Kirjoittaja Aihe: griso ja v11 le mans rosso corsa  (Luettu 35832 kertaa)

ToyBoy

• Vieras
griso ja v11 le mans rosso corsa
« : Toukokuu 26, 2015, 21:40:18 ip »
Moro,
tulipa nähtyä moiset livenä, ja mikään ei ole enää entisensä. Tajuttoman hienoja pyöriä! Pakkomielteeksi äityvät.Ovatkohan hyviä pitkillä matkoilla? Entä muuta mitä pitäisi tietää? Varsinkin v11 le Mans muistuttaa jo etäisesti kyykkypyörää. Omat kokemukseni rajoittuvat California kolmoseen, pariin enduroon sekä vanhoihin perusmoottoripyöriin tyyliin selkä suorana. Cali on aivan mahtava ja omani varmaankin vielä keskimääräistä mahtavampi, ja mainioita fiiliksiä on kertynyt tänä sesonkina jo yli 3000 kilometriä. Mutta tiedättehän, kun kuume iskee, niin....ainakin vaihtoehtoja voi punnita ja vähän unelmoida. Yksi tuollainen V11 LM rosso corsa näkyy olevan nettimotossa 5000 egen paikkeilla. Ei tunnu kovin pahalta....vai?

ToyBoy

• Vieras
Vs: griso ja v11 le mans rosso corsa
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2015, 08:02:13 ap »
viinimiehenä tuo rosso on käynyt tutuksi, ja vähänkös väritys mietitytti. Itseltäni oli tuo aikaisempi topikki vilahtanut ohi. Täytyy miettiä jatkotoimenpiteitä. Californiasta en luovu, mutta saattaisi sitä uhrata yhden japanilaisen.

gotler

« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2015, 08:24:15 ap »
Grison ajoasento on vähän ahdas minulle, pieni tankki, kova jousitus ja aina siinä kastuu sateella. Mutta onhan se ollut mieluisa, suu menee vohvelille ja se kai se lienee pääasia. Mutkatiellä omimmillaan, kääntyy ajatuksen voimalla. Jonkun kerran on yli 1000 km päivässä mennyt ja kyllä sillä on matkaakin tehty. Vaikka ei "matkapyörä olekaan". Kuten muutama kaveri on todennut.

LeCa

« Vastaus #3 : Toukokuu 27, 2015, 14:38:06 ip »
Joo, toi on aika hauskaa tuo ilmoittelu.
Moto Guzzi V11
Le Mans Rosso Corsa  Musta katu/matka/sport moottoripyörä

Kaverille tässä hiljan elvistelin omaa Nero Corsaani, että saattaa olla aika harvinainen, ellei jopa ainoa Suomessa.
No, hän siihen, että Nettimotossa tai jossain vastaavassa on yksi myynnissä. Ja olihan siellä. Väriksi oli merkitty punainen.  ;D
Onkohan sama kameleontti jota myydään tuolla Salossa? Vaihtaa väriään päivittäin ja aina juuri toisinpäin mitä mallitekstissä lukee.  :o
Ja kuten Mika tuossa sanoi, Nettimotossa myytävä Rosso ei mene varustelun puolesta Rossoksi eikä Neroksi. Mikä ei sinällään laitetta pahenna, kun vaan hinnoittelu on muuten kohdallaan.

TunturiTT

« Vastaus #4 : Toukokuu 27, 2015, 15:07:55 ip »
Grison ajoasento on vähän ahdas minulle, pieni tankki, kova jousitus ja aina siinä kastuu sateella. Mutta onhan se ollut mieluisa, suu menee vohvelille ja se kai se lienee pääasia. Mutkatiellä omimmillaan, kääntyy ajatuksen voimalla. Jonkun kerran on yli 1000 km päivässä mennyt ja kyllä sillä on matkaakin tehty. Vaikka ei "matkapyörä olekaan". Kuten muutama kaveri on todennut.

Kuinka pitkä olet? Itse en kokenut Grisoa ahtaaksi ja olen 188cm Ja pitkäkoipinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ToyBoy

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 30, 2015, 20:58:23 ip »
no niin, kävin katsomassa Salon Le Mansia ja hienohan tuo, siisti kuin mikä. En ehtinyt koeajaa, mutta uskottava se on, että mainiota kyytiä antaa kun sitä kilvan eri palstoilla ja klipeissä kehutaan. Olen virtuaaliajelulla ollut telkkarin ja youtuben välityksellä. Pari unetonta yötä ja päivää mennyt pohtiessa seuraavaa siirtoa. Vaimo helpottaa päätöksentekoa: ei!
Pakko olisi luopua molemmista pyöristä saadakseni Le Mansin. Mutta kun noihin pirulaisiin kiintyy. Cali kolmonen on todellinen päällikköpyörä eikä xt 500:sta parempaa mökkipyörää olekaan. Ei kaikki japsit persoonattomia ole, tiedoksi epäilijöille. Parasta ottaa aikalisä. Mikäli päätös kirkastuu hankkimisen puoleen, niin nämä omistamani klassikot päätyvät foorumin myydään-palstalle. Muistutan, että kannattaa olla nopea, sillä nämä viedään käsistä! :o
Lazze

LeCa

« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2015, 22:15:40 ip »
Tutut on tunnelmat Lazze.
Tiesin, että kaverilla on Nero Corsa myynnissä mutta yritin olla tietämättä.
Sitten sattuman oikusta näin sen livenä ja otin kylmät tyypit. Ja menin pois. Muina miehinä.
Ja parin päivän päästä takaisin. Koeajolle. Ja se oli sitten siinä ... pankin kautta.   ;D

Tänään taas heitin muutaman kympin lenkin ja voi jumangeega, että on siistiä kyytiä. Ajo-ominaisuuksia jää tähteeksi asti tämäntasoiselle- ja ikäiselle kuskille mutta ei haittaa ...
Tulee melkoisen äijä olo vähemmälläkin kanttauksella kun lähtee tien päälle.

ToyBoy

• Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 30, 2015, 23:57:35 ip »
miten kävikään sen aasin joka ihmetteli kahden yhtä mehevän heinätukon välissä? No, kuoli nälkään.

LeCa

« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2015, 10:17:16 ap »
Ja tämä aasi hankki itselleen molemmat heinätukot. Ja kuolee nälkään ....  ;D

Camn

« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2015, 12:48:10 ip »
Lainaus
Tulee melkoisen äijä olo vähemmälläkin kanttauksella
Ja sitten kun tuo LeCan Nero Corsa on vielä 100% tehtaan alkuperäisosia.  Minulle se toisi ainakin lisäpotkua nousta selkään…  Voisin kuvitella että kun lenkin jälkeen tulee kotiin ja katselee miten laskeva aurinko sädehtii eri osista… moottori napsahtelee… ehkä jotain sopivaa kylmää juomaa siinä samalla… Myös esteettinen nautinto. Kun näille tulee ikää, alkavat ”alkuperäiset” olla harvinaisia. On vaikea löytää yksilöä, joka olisi täysin tehtaan jäljiltä. Omani oli jo monella tapaa muokattu ostettaessa.

Lainaus
vähänkään sitä mitä oma vielä raaserimpi (samanlaisella koneella oleva) Ghezzi-Brian
Luulenpa että ei ole samalta planeetalta kun yhteisiä osia ei ole juuri kuin se moottori. V11 on paljon painavampi ja on 6 vaihdetta joita kepittää että painosta selvitään. Tuossa läheisellä tiellä vaikka kun lähtee sillalta jyrkähköä mutkaa ylämäkeen ja antaa hanaa; tietää mikä on teho/paino –suhde. Cali Stonella tuntui mukava vääntö ja meno jatkui lokoisasti, V11:ta tietää että on ”urheiluguzzilla” liikkeellä, meno on erilaista (jäykkä jousitus,  tehoa, vikuroi enemmän kun on tehoa ja moottorijarrua).

Lainaus
on aika ostaa se Sportti- siihen voi helposti mennä parikin ajokautta
Omalla kohdalla just näin, 2 kesää Calilla ja nyt viides V11 mallilla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2015, 22:53:59 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ToyBoy

• Vieras
« Vastaus #10 : Toukokuu 31, 2015, 13:39:32 ip »
Kyllä Cali on ihan täysjyvää ja enemmän kuin koskaan olin unelmoinut näin varsin myöhäsyntyisenä motoristina. Eilen puunasin sen ihan tip top, kävin lenkillä ja kylläpä taas irtosi leveä virnistys ;D, Ei, tästä en koskaan luovu! Sitten lenkki Jammulla. Ei, tästä en koskaan luovu! Ja seuraavaksi otin molemmista valokuvat, jos vaikkapa myynti-ilmoitukseen tarvitsisin ???. Ja sitten taas nettiin katselemaan kuvia Le Manseista! Olen ihastellut koko guzzizmi-kotkan/haukan/lepakon pureman jälkeisen ajan myös noita ihan alkuajan Le Manseja. Käsittämätön merkki tämä Moto Guzzi. Tuo muotokieli totisesti puhuttelee. Muistan elävästi kun toin v65c-raadon pihaan, niin vaimo, jolle kaikki moottoroidut kaksipyöräiset ovat aivan yhdentekeviä, sanoi hämmästellen että vau, tuo näyttää oikealta moottoripyörältä! Tietenkin sitten kimmastui, kun kävi ilmi että varsin moniongelmaisesta tapauksesta on kysymys. Eipä tullut kovin paljon huolettomia kilometrejä, mutta merkki iskostui tajuntaan siinä määrin, ettei paluuta ollut. Ja karmea surutyö, kun pikkulohkosta luovuin. No, California oli balsamia haavoille. Siinä on pyörää loppuelämäksi, ei siinä mitään. Ja XT:stä pitää mainita sen verran, että taisin sen lopulta hommata enemmänkin kohta15-vuotiasta poikaani kuin itseäni silmälläpitäen. Vaikka ei edes mopokorttia vielä ole niin santa pöllyää kun jäbä ihan hurmiossa painelee pikkuteitä 500:sella (joka on muuten fyysisiltä mitoiltaan pienempi kuin moponsa). Ajoi muuten Californiaakin (asfaltilla), ja totesi että helpompi hallita kuin XT:tä. Tuo pyörä-poika akselin tiedostaminen jarruttaa tällä hetkellä Le Mans-hanketta. Mitä sitä ei uhraisi jälkikasvunsa eteen??No, moni osoittaisi sormella ja toruisi kun lapsensa antaa tuolla tavalla ilakoida. Onhan siinä riskinsä, mutta jos ajelu tapahtuu kontrolloidussa ympäristössä ja pojalla realiteettitaju tallella, niin mikäs siinä. Mielipiteitä?
Onnittelut Juiselle uudesta hankinnasta. Puskaradion kautta olin jo kuullutkin tuosta. Toivottavasti nähdään SR-meetingissä.
Terv. LH

ToyBoy

• Vieras
« Vastaus #11 : Toukokuu 31, 2015, 22:55:09 ip »

LeCa

« Vastaus #12 : Kesäkuu 01, 2015, 09:51:45 ap »
Olet ehkä Lazze huomannutkin, että tuolta kerhon pääsivulta löytyy sellainen palikka kuin "Guzzi-info".
Sen perässä seuraavana "Testiraportteja". Siellä on puolenkymmentä juttua V11 Le Manseista.

ToyBoy

• Vieras
« Vastaus #13 : Kesäkuu 02, 2015, 18:04:28 ip »
joo, olen jutut lukenut, ja tukevat käsitystä, jonka olen tämän viestiketjun tiimoilta saanut. Olin tänään vielä katsomassa Le Mansia kun Salon läpi ajoin, mutta jätin koeajon tekemättä, hyppäsin Calin selkään ja porhalsin pois suuntaan Kisko, Mustio, karjalohja, Pohja, Fiskars...
No, toistaiseksi jäi kokematta V11 mutta toisaalta, uskottava se on kun oikein Dead Kennedys sen aikoinaan "musiikin" muotoon puki: California über alles. Ja Mammat & Pappatkin Californiasta unelmoivat. Vaikka Cali kolmonen oli tuolloin vielä "beyond all dreams". Että näin...

TunturiTT

« Vastaus #14 : Kesäkuu 02, 2015, 22:34:32 ip »
Itse olen ajanut myös V11 Le Mansilla. Siinä on Caliin verrattuna jotain hienostunutta. Aika paljon sitä karkeutta puuttuu. Ketterämpi, parempi alusta ja "japanilaisempi" vaihteisto. Kyllä silläkin karvat kasvaa rintaan, mutta verkkaisempaan tahtiin kuin Tontilla..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2015, 13:58:56 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.