Vastaus #24 : Elokuu 21, 2018, 19:24:43 ip »
Yhtiön vaihto ja äkkiä. Toki voivat lätkäistä arvalla laskun, kun mopoa ei löydy listoilta. Tarjottelee esimerkkivehkeeksi V11 Sportia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

« Vastaus #25 : Syyskuu 11, 2018, 15:28:01 ip »
Jep, on tullut kilpailutettua ja huomattavan kallista on on Ghezzin vakuuttaminen oikeasti tehokkasiinkin pyöriin nähden.
Liekkö harvinaisuuden takia kynivät meikä poloista.
Oli yllätys miten iso on ero samassa yhtiössä on kun tuli pyydettyä uusi tarjous vuotta myöhemmin.. oli hinta enemmän kuin puolittunut!! ja kerrankin alaspäin.

Automattilaskureita ei voi käyttää harvinaisten laitteiden kohdalla. Pop ia, If iä ja Lähitapiolaa olen lähinnä kilpailuttanut. Suurin osa vakuutuksista on Lähitapiolassa jossa on minimi vuosimaksu 50 euroa ajoit tai et!!! Eli ei sinne kannata viimeisintä hankintaa (puolivanha italialainen superbike..) laittaa edes omiin nimiin rekisteröinnin ajaksi!
Kokeilin muuten huvikseni autossa sitä vakuutusta jota markkinoidaan että ajomäärän mukaan. Arvatkaa onko vedätystä? hintaero oli vuodessa nelisen euroa jos ajaa 5 tai 10 tuhatta kilometriä!

Välittömästi alkoi jyminä kuulua Ghezzin titaaniputkista kun kokeilin sitä käyntiin kun sen pesin ja puunasin säilytyskuntoon!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2018, 08:40:03 ap kirjoittanut klassikko »

Olavi

• MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
« Vastaus #26 : Maaliskuu 17, 2019, 18:36:11 ip »
Lainaus
Kun olen vielä vähemmän radalla käynyt ja könähdin silloin elokuussa osaamattomuuttani, olen tässä pikku hiljaa osia ja varusteita haaliessa miettinyt tuota samaa. Ei ole yhtään rattoisaa kun tulee kuluja, lisäksi melko tulee vastaus: "ei saatavilla" (V11 Scura), hankaloittaa. Olisi turvallisempaa olla joku rekisteröimätön peli, kärrillä veisi radalle. Ajatuksen tasolla eniten kiinnostaisi tällä haavaa a) Lemans I-II mallista tehty ratapyörä  b) Aprilia RSV:stä (V2/Rotax) tehty ratapyörä (jonkunlainen konsensus vallitsee AF1 palstalla että Gen1 olisi maantiekäyttöön ja Gen2 ratakäyttöön se oikea).  Apikat lienevät ominaisuuksiinsa nähden edullisia.

Koeajoin eilen Aprilia RSV4 RR:n ja se sopi minun käteen kuin hanska... jopa pelottavan hyvin...

Olen itse juuri päätynyt Aprilian RSV Mille R:ää rata-ajeluita varten. Aikansa hyvistä osista kasattu pyörä ja tolkun hintaan. Pidän pyörän katulaillisena, koska hyvä on saada enemmän ajokilometrejä kuin vaan radalla. Hankin pyörän sysyllä 2018 ja noin kuukauden päivät oli vielä ajokelejä. On riittävän tehokas ja vääntävä kone rataharrasteluun. Yhden kesän ajoin RSV4lla, joten siitäkin on kokemusta. V2 on kuitenkin enemmän omaan makuun. Liian hieno & arvokas keräilypyörä ei ole optimaalinen radalla rääkättäväksi ;D. Apikalle kehtaa antaa kyytiä ja on ihan riittävästi haastetta senkin hallinnassa. Varaosia näyttää olevan maailmalla hyvin tarjolla ja vertaistukeakin löytyy netistä.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

klassikko

« Vastaus #27 : Elokuu 01, 2019, 14:29:20 ip »
 Varoitus! Sisältää tolkutonta kehumista: ;D kyllä se on vaan yhtä juhlaa päästellä Ghezzillä! Se yhä vaan paranee kulultaan ja käytökseltään.
Loppukaudesta pyörät yleensä tuntuu jo laiskoilta mutta nyt sisäänajettuna (vajaa 30tkm) pyörä ryntää yhä vaan paremmin!

Vaikka näkemättä ostamani miltei ajamattoman (4 t km!) pyörän kunto hakuhetkellä harmittikin niin se oli sittenkin minun onni!
Olen saanut kuulla että ennen minua hieman raihnaisen kunnon ja tukossa olleiden suuttimien takia useampikin ostajakandidaatti oli sen oston hylännyt.
Suuttimet tukossa siinä oli nykytehoista murto-osa! Koneen etummainen kiinnityspultti puuttui jne.. jouduin vaihtamaan jarrulevyt, perää kannatteleva messinki pusla oli syöpynyt väljäksi jne..

Olen todella nauttinut pyörästä sen jälkeen kun sain sen kuntoon. (eka ratakokeilu Alastarossa oli sököjen levyjen ja tottumattomuuden  takia katastrofaalinen kokeilu).
Ja kun tässä vielä viimeksi älysin säätää turhan liikkeen pois etujarrukahvasta niin tuli rutkasti varmuutta jarrutusten myöhäiseksi jättämisiin. Kun pikkuhiljaa pyörää ja ajamista on tullut opeteltua niin alkaa se näköjään edes jonkinlainen vauhti meikäläisellekkin löytyä.
Ainakin renkaiden reunojen kulumisesta päätellen! Voi olla että kuvittelen mutta ei kai kadulla katurenkaiden laitoja saa hiertymään/sulamaan?

Näin tai noin mutta eilen meni tankillisen ajaminen lempitiellä jo niin vauhdikkaaksi että pysyköön pyörä taas hetken tallissa, muutoin ei pysy ukko hengissä ja pyörä kasassa!

Harri Eronen

« Vastaus #28 : Elokuu 02, 2019, 11:21:31 ap »
Jahka keli lämpenee,pistäydy joku Torstai kerholla, ompahan porukalla ihmettelemistä, ehkäpä jotain "uutta" katselemista,jahka soitat etukäteen?