Näinhän se tietysti on (ks. ed. Matin vastaus)
No nyt on sitten aski kasassa. Ei kuulu kalkatusta ainakaan irrallaan pyörittäessa ja vaihteet menee päälle hyvin. Reilut 500 euroa meni osiin vitosen rattaineen. Uusin sen pääakselin virosrattaan sisäpuslankin ja myös sen lukitustapin. Kumpikin oli kulut ja ratas pääsi liikumaan edestakaisin akselilla. Laakerit ei olleet niin laadukkaita kuin originaalit, mutta ei paljon HMB:llä maksaneetkaan. Kolmessa on nailonpidikeet kuulille tai rullille. Pääsyy kalkatukselle oli vaihdeakselin kytkimen puoleisen pään mutterin lukituksen pettäminen ja mutterin aukipyöriminen, jolloin rattaat ja kytkentärenkaat pääsi liikkumaan akselilla. Laakerin alla oli niin iso nippu shimmejä, että mutterin pää oli pidemmällä kuin akselin pää. Kumpi oli sitten ensin; mutteri otti kiinni koppaan ja alkoi avautua vai että aukesi ensi ja otti sitten kiinni päätyyn ja avautui lisää. Yhden shimmin otin pois; nyt on akselin pää ja mutterin pää tasan ja laakeri pyörii silti koolissaan. Vaihderummussa oli välystä 0,6 mm. Shimmasin ensin kaikki pois ja uskoin, että tiivisteen kanssa tulee riittävä käyntivälys. Lopulta kuitenkin avasin uudelleen laitoin lisää vain 0,4 mm (0,2 kumpaankin päähän kun puolta milliä ei shimmeillä saanut aikaan). Tässä vaiheessa vaihdoin vielä 1-2 ja 3-4 haarukat keskenään.
Kiitoksia neuvoista kaikille osaa ottaneille, erityisesti Matille.