Kun tuo Guzzin vuoden 2016 myyntiesitettä selaa, muodostuu karkea kuva Guzzin mallistosta: 1) voisiko sanoa retropyörät (V7,V9, Audace, Eldorado, Nevada, California) valtavirran mukaiset (Griso, Norge, Stelvio). Nuo retropyörät taitavat olla se millä Guzzi profiloituu erityisesti ja lienee joku strateginen valinta konsernissa. Esitteiden "lifestyle henkiset" retropyörien päälle istutetut mannekiinit ovat minusta jopa liian koreita. Vähän liian imelää, mutta varmaan kauppa käy tällä ehkä vähemmän kilpaillulla kuluttajasegmentillä. Noita valtavirtapyöriä tulee, joka valmistajalta ja tiukkaa, mutta hyvä on Guzzin pysyä tuossa kilvassa mukana. En tiedä tavoitellaanko Guzzilla edes edelläkävijyyttä tässä kategoriassa. Tässä jälkimmäisessä on kuitenkin se jatkuva tekninen kehitys ja siinä kilvoittelu, joka pitää tehtaan tuotekehityksen virkkuna 

 Niin ja se, että Guzzi ei tee enää ratapyörää, johtunee myös konsernin valinnoista ja merkkien välisistä työjaoista. . 
MGX eli tämä lentävä linnoitus ei mielestäni kuulu kumpaankaan em. kategoriaa, vaan on jonkinlainen futuristinen kummajainen. Lähinnä Baggeriksi se kai luokitellaan jenkkiläisittäin.