Kirjoittaja Aihe: grison rykiminen  (Luettu 77001 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #75 : Syyskuu 18, 2015, 21:45:37 ip »
Parempi ehkä olisi muokata "Fuel Engine Temp Correction" -karttaa. Silloin rikastus tulisi vain silloin kun oikeasti on kylmää eikä tarvisi miettiä säätöjä sään lämmettyä.

Mutta kannattaisin malttamaan ja tekemään vain yhden asian kerralla. Syystä että jos tekee useita säätöjä yhtä aikaa niin ei tiedä mikä säätö vei mihinkin suuntaan. Joutuu palaamaan alkuun. Siksi on syytä tallentaa kaikki muutokset .bin-tiedostoiksi. On helpompi palata takaisinpäin kun on se edellinen asetus, joka vielä toimi, tallessa.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #76 : Syyskuu 18, 2015, 21:50:13 ip »
Enpä aatellukaan muuttaa vielä mitään ennenkuin olen ajellut tarpeeksi, sekä oman tuntuman, että selflearnin vuoksi.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #77 : Syyskuu 18, 2015, 22:04:12 ip »
Mieluummin "fuel: pressure-Air Temp correction" tauluun ne muutokset. 8v nostaa moottorinlämmöt pakkasellakin suht ylös, vaikeampi kikkailla tuon moottorinlämmön kanssa koska se on aina suht sama kelistä riippumatta.

CO säätö vaikuttaa koko karttaan kaikissa tilanteissa. Neuvoisin että unohdat sen kokonaan, vei ainakin mua mettään yhdessä vaiheessa pahasti.

Alkaa tuo sinun touhu kuulostaa siltä että tarvit pian mittarin...
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #78 : Syyskuu 18, 2015, 22:13:25 ip »
Sillä opilla mainitsin tuon lämpötilakartan koska se asia on ollut nyt mulla kovasti "päällä" 2V-versiossa. Unohdin jo että 8V-malleissa on hieman erilainen viritys lämpöanturoinnin suhteen. Se voipi hyvinkin olla tuo Ikkalan esittämä kartta kohteena hyvä.

Mittarikin on hyvä asia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #79 : Syyskuu 18, 2015, 23:21:18 ip »
Olikos tässä nyt syttykarttaakin sorkittu? Siinä etenisin aika varovasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #80 : Syyskuu 18, 2015, 23:33:24 ip »
Olikos tässä nyt syttykarttaakin sorkittu? Siinä etenisin aika varovasti.

Siinä tehtaan päivityskartassa (joka lempparilla oli ennemmin grisossa) on sytytys alle 4000 rpm paikoin lähes 20 astetta pielessä. Ja muuallakin on kovia heittoja.  Nyt tuossa aussikartassa on oikeat ennakot, samat jotka on kaikissa 8v koneisten (paitsi stelvio) toimivissa kartoissa. Ne ei paljoa säätöä kaipaa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #81 : Syyskuu 19, 2015, 00:03:34 ap »
Niin joo, eli ne oli "päivityskartassa" päin helvettiä. Ymmärsin päinvastoin. Silloin varmaan enemmän kui ok.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #82 : Syyskuu 19, 2015, 01:28:08 ap »
Liitteenä kuva siitä sytkäkartasta jonka saa kun maksaa ittensä kipeeksi huollosta ja antaa päivittää ecun. Punaisella ympyröity se pahin alue jolla nyt normaalisti ajetaan. Se ei vaan voi toimia noin pienillä ennakoilla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #83 : Syyskuu 19, 2015, 01:30:28 ap »
Miltäs näyttää "erokartta" toimivaan nähden, paljonko on eroa plussaa/miinusta ?
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #84 : Syyskuu 19, 2015, 01:30:35 ap »
Tässä ennakot jotka toimii 8v koneessa. Pientä viilausta sinne tänne mutta kauas ei näistä luvuista tarvi mennä.

Onkos se niin että Beetle ei siis kovin paljoa ennakkoja ole muuttanut siihen "68" -karttaan nähden ?

Ei ole muuttanut. Koska ei tarvikkaan muuttaa. Pieniä eroja sielä on, ei mahottomia. Tuo kuva on beetlen kartasta.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #85 : Syyskuu 19, 2015, 01:35:13 ap »
Miltäs näyttää "erokartta" toimivaan nähden, paljonko on eroa plussaa/miinusta ?

Tuolta:
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #86 : Syyskuu 19, 2015, 08:25:48 ap »
Katselin 068kartan arvoja sillä alueella jossa Markin kartta on vedetty nollille. Näyttää siltä, että voin suoraan kopioida aussikartan 3. sarakkeen arvot kahteen vasemmanpuolimmaiseen, jotka on nyt nollilla. Ainakin siinä 068:ssa on samat arvot kolmessa vasemmanpuolimmaisessa juuri sillä kohdalla. Riittääkö jos muutan vain main fuel kartan?
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #87 : Syyskuu 19, 2015, 12:14:36 ip »
Toki voit kopioda.
Kun karttoja muuttaa niin vain yksi toimi kerralla ja taltionti tietokoneelle nimettynä tiedostona ja sitten moottorinohjaustiedoston syöttö ECUun. Mitään osatiedostoa ei voi erikseen syöttää ja siksi pitää olla tarkkana ettei epähuomiossa muuta jotain muuta kohtaa koska joka kerta käsitellään koko moottorinohjaustiedoston sisältöä vaikka vain yhteen kohtaan puututtaisiin. Voisi verrata siihen että tarvitsisit gotlermakkarasta vain yhden lihaisan siivun mutta joudut ostamaan koko makkaran. Joka kerta.

Itsellä on todistettavasti huono kyky käsitellä ja ymmärtää ja hahmottaa numeroita. Siksi olen tehnyt kaikki moottorinohjausmuutokset, öpaut kymmenneen pyörään, yksinomaan 3D-karttojen kautta. Mielestäni se on selkeämpää ja käy äkkiä kartan pisteitä siirtelemällä ja on helppo vertailla muihin kartan arvoihin.
Tiedän että kyseistä menetelmää ei suositella mutta en ole kohdannut vaikeuksia totuteuttaa muutoksia tällä tavoin. 3D-karttaan tehdyt muutokset näkyvät punaisina numeraaleina taulukossa. Siitä voi sitten tarkistaa siirtyivätkö arvot asianmukaisesti eri ilmaisumuotojen välillä. Myös "Compare"-toiminnon käyttö kartan muutoksen ja taltioinnin jälkeen kertoo miten homma onnistui.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #88 : Syyskuu 19, 2015, 14:44:46 ip »
Kiitos! Mietinkin voisiko 3D-karttaa hyödyntää kun siinä noi kuopat näkyy hyvin.

Tulin juuri autolearn-kierrokselta, 140 kilsan lenksu vaihtelevaa ajoa, kiihdyttelyä ja tasakaasuajoa eri kierrosalueilla. Ero oli uskomaton. Ensinnäkin tämä säie pitäisi nimetä uudestaan: Grison rykimättömyys!! Olipa kiva tulla pieniin kyläpahasiin 60:n rajoitukseen vain moottorijarrulla ja ajella 2500 kierroksilla tasakaasulla ilman pienintäkään nykimistä. Eri lähtökierroksilta kahvaa kääntämällä kokeilin kiihdytystä, 3000-3700 välillä ei  ollut samalla tavalla raakaa voimaa kuin vanhalla kartalla, 4300 yläpuolella meno muuttui aika hätäiseksi. Koneen käynti oli niin paljon rauhallisempi, että huomasin ajelevani yhtä vaihdetta pienemmällä kun kone ei täristellyt, mutkatiellä oli mukavaa kääntää kapulaa mutkan puolessa välissä ja Griso lähti kuin hauki rannasta!

Tuohon 3000 kieppeille voisin loihtia vähän lisää hauista, tyhjäkäynti aavistuksen korkea eli CO-säätöä hieman plussalle. Se nollaseosalue ei haitannut kadunkulmissa niinkuin etukäteen olin pelännyt. Helvetti kun on naama kipee kun ei saa hymyä loppumaan. ;D
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #89 : Syyskuu 19, 2015, 22:12:02 ip »
Joo, Mr. Roper varsinkin  tähdensi useampaan kertaan, että välykset pitää olla ,15 imu ja ,20 pako. Myöskin tähdensi TB balanssia ja TPS:n resettiä, muuten on kuulemma aivan toivotonta ;)

Aavistuksen korkea tyhjäkäynti tulee myös laihalla seoksella, joten ennenkuin puutun muuhun, lisään CO:ta +5.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..