Olikin muuten tuossa reilu viikko sitten uusintakuntotesti. Ja kyllähän sitä parannusta on tullut! "Dynokäyriä" vertaamalla voi todeta hapenoton ja kestävyyden parantuneen selkeästi. Koko mittausalueella sykekäyrä pysyy reilut kaksikymmentä lyöntiä alemmalla tasolla. Lisäksi aiemmin pystyin polkemaan nousevaa rasitusta vasten 17 min 45 s, tulos kirjataan nyt 23 m 15 s!! Eli viisi ja puoli minuuttia pidempään! Eli kevyet 30 prosenttia kovemmin. Ja kyllä sen huomaa yleisessä kunnossa, jaksaa huomattavasti paremmin. Myös alkukesän pienet pyörälenkit ovat aivan paperia tänä päivänä. Kovemman rasituksen urheilusuoritukset tuntuvat hyvältä, eikä varmalta kuolemalta
Lisäksi -koputan puuta- en ole ollut lainkaan kipeänä koko 18 viikon aikana, vaikka muu perhe on ollut parissakin flunssassa. Toivon, että näillä asioilla on yhteys.
Olen jo hommannut toisen polkupyöräprojektin ensi kesää varten, tai itse asiassa kaksi: itselle nopeampaan ajoon vaihteellinen ja vaimolle yksivaihteinen projektiksi. Hänellä on pääasiallinen pyörä nykyaikainen hiilikuitupyörä nestejarruin, jota olen saanut rakentaa vielä pidemmälle. Uudesta tulee tasan erilainen "voimapyörä".
Oma uutuus tulee myös olemaan ranskalainen..