Kirjoittaja Aihe: MGX-21 Fying Fortress  (Luettu 15401 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
MGX-21 Fying Fortress
« : Marraskuu 21, 2015, 15:38:16 ip »
Herättänee ristiriitaisia tuntemuksia:
http://www.motorcycle.com/manufacturer/moto-guzzi/2015-eicma-moto-guzzi-mgx-21-flying-fortress.html
Taas jenkkimarkkinat mielessä..

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #1 : Marraskuu 22, 2015, 11:37:38 ap »
Pikkusen tuo ulkoasu nakumiestä häirittee, mutta onhan se komeempi ku Harley Parkinsonin vastaa luomus.
Jos kerta iso häätyypi olla niin ehkä sitten tommonen.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2015, 17:08:31 ip »
Noitahan on luvassa rajattu erä. Bulkkimalli todennäköisesti eroaa lähinnä värinsä puolesta. Ja ehkä vanteet ovat hillitymmät. Onhan tuo melkoinen lepakkomopo.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #3 : Marraskuu 11, 2016, 18:04:24 ip »
Moi,

Ainakin vauhdikkaita mainosvideoita osaavat tehdä:
http://projects.moto.it/motoguzzi-mgx21/

ps. musiikin kanssa parhaimmillaan :)

Oliskohan tässä hieman enemmän kallistusvaroja, kuin 1400 Touring mallissa?
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2016, 19:02:01 ip »
Joko Kimmolla on tullut asfaltti vastaan?

En ole kokeillut Touring-mallia sillä perusteella että olisin kallistellut joten en tiedä sanoa muuta kuin että eri mallien kesken on jousitus ja rengaskokoeroja. Pari senttiä perä korkeammalla lisää kallistusvaraa usealla asteella. Keulaakin voi säätää. Sekin tosin nostaa helposti korkeutta ja voi lyhytjalkaiselle tai vähävoimaiselle olla hankalampaa.
Oletettavasti 1400-mallien jousituksiin saanee tarvikejousia jotka ovat vielä kantavampia kuin nykyiset. Tai sitten vain perinteisesti parin sentin holkki jousen jatkeeksi eteen.

Itse säädin oma Calini takajouset noin 20 mm kireämmälle ja vaimennusta yhden naksauksen lisää. Kun tulee kyytiläinen mukaan ja reissukamat niin vielä yksi naksaus vaimennusta kireämmälle. Säätönapikkaan yltää pitkällä ja leveällä talttapäämeisselillä pakoputken ja sivulaukun raosta kun pyörä on sivutuella. Kaasunpainetta vaimentimeen en ole lisännyt ja hyvin on pärjätty. Mainittakoon että molemmat matkaajat painavat yli sata kiloa + reissukamat.

Kesän ajoissa ei kertaakaan käynyt mikään kohta asfaltissa. Itse asiassa olen tilanteesta samaan aikaan hieman pettynyt että tyytyväinen.


motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #5 : Marraskuu 11, 2016, 19:03:28 ip »
Itse aiheesta: olen varmaan jonottamassa kun on seuraava mahdollisuus päästä koeajamaan FF:ää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #6 : Marraskuu 11, 2016, 21:45:07 ip »
Kyllä tuota kokeilla voisi. Todennäköisyys sellaiseen törmäämiseen täällä lienee heikko.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2016, 22:36:06 ip »
Se on kumma vekote tämä MGX. Siinä mielessä että miten se kuvissa saadaan näyttämään aina niin julmetun kamalalta. Ei se livenä sentäs noin kamala ole. Ei toki mitenkään kauniiksi voi kuitenkaan kehua vaikka vieressä seisoisi.

Tukholmassa tuota kiertelin ja sielä kun Guzzi ja HD sopii saman katon alle niin oli hyvä vertailla suurinpiirtein saman tyylin vehkeitä. Kyllä siinä mulle vaan niin kävisi että harrikalla sieltä lähettäisiin... hintaerosta huolimatta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2016, 23:41:22 ip »
Kyllä tuota kokeilla voisi. Todennäköisyys sellaiseen törmäämiseen täällä lienee heikko.

Espoon Heinolla tuo oli ajettavissa jo ennen lumen tuloa.. eiköhän keväällä taas pääse halukkaat kokeilemaan.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2016, 09:18:59 ap »
Vähän samat fiilikset kuin Ikkalalla.
Ekan kerran kun näki kuvan niin tuli mieleen, että nyt on Batman-leffojen rekvisiittaa on myyty ulos jossain outletissa. Mutta niin sitä vaan pikkuhiljaa silmä tottuu tuohonkin.

Evoluutio on muuten hitonmoinen voima luomakunnassa. Se säätää jopa kaksipyöräisiä. Seurasin pidemmän aikaa miten scoottereiden koko ja ulkonäkö kasvoi, onko nimike joku maxi-scootteri, kohti Gold Wingia ja arvelin, että kohta niitä ei erota enää toisistaan. Evoluutio puuttui kuitenkin peliin ja loi hondalaisen insinöörin avustamana siihen väliin baggerin. Vai oliko niitä jo aiemmin? Hondan masina oli ensimmäinen minkä minä hoksasin.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #10 : Marraskuu 12, 2016, 11:41:52 ap »
Bagger on eräs rakentelutyyli. Lähinnä Amerikassa.
Tarkoittaa että liioitellaan mataluutta, pituutta ja tavarankuljetuskykyä.

Laitapa Googlen kuvahakuun taikasanat "Bagger style" niin sieltä niitä putkahtaa silmille.

Niin se menee tässäkin että rakentelijat tekevät ensin ja sitten valmistajat apinoivat.
Niin ovat syntyneet scrambler-, custom-, café-, ym tuotantopyörämuodotkin.

Valmistajat ovat tehneet peruspyöriä peruskäyttöön ja niistä eri syistä ovat omistajansa rakentaneet mieleisiänsä.
Oheen on sitten syntynyt muutostöihin erikoistuneita pajoja.

Sekatyylejä ei ole paljonkaan näkynyt. Esimerkiksi chopperin etupää ja scramblerin perä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2016, 16:18:52 ip »

Sekatyylejä ei ole paljonkaan näkynyt. Esimerkiksi chopperin etupää ja scramblerin perä.

Ehkä siksi, että olisi apinatyhmän näköinen viritelmä. Jokainen toki rakentaa mieleisensä, mutta joku kantava ajatus pitää olla. Kaikkea ei kannata tehdä valmiiksi asti, vain koska kukaan ei ole ennen tehnyt..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #12 : Marraskuu 12, 2016, 19:08:01 ip »
Eihän tuo Lentävä Linnoitus ole lähimainkaan rumin ja möhköin tyylin edustaja. Jos sattuisin Lotossa voittamaan, ostaisin tuollaisen ehdottomasti.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #13 : Marraskuu 12, 2016, 20:56:22 ip »
Sanoin aikanaan V6-moottorisista autoista saman kuin nyt sanon tuosta: jos joskus alan puhua sellaisen hankkimisesta, ohjatkaa minut hoitoon.

Mororradissa oli muuten vertailu tuosta ja jostakin Harrikan vastaavasta. Harrikka voitti. Mm. ajettavuus oli Harrikassa parempi.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: MGX-21 Fying Fortress
« Vastaus #14 : Marraskuu 13, 2016, 10:26:52 ap »
Joko Kimmolla on tullut asfaltti vastaan?

Ei suinkaan ole tullut asfalttia raavittua, yrityksistä huolimatta.
Se lienee kertoo vain minun kaarreajo-osaamisestani :o.
 
"Isot pojat" ovat kuitenkin arvosteleet Touring mallin maavaroja.
MGX videolla meno näytti vaan niin sutjakalta, että arvelin geometriaa muutetun jotenkin?
Onhan tuo jalkatapin ja astinlaudan rakenne-ero selvä ja se vaikuttaa ratkaisevasti kallistusvaroihin.

Matti, sinullahan taisi olla Cali jalkatapeilla?

t. Kimmo

t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel