Pitäisi kai avata oma ketjunsa Sportille...
Kausi on sitten tässä, niin se katkesi viime vuonnakin elokuun puolivälissä venttiilin nostimiin.

Oikeassa kannessa on aika ajoin todella paha, kireä kilinä. Siis sairas ääni. Ei mitään ventiilinvälyksen normikilinää. Tämän huomasi Guzzirallissa muutama kun käynnistin vehkeen uudelleen tultuani ilmoittautumaan. Sitten on ollut muutaman kerran, usein käynnistyksen jälkeen, loppuen muutaman sekunnin päästä. Nyt mopon ollessa kytkettynä Guzzidiagiin ja tyhjäkäynnin kohottua 1800 kierroksen tuntumaan ääni jäi päälle, useaan otteeseen. Lisäämällä kierroksia se loppuu. Ettei olisi jotain vikaa viime talvena asennetussa rullanostinmsarjassa. Näitähän on maailmalla raportoitu, että satseista on puuttunut jotain osia. Päittäisvälys tutkittiin Guzzirallissa, ja se ei ollut liiallinen.
Tyhjäkäynti alkoi hurraamaan aika huolella kun vaihdoin taas lambda-on -kartan. Askelmoottoria en saanut säätämään tyhjäkäyntiä diagilla. Näyttää kai sitten lambda ottaneen nokkiinsa off-ajelusta, arvo pomppii villisti 9-174 mv noin suunnilleen, ja noin 500 kai pitäisi olla.
Guzzirallin jälkeisenä ongelmana on ollut saatanallinen nykiminen ja pätkiminen. Tulpat vaihdoin, ei muuta vaikutusta kuin että vastaa terävämmin kaasuun. Seuravaksi ajattelin vaihtaa tulpan hatut ja -johdot. Mutta mitäpä noilla tekee jos sillä ei voi ajaa. Ja jos kansi tms. nostinjuttu olisi konnossa, niin on ajokelvoton nykimisen vuoksi.
Mitäs tässä, kunhan avaudun. Täytyy selvittää, millainen takuu rullanoistinsarjassa on ja miten asia etenisi. Se nyt tuntuu ekalta vikamahdollisuudelta. On tota saanut peräkärrissä vetää korjattavaksi, nyt tulee kolmas kerta vuoden sisään! Hyvä ettei lähdetty viime, eikä tänä kesänä ulkomaille, sinne olisi jäänyt. Kerrottakoon, että tänä kesänä siihen on vaihdettu kampiakselin laippa/stefa-hässäkkä eli aika atomeina oli laitos. Kesti käydä Pyhjärvellä 1000 km hajotakseen taas.