Kirjoittaja Aihe: grison rykiminen  (Luettu 77024 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #45 : Syyskuu 16, 2015, 16:19:43 ip »
Hyvähän se on täältä matkan päästä huudella mutta minä kyllä jos asuisin jossain Seinäjoelta reilut 100 km, varaisin Ikkalalta ajan ja pöräyttäisin johdot ja läppäri matkassa vastaanotolle, jos tämä käy pirtaan. Siinä ei johdot kauaa kletaja ja tulisi kerralla tieto miten softaa käytetään ja paluumatkalla voisi jo kokeilla jotain lambda off -karttaa. Saattas olla veto paree ja meininki koree.

Oho, tos on asiat hyvin koottuna perussäädöistä: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78994.msg1241094#msg1241094
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2015, 17:52:45 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #46 : Syyskuu 16, 2015, 19:45:15 ip »
varaisin Ikkalalta ajan ja..

Pöh, mitäs siinä mulla tekee jos johdot on ja ohjelmat löytyy netistä.

Mikäs putki muuten lempparin grisossa? Minä noista muista tiiä mutta sportissa tuntuu avonainen putki haittaavan lambdan toimintaa kun mittauspiste on keskiputkessa. Että voisit kokeilla vakioputkistolla jos on vaihdettu.

Vakiputki vaihdettu QD:n pätkään, kat ja db-killeri paikallaan.

Jaa, olihan se tuola edempänä sanottukin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #47 : Syyskuu 16, 2015, 20:24:02 ip »
Tästä on jo ennenkin keskusteltu että tarvikeputken vaihtamalla pääsee säätöhommiin...

Säätö alkuperäisputkistollakin on varsin tyydyttävää lopputuloksen kannalta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #48 : Syyskuu 16, 2015, 21:03:12 ip »
Pelkän putken vaihto vain korostaa omaa karttaa ja sen puutteita. Jos vaihdetaan filtterikin, niin sitten on erittäin suotavaa säätää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #49 : Syyskuu 16, 2015, 22:16:41 ip »
josta johtuikin mieleeni, että GD:n vikamuistissa oli rekisterimerkintä 'vasen lambda-anturi off'. eikös Grisossa ole vain yksi Lamdaheebeli?  

Tuo "vasen lambda off" jäi mieleen kummittelemaan...

Jos griso on 2010 niin sehän pitäisi olla yhdellä anturilla, sielä väliputkessa, eikös?

Miten se voi muka tunnistaa että vasen lambda on off vaikka sillä ei pitäisi olla mitään tietoa ko anturista? Josta taas tulee mieleen että mikähän bin tiedostosto sielä ecussa mahtaa olla sisällä...? Joku kakslambdasen josta on mulkattu "sopiva" vanhempaan ja ehkä jopa rullanostajille tarkoitettu...? (En yhtään ihmettelisi jos on päivitetty "huollossa")

Laitahan guzzidiag reader lukemaan se nyt sisällä oleva kartta, ihan mielenkiinnosta. Lähetä se mulle sähköpostilla jos et ole vielä tunerprohon perehtynyt. Jos on eri kuin tehtaan "68" kartta niin kokeile sitä seuraavaksi, laitan paluupostina. Sitä grisokuskit tuntuu pitävän parhaana tehdaskarttana.

edit:
HEPS vielä! Katso ihan ekaksi mikä päivämäärä näkyy itse guzzidiagissa sielä vasemmalla alhaalla. Näyttää koska ecu on päivitetty.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #50 : Syyskuu 17, 2015, 11:12:52 ap »
Laitetaan readeri lukemaan tänä iltana! Jolsei mikään kartta pelitä, teen saman kuin Ikkala, eli lambda irti ja katillekin kyytivä. Kuten on jo todettu, pyörä toimii aina viileinä aamuina loistavasti eli tuntuu tuo lambda olevan tässä palapelissä se ylimääräinen pala ???
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #51 : Syyskuu 17, 2015, 11:41:17 ap »
Kyllä se lambdakin saa siellä olla toiminnassa mutta pieni puuhastelu TunerProlla ruiskutusaikojen suhteen korjaa puutteen.
Ei voi alkuperäiset tehtaan kartat olla toimivia kun rakennekokonaisuutta on muokattu. Ruiskutus- ja sytytyskartta pitää vain muokata nykyiseen kokonaisuuteen sopivaksi.
Siksi ehdotin lambdatiedon haaroittamista erilliseen näyttöön mittariston kupeeseen tai vielä tieteellisemmin tehdä ajon aikana taltiointia jossa näkyy lambda-arvo ja muut toimintoarvot.

Niiden tietojen perusteella sitten muutetaan olemassa olevaa "karttaa" niin että lambdakaan ei keksi siitä huomautettavaa. Jos kuitenkin lambda vielä häiritsee ja sen poiskytkemällä tilanne korjautuu niin "karttojen" ollessa kunnossa ei lambdaa enää tarvita.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #52 : Syyskuu 17, 2015, 20:09:27 ip »
Jaaha, ankaran tappelun jälkeen sain kun sainkin luettua ECUn kartan läppärille. Nyt on sitten ongelmana, ettei TunePro avaa .bin tiedostoa. Joskus kyllä v......ttaa ankarasti olla tämmönen IT- rajoitteinen. Mikäs tommosen kartan koko on yleensä? Mulle tallentui tommonen 320 kt tiedosto. Mä jo määritin, että sen avaamiseen käytetään aina TunerPro-ohjelmaa. Entä sitten?
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #53 : Syyskuu 17, 2015, 20:20:34 ip »
320kt on oikea koko.

Oletko ladannut XDF fileen tunerprota varten? http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/  alhaalla TunerPro XDF files ja sieltä 5AM kohdasta (kai) V1.29 One Lambda.

Minkä nimisen bin. fileen se tallensi?

Katsoitko ecun päivämäärää guzzidiagista?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #54 : Syyskuu 17, 2015, 20:26:32 ip »
Drawing: CM227001  
Hardware: IAW5AMHW610
Omologation: 5AMCC
Software: 2230G803  
Tester: WLoad1039T
Date: 2014.09.18

Kävin lataamassa sen XDF:n. Avaankos sen nyt TuneProlla?
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #55 : Syyskuu 17, 2015, 20:30:36 ip »
Laita se mulle sähköpostilla sami.ikkala ät kotikone.fi  

Ei näytä hyvältä :P

Aiheeseen: http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_complex-technical_8v-griso.htm    "The GRS8V068 map is a must."  "An open pipe is a disaster. when choosing make sure that the pipe you purchase has a decent and fairly restrictive dB killer or your fuelling will go up the shit."
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #56 : Syyskuu 17, 2015, 20:40:12 ip »
Lähetä kopio tiedostosta Ikkalalle.

Siellä TunerPron ikkunan vasemmassa yläkulmassa on kohdat "file" johon se .bin-tiedosto ja kohtaan XDF .XDF-tiedosto. Silloin alkaa jotain näkymään: vasemmalle tulee listaus katseltavista kohteista.
Voit myös ladata toisen .bin-tiedoston kohdasta "Compare" ja niin voit suorittaa vertailua kahden tai useammankin moottorinohjauksen välillä sekä voit tehdä erotuskarttoja kahden eli kartan välillä.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #57 : Syyskuu 17, 2015, 21:14:27 ip »
Tämä olikin mulle uusi tuttavuus, tosin samalla sytkäkartalla kuin se viimekesäinen kamaluus, ei luulisi että toimii mitenkään.

Kokeile sitä minkä lähetin ja kerro miltä tuntui. Ja unohdin mainita että sillä pitäisi kiertää 500rpm ylemmäs.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #58 : Syyskuu 17, 2015, 21:17:26 ip »
Onko tuo nyt huollossa räpätty "päivityskartta"?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #59 : Syyskuu 17, 2015, 21:34:12 ip »
Todennäköisesti on. Laitetaan toi 068 nyt sisään, tosin ymmärsin, että autolearn enable saattaa tuottaa aikaviiveen ennenkuin käynti vakiintuu. Huomiselle luvassa sen verran paskaa keliä, että koeajo jää lavvantaille. Olen saamassa lähiaikoina myös mukavaa postia Australiasta, eli räätälöidyn kartan. Perkele kun kausi loppuu pahasti kesken.

Niin ja onhan vielä tuo venttiilien välysten seuranta. Vasen puoli ääntää taas kovempaa kuin oikea.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..