Jo 3/2021 tuli tieto Guzzin nykyisin käyttämistä moottorinohjauslaitteista 11MP ja MIUG4, joiden kanssa GuzziDiag ei osaa toimia. Uutta 11MP ecua käyttävät (8/2023) mallit V85TT (Euro 5) ja V100 Mandello. Näissä ohjauslaitteissa on CAN-Bus kommunikointi (ei sama "K-Line", mikä on ollut käytössä aikaisemmin).
Nykyinen GuzziDiag V0.60 toimii ohjainlaitteille 7SM saakka = Euro 4 pyöriin saakka. Uusimmat mallit, jotka käyttivät 7SM:ää olivat: Audace, California 1400, Eldorado, MGX-21 ja V85TT (Euro 4). Euro 5 -päästönormin pyörien kanssa (vuosimallit 2021 alkaen) ei vielä yhteyttä.
V85TT (Euro 4) malleissa on analyysipistoke istuimen alla, punainen pistoke, jossa 6 kontaktia. Olen ymmärtänyt niin, että pistoke on nimeltään "Euro 5", joka on oltava EU -vaatimusten mukaan kaikissa uusissa "Euro 5" -mukaisissa moottoripyörissä (tässä on nyt puhe vielä siitä V85TT -mallista, jonka päästöt ovat "Euro 4" mukaiset ja jossa on 7SM ecu, jonka kanssa toimii GuzziDiag V0.60).
Tätä pistoketta varten on olemassa uusi sovitin, esim:
https://www.lonelec.com/product/euro5-obd2-6-pin-plug-adaptor-cable-obd2-reader/. Myös halvempia on saatavilla.
Mutta ihan välttämätön tuo ei ole, oikeat pinnit voi liittää myös itse, jos on tarve toimia vanhan "Fiat" -kaapelin kanssa (alempi kuva)