Minulla on ollut (luullakseni) juuri nyt koeajossa tuo aivan ketjun alussa mainittua Griso (eka koskaan kokeilemani Moto Guzzi) ja jotain erikoista "karismaa" pyörässä on. Kaikki järkisyyt puhuvat pyörää vastaan, mutta jotenkin se vaan...
No, en mene tähän pidemmälle, tästä selviän vielä omin avuin. En kuitenkaan halua itselleni pyörää, jota pitää itse rusikoida koko ajan. Minulla ei ole siihen sopivaa paikkaa, välineitä, aikaa eikä haluakaan.
Pyörä on omalla tavallaan todella hieno ajaa, mutta tarkoittaako Guzzin omistaminen uusienkin pyörien kohdalla sitä, että jotain pitää ruveta heti säätämään.
Uusi griso on omintakeinen, vahva ja hyvän näköinen pyörä, jonka kanssa kehtaa mennä minne vaan, mutta tuo säätö...
Pyörä on ollut minulla sen aikaa, että olen näiden viestien jälkeen ollut tuntevinani välillä rykimistä ja toisaalta ehkä pientä voiman puutetta tuossa kierrosten keskialueella (4-6 krpm). Voi olla että myös kuvittelen kun olen perehtynyt asiaan liikaa.
Tiivistettynä: jos on tarvetta säätöön, niin saako asioita niin ojennukseen? Ja jos saa niin onko kallista kun ei itse tee?
Totean vielä, että jo tämän lyhyen kokeilun jälkeen ymmärrän kaikkia himoguzzilaisia. Mutta minulla ei ole halua eikä mahdollisuutta tehdä itse noita kaikkia säätöjä.
Kiitän etukäteen kommenteista ja kaikesta mitä asian tiimoilta mieleen tulee!