Kirjoittaja Aihe: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu  (Luettu 83697 kertaa)

Camn

  • Moderator
  • *
  • Viestejä: 2 556
Vs: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu
« Vastaus #15 : Syyskuu 22, 2021, 22:21:25 ip »

Lopulta ollaan niin pitkällä että GuzziDiag osaa keskustella myös ABS:n kanssa.
Mutta:
Mietittyäni pitkään suuntaan jos toiseen, otin Conti -ABS:n ilmauksen toiminnot pois. Bosch:in kohdalla tämä ei ollut muutenkaan mahdollista (tähän ei ole luotu mahdollisuuksia) ja Contin kohdalla toiminto voi johtaa väärin ilmattuihin jarruihin. Riski on liian suuri. Jarrut voi ilmata ilman tätä tukitoimintoakin.

https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/GuzziDiag_V0.60.zip

Oikeastaan versionumeron pitäisi olla 1.00 mutta enää ei tule yleisesti ottaen mitään uutta lisää. Aloitanko uuden ohjelman uusille moottorinohjauslaitteille, ei ole vielä varmaa. Se voisi sitten olla GuzziCANDiag nimeltään…
Viimeistään lokakuun lopulla saan MIUG4:n, sitten jatkuu…

Linux versio tulee myös vielä.
Jos ei tarvitse ABS -toimintoja, ei ole tarvetta päivittää uusimpaan versioon.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2021, 20:16:12 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Moderator
  • *
  • Viestejä: 13 122
Vs: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu
« Vastaus #16 : Syyskuu 22, 2021, 22:32:26 ip »
Ilmeneekö tässä V0.60 -versiossa uutta sanastoa?
Näin iltamyöhällä en jaksa ryhtyä tutkimaan.

Camn

  • Moderator
  • *
  • Viestejä: 2 556
Vs: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu
« Vastaus #17 : Heinäkuu 07, 2022, 12:21:30 ip »
6/2022 - Ecu:7SM - Guzzi:V85TT

Kun "itseoppivien arvojen nollaus" oli tehty, tuli näyttöön vikailmoitus, kun virrat käännettiin ensimmäistä kertaa päälle. Käynnistyksen jälkeen kaasukahva ei vaikuttanut moottorin käyntiin.
Samalla siis näköjään nollautuvat kasukahvan "opetusarvot".  Ei aiheuta kuitenkaan vaikituista hätää, koska tälle on oma toimitonsa: "opetetaan" kaasukahvan liikkeet uudelleen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2022, 18:58:21 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Moderator
  • *
  • Viestejä: 2 556
Vs: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu
« Vastaus #18 : Elokuu 12, 2023, 20:00:46 ip »
Jo 3/2021 tuli tieto Guzzin nykyisin käyttämistä moottorinohjauslaitteista 11MP ja MIUG4, joiden kanssa GuzziDiag ei osaa toimia. Uutta 11MP ecua käyttävät (8/2023) mallit V85TT (Euro 5) ja V100 Mandello.  Näissä ohjauslaitteissa on CAN-Bus kommunikointi (ei sama "K-Line", mikä on ollut käytössä aikaisemmin).

Nykyinen GuzziDiag V0.60 toimii ohjainlaitteille 7SM saakka = Euro 4 pyöriin saakka. Uusimmat mallit, jotka käyttivät 7SM:ää olivat: Audace, California 1400, Eldorado, MGX-21 ja V85TT (Euro 4). Euro 5 -päästönormin pyörien kanssa (vuosimallit 2021 alkaen) ei vielä yhteyttä.

V85TT (Euro 4) malleissa on analyysipistoke istuimen alla, punainen pistoke, jossa 6 kontaktia.  Olen ymmärtänyt niin, että pistoke on nimeltään "Euro 5", joka on oltava EU -vaatimusten mukaan kaikissa uusissa "Euro 5" -mukaisissa moottoripyörissä (tässä on nyt puhe vielä siitä V85TT -mallista, jonka päästöt ovat "Euro 4" mukaiset ja jossa on 7SM ecu, jonka kanssa toimii GuzziDiag V0.60).

Tätä pistoketta varten on olemassa uusi sovitin, esim: https://www.lonelec.com/product/euro5-obd2-6-pin-plug-adaptor-cable-obd2-reader/.  Myös halvempia on saatavilla.

Mutta ihan välttämätön tuo ei ole, oikeat pinnit voi liittää myös itse, jos on tarve toimia vanhan "Fiat" -kaapelin kanssa (alempi kuva)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2023, 16:24:07 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Moderator
  • *
  • Viestejä: 2 556
Vs: GuzziDiag - ohjelman esittelysivu
« Vastaus #19 : Kesäkuu 02, 2024, 20:57:22 ip »
Lainaus
Jo 3/2021 tuli tieto, että Guzzin nykyisin käyttämien moottorinohjauslaitteiden 11MP ja MIUG4 kanssa GuzziDiag ei osaa toimia - - nykyinen GuzziDiag V0.60 toimii ohjainlaitteille 7SM saakka (Euro 4; Audace, California 1400, Eldorado, MGX-21 ja V85TT).

15.5.2024 on kuulunut koodajaan taholta väliaikatietoja; "on vedetty hiukan henkeä, mutta asiat etenevät edelleen tasaisesti".  Liitteenä oli esimerkkikuva jossa GuzziDiag -ikkunassa näkyi "IAW MIUG4".  Tämän kesän aikana on odotetavissa myös mukaan vielä 11MP (V85/V100). Vikojen lukeminen ja nollaus toimivat jo, työ jatkuu.

Vikojen lukeminen ja nollaaminen tapahtuvat "EU normien mukaan" (kaikilla pyörillä sama "EU asia", katsastajat Euroopassa liittävät vain "punaisen pistokkeen" ja lukevat ne tiedot, jotka heille kuuluu toimittaa), mutta muut GuzziDiag:iin liittyvät asiat (esim. mitatut arvot ja toimintojen aktivoiminen), pysyvät valmistajakohtaisina.  Marelli on muuttanut toimintatapaansa esim. MIUG3 ecuun verrattuna (iittyy käytössä olevaan UDS CAN Bus protokollaan).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2024, 08:38:11 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.