Yhteensopivuus ja Guzzimallit.
Mallit, joita Guzzidiag tukee. Mikäli Guzzisi malli ei ole luettelossa, valitse sellainen, jossa on sama ECU kuin itselläsi.
"Malli = moottorinohjausjärjestelmän tyyppi, kaasunasentoilmaisimen (TPS) tyyppi":
Audace = 7SM
Bellagio 940 = 5AM,PF3C,1Lambda
Breva 750 = 15RC,PF1C
Breva 850 = 5AM,PF1C,1Lambda
Breva 1100 = 5AM,PF1C,1Lambda
Breva 1100 ABS = 5AM,PF1C,1Lambda
Breva 1200 = 5AM,PF1C,1Lambda
Breva 1200 ABS = 5AM,PF1C,1Lambda
California 1000i < 1993 = P7,PF09
California 1000i = P8,PF09
California 1100i = P8,PF09
California 1400 = 7SM
California Aluminum = 15M,PF3C
California CAT = 15RC,PF3C
California Classic = 15RC,PF3C
California EV < 2001 = P8,PF3C
California EV > 2000 = 15M,PF3C
California EV p.i. = 15RC,PF3C
California Jackal = 15M,PF3C
California Special = 15M,PF3C
California Special Sport = 15M,PF3C
California Stone = 15M,PF3C
California Titanium = 15RC,PF3C
California Vintage = 15RC,PF3C
Daytona 1000 < 1993 = P7,PF09
Daytona 1000 = P8,PF09
Daytona RS = 16M,PF09
Eldorado = 7SM
Griso 850 = 5AM,PF1C,1Lambda
Griso 1100 = 5AM,PF1C,1Lambda
Griso 1200 8V = 5AM,PF2C,1Lambda
MGS-01 Corsa = 15M,PF09
MGX-21 = 7SM
Nevada Classic 750 = 15RC,PF1C
Nevada Classic 750 S.E. 07 = 15RC,PF1C
Nevada 750 S = 15RC,PF1C
Nevada = MIUG3
Nevada Anniversario = MIUG3
Norge 850 = 5AM,PF1C,Lambda1
Norge 1200 T = 5AM,PF1C,1Lambda
Norge 1200 GT = 5AM,PF1C,2Lambda
Norge 1200 GTL = 5AM,PF1C,2Lambda
Quota 1000 < 1993 = P7,PF09
Quota 1000 = P8,PF09
Quota 1100 ES = 15M,PF10
Sport 1100i = 16M,PF3C
Sport Corsa = 16M,PF3C
Sport 1200 = 5AM,PF1C,1Lambda
Sport 1200 ABS = 5AM,PF1C,1Lambda
Stelvio 1200 4V = 5AM,PF2C,1Lambda
Stelvio 1200 8V = 5AM,PF2C,2Lambda
V10 Centauro = 16M,PF09
V11 Ballabio Cat = 15RC,PF3C
V11 Cafè = 15RC,PF3C
V11 CAT = 15RC,PF3C
V11 LeMans 2002 = 15M,PF3C
V11 LeMans Tenni = 15M,PF3C
V11 Sport = 15M,PF3C
V11 Sport Naked = 15M,PF3C
V11 Rosso Corsa = 15M,PF3C
V11 Rosso Mandello = 15M,PF3C
V11 Sport Scura = 15M,PF3C
V7 Classic = 15RC,PF1C
V7 Cafè = 15RC,PF1C
V7 Racer = 15RC,PF1C
V7 Racer > 2012 = MIUG3
V7 Special = MIUG3
V7 Stone = MIUG3
V7 II Racer = MIUG3
V7 II Special = MIUG3
V7 II Stone = MIUG3
V7 II Stornello = MIUG3
V7 III Anniversario = MIUG3
V7 III Racer = MIUG3
V7 III Special = MIUG3
V7 III Stone = MIUG3
V85 TT = 7SM
V9 Bobber = MIUG3
V9 Roamer = MIUG3
Conti ABS = CONTIABS
Bosch ABS = BOSCHABS
[Edit: edellinen lista päivitetty 8/2023]
Kaasunasentoilmaisimet ("TPS"):
PF09 ja PF3C = epälineaarisia, kuvaaja kääntyy kohdassa ”30 astetta auki”.
PF1C, PF2C = lineaarisia, kuvaaja on suora.
PF1C/PF2C = eri kiertosuunta.
CO-arvon säätö.
Tässä erään saksalaisen käyttäjän katsastuksessa kokeilemia säätöjä (oli ystävällismielinen katsastaja): CO –säätö on Guzzidiagin näyttö ja säätöarvo, CO% ja lambda-arvo katsastajan mittalaitteen näyttämiä.
CO säätö +18: CO 5,8%.
CO säätö +16: CO 4,79%
CO säätö +11: CO 0,98% (jolloin lambda-arvo 1,4)
Ohjelmallinen CO –säätö on monilla malleilla (esim. 1999-2002), joissa ei ole katalysaattoria ja käytössä on 15M ECU. Jos on katalysaattori, (alkaen 15RC) CO -arvo hoituu lambdatunnistimen ja ECUn yhteistyönä automaattisesti. Automaattinen säätö kytkeytyy/kytketään yleensä pois kun ei käytetä tehtaan alkuperäisiä karttoja, jolloin säätö pitää tehdä manuaalisesti.
Sen sijaan saattaa löytyä ”itse mukautuvien arvojen nollaus”, jolla moottorinohjausjärjestelmä asettuu tilaan, jossa ”itse opittavat säädöt” tehdään uudestaan. Suositellaan tehtäväksi esim. silloin kun on puhdistettu läppärunkoja, vaihdettu lambda-anturi tai ruiskutussuutin tai touhuttu suuttimien, paineensäätimen tai venttiilien kanssa korjausmielessä.
Kun kaasuläpän alkuasennon asettaminen (”TPS kalibrointi”) on tehty (esim. Bellagio, Nevada), näytössä näkyy nykyisin kaasun tyhjäkäyntiasennossa aina se kaasuläpän avautumiskulma, minkä moottorinohjausjärjestelmä kyseisellä mallilla tällöin olettaa molemmilla kaasuläpillä olevan. Vanhemmilla malleilla, joilla ei ole ”TPS reset” –toimintoa, näytössä näytetään aina sen hetkinen todellinen avautumiskulma sillä tarkkuudella, millä ECU sen suvaitsee ulospäin kertoa. TPS:n perusasento määritetään tällöin säätämällä sen asentoa kiinnikkeessään.