Pyörä (Norge GT 8V) on ollut minulla uudesta asti ja nyt kolmatta kesää ajossa. Pyörä toimi moitteetta ensimmäiset 20 tkm (mitä nyt kaatui perseeni alta Länsisatamassa 1 tkm mittarissa ennen Euroopan turneeta), mutta viimeisimmän (20 tkm) huollon (Kuopion Pyörä ja Mopo) jälkeen on alkanut tulla kaikenlaisia oireita. Ensinnäkin olin huomaavinani, että pyörän tehot olisivat laskeneet. Toisekseen, pyörä alkoi 'röpöttää', kun kaasun päästi tyhjäkäynille moottorijarrutuksessa. Yhdessä vaiheessa toinen pytty pimeni kokonaan. Syyksi paljastui vioittunut tulpanhattu, joka iski kipinää venttiilikopan kanteen. Vika korjattiin lennosta Marko Nurmen toimesta Piikkiössä.
Tänään Tampereelta Savoon päin ajellessani tuli eteen aivan uusi vika: Jos lähtee kiihdyttämään alta 3000 kierroksen kone halvantuu täysin (siis käy kyllä mutta ei ota kierroksia) tai alkaa nykimään tosi voimaperäisesti. Pienempi vaihde silmään, ja ohituksetkin kyllä onnistuvat. Piti käydä Lofooteilla, mutta ei tuolla nyt uskalla.
Yritin opiskella netistä (eli tältä foorumilta) mahdollisia vikoja, ja eteen tuli viallinen tai väärin säädetty TPS. Olisiko muita mahdollisia syitä moiseen epäasialliseen käytökseen? Olen sen verran käsi näissä moottoriasioissa, että varasin kyllä jo ajan kahden viikon päähän KPM:ään ja samalla 30 tkm huollon. Olisi kyllä kiva paneutua Guzzin sielunelämään tarkemminkin, jos löytyisi jokin tuutori täältä Kuopion lähistöltä.