Kirjoittaja Aihe: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO  (Luettu 40835 kertaa)

klassikko

  • Viestejä: 199
Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« : Helmikuu 23, 2016, 14:58:11 ip »
Tammikuun 2016 Classic Bikessa on juttua Moto Guzzi tehdasmuseosta.
Hienojen veteraanipyörien lisäksi ainoana edes hieman tuoreempana laitteena on nostettu esille Ghezzi-Brianin suunnittelema MGS-01

Why on eart didn`t Guzzi make more of these beauties? on kuvatekstinä MGS-01 :sen kuvassa!

(MGS:iä tehtiin alle 200 kpl Corsa-versiota ja aiotut katuversiot jäivät tekemättä).

Ghezzihän tuli tunnetuksi kun 1996 Ghezzi- Brian Super Twinillä voitettiin Italian BOTT kisat. Tästä kisapyörästä tehtiin pieni määrä katuversioitakin.

Kymmenen vuotta myöhemmin italialaisen Gianfranco Guareschin toimesta voitettiin 2006 Daytonan BOTT kisat 1350 koneisella  MGS:llä.
-peitoten Ducatin 1098 tehdaspyörää ajanut Dario Marchetti kertoo Classic Bike.

Saas nähdä tuleeko tulevaisuudessa vielä jotain samantapaista markkinoille.. Hienoa olisi!  
(ja löytäisikö ajankanssa edes yksi MGS-01 tiensä tänne kaukaiseen Suomeen..)


« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2016, 13:01:47 ip kirjoittanut klassikko »

Camn

  • Viestejä: 2 576
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2016, 15:25:03 ip »
Lainaus
Ghezzi-Brianin suunnittelema MGS-01
Ikuisuusteema josta sporttiguzzeista kiinnostuneet jaksavat puhua iät kaiket. Ehkä lisäisin itseäni ajatellen: ”ratataidoista ja iästä” huolimatta.
Lainaus
Why on earth didn`t Guzzi make more of these beauties
Ja sitten kun on olemassa melko tuore kuva (en muista että otinko itse vai löytyikö netistä), missä näkyy oven lasin läpi tehtaalla kuvattuna että osia on vielä jonkun verran. En tiedä josko täysin valmiisiin yksilöihin vai pelkästään moottori/vaihteisto -kokonaisuuksia.
Lainaus
löytäisikö ajankanssa edes yksi MGS-01 tiensä tänne kaukaiseen Suomeen
Tämä taitaa olla sellainen "Guzzi" josta voi varmuudella sanoa: hinnat vaan nousevat. Josko olisi sattunut äskettäisen lottopotin voittajiin joku Guzzisti… pidetään toivoa yllä.

Olen saanut nauttia siitä, että olen nähnyt radalla varikolla ja ajossa tuollaisen (Oschersleben). Kävin sitä kuolaamassa ja luvan perästä otin joitakin kuvia.  Tässä yksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2016, 22:05:00 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 405
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2016, 15:47:30 ip »
Ekku on kyllä lupaillut, että vielä joku päivä MGS löytyisi tallista. Sitä odotellessa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2016, 13:47:23 ip »

Ikuisuusteema josta sporttiguzzeista kiinnostuneet jaksavat puhua iät kaiket. Ehkä lisäisin itseäni ajatellen: ”ratataidoista ja iästä” huolimatta.
...

Äläpäs lisää!  ;D Ei sitä todellakaan tarvitse olla nuori ja rämäpäinen kisakuski nauttiakseen huippulaitteista!

Yllätys että noita MGS:iä oli vielä pari vuotta sitten myynnissä ihan "kohtuuhintaan".. tuskin enää..

 ;D Ekku voisi "uhrautua"  ;D

  
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2016, 10:15:11 ap kirjoittanut klassikko »

Camn

  • Viestejä: 2 576
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #4 : Helmikuu 25, 2016, 22:10:23 ip »
P.Roper kertoo kysyttäessä eräästä SporttiGuzzista toisella foorumilla mm. seuravaa. Sopii mielestäni tähän kuin nenä päähän, vaikka puhe on "muista italialaisista".
"
...no driveline shock absorber apart from an unforgiving face cam type on the input shaft and use a three dog engagement in the straight cut gearbox. This, coupled with the fact that they were made during one of the "Oh fuck! We're going broke!" periods of Guzzis history... aren't for sissies! You will be buying one of the last of the great, thundering, hairy-chested, Sporting Guzzis! It would of been a dinosaur even if it had been launched a decade earlier and it has all the subtlety and sophistication of a bophors gun! Set up correctly and on the right road though they offer a riding experience that is near sublime.

A real "Don't fuck with me!" motorbike from a different age...we will not see the like again."
"
V11 - it defines you.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 405
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #6 : Helmikuu 27, 2016, 16:59:46 ip »
Ei edes paha hinta  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 576
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2016, 23:22:06 ip »
Lainaus
1996 Ghezzi- Brian Super Twinillä voitettiin Italian BOTT kisat
Jos V11 tuli 1999, joko 1996 oli V11 moottorilla varustettu G-B ?  Vai oliko joku aikaisempi malli?
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 405
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2016, 12:03:10 ip »
Eikös GB ole parannellut Guzzeja jo ennen v11:a. Jotenkin sellainen maku, että räpläsivät jo Daytona-koneisia kilpahommiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 576
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #9 : Maaliskuu 13, 2016, 15:28:16 ip »
Sattui Guzzin virallinen esite 2011 vastaan, loppupäässä oli näinkin myöhään vielä tämä mukana. Oisko ollut 90v juhlavuoden kunniaksi. Ehkei tuota olisi enää ostaa voinut?
V11 - it defines you.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01
« Vastaus #10 : Maaliskuu 14, 2016, 09:01:40 ap »
Orggis kilpurissa oli vanhempi kone ja myöhemmin tulleissa tuotantomalleissa (kisa -ja katu) sitten tuoreempi kone..
Neliventtiilimallin laittoivat kisoihin sen jälkeen kun olivat ensin 2 v:llä pärjänneet.
http://www.ghezzi-brian.guzzi-days.net/workteam.htm

Jos vähänkään oikein olen ymmärtänyt niin olivat hölmöjä kun eivät Guzzilta heti antaneet kaikkea tukeansa Ghezzi Brianille.
Voisi olla nykyään sporttiguzzien ja koko lafkan menestys jopa Ducatin tapaista? Kotimaan kisoista ne Ducatitkin uuden nousun loi..
No onneksi "lehmät lentävät kesällä" malleilla (kuten eräs irvileuka laukkupyöriä kutsui) tehdas pärjää.
Jossain verrattiin löyhästi GB:tä Ducatin NCR:ään.
Harmi kun Brian ja Ghezzi lähtivät omille teilleen.. Mutta uskoisin että jotain kohahduttavaa vielä herroista kuullaan..

Lisäämpä muuten tuohon aihealueeseen Millepercenton jotta toivottavasti(!) se suomen ainoan Millepercenton omistaja kirjoittelisi kuulumisia..!

 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2016, 10:10:56 ap kirjoittanut klassikko »

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« Vastaus #11 : Huhtikuu 11, 2016, 08:33:13 ap »
http://www.madeinitalymotorcycles.com/#!Moto-Guzzi-MGS01-Road-registered-For-Sale/cyvb/56ec2b730c

Eli tuolla myyntipalstalla on katurekisteröity MGS 25 000 punnalla..  sehän ei ole kuin puolet uuden perheauton hinnasta  :)

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2016, 08:55:12 ap »
 ;D viimeviikolla tuli sitten testailtua n. 600 km verran Ghezzin uusia titaani racing vaimentimia. Nyt on lopultakin guzzi koneisessa mieleiset äänet!
 Ihan asialliset jytinät vaikka on suorat putket.  Ukkosen jylinää.. Nyt on homma kohdillaan!
Ja yllätys on että vääntöalueet toimii kuten pitää jos ei jopa aiempaa paremmin? (näin ainakin "persdynolla" tuntuisi.. vitosella lähtee ulos mutkista ripeästi.. vaatii nelosta keulan keventämiseen..  ;D)
(kuulemma esim Grisoon tai Dugateihin jos laittaa liian aukinaiset putket niin häviää laaja vääntö).
 Hienosti laulaa ja ulkonäkö sai runsaasti kehuja!  :)

(Motori di Marinolla on muuten 2004 mallin Super Twin myynnissä!!!)

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 96
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« Vastaus #13 : Toukokuu 09, 2016, 16:28:24 ip »
Mobile.de myös yksi 2003 malli jolla ilmoitetaan 8750 km ajetuksi. Pyörä Saksassa ja myös kilvissä.
V50 Nero club racer, V50 Rosso club racer, V65 club racer, Nevada Cappuccino Racer kilvissä
ja Cali III + Eml Sport

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Ghezzi- Brian Super Twin / MGS-01/ MILLEPERCENTO
« Vastaus #14 : Toukokuu 10, 2016, 08:42:49 ap »
Kiitos J. 
(otin kopion ilmoituksesta mahdollista vakuutus tarvetta varten..)
Joskus Guzzi haulla olen noita yrittänyt löytää.. huonolla menestyksellä.
On tuo 18490 euroa kohtuu kova hinta. Mutta kyllä sen joku talteen ottaa, veikkaisin jotain museota tai henkilöä jonka tuntipalkka voi olla tuon verran jolloin ei sillä ole niin väliä..
On muuten punainen Motori di Marinollakin oleva.
Omani on tiettävästi "one of the kind" vai miten ne sanoo. En ole edes kuvaa nähnyt muusta metallin sinisestä hopeanvärisellä rungolla.
Samaa sinistä kyllä on mutta joko mustalla tai "Britten henkisellä" aniliinin punaisella rungolla. Tuolla aniliininpunaisella rungolla se olisi sopivan härski ja runko erottuisi.. mutta mustarunkoinen ei jotenkin ole makuuni sinisen kanssa..punaiseen pyörään se kyllä käy!