Tervehdys Gruppolaiset
Moto Guzzi Bellagion 940 cc koneen piristäminen. Onko kukaan tehnyt Suomessa koneen modifiointeja?
A) Ilman suodattimien vaihto
> K&N tötteröt vakio muoviboxin tilalle.
B) Pakoputkiston muokkaaminen:
> standari äänenvaimentimien vaihtaminen esim Mistralin vaimentimiin
> 2-1 pakoputkisto muutos, netissä olen nähnyt katalysaattorin jälkeen
tultavan yhdellä äänenvaimentimella.
Tyyliin
http://www.quillexhausts.com/catalogue/Bellagio.htmlC) Em hommien lisäksi ja jälkeen ECUn polttoainekartan uudelleen määritys
> Power Commander, "päälleasennus"
> Kokonaan uudelleen "vetäminen"
D) Jotain muuta joka ratkaisevasti (positiivisesti) vaikuttaisi koneen lähinnä vääntöön.
Moottorin konstruktiosta johtuen rpm'iä ei varmaan voi nostaa paljoakaan,
jotenka tehon noston on tultava väännön puolelta.
Kuinkahan suuria (%) mahdollisuuksia nämä (A,B,C) metodit voisivat tarjota?
Sekä mitä mahdollisia riskejä näihin voi liittyä?
Esim pakoputkiston modaaminen (2-1) vs H-putket/X-putket. Ilm. katalysaattori toimii standardi koneessa
jossakin H-yhdysputken roolissa.
Saksalainen Dynotec on tehnyt muutamia Bellagion modauksia. Ilmeisesti käyttäen kaikkia em menetelmiä,
ml. koneen iskutilavuuden kasvattamisen/koneen vaihtamisen.
http://www.dynotec.de/modelle/Bellagio.htmlBellagio MMIX