Mukana helposti kuljetettavalle diagnostiikan juorukellolle on nyt paljon kiinnostusta. Eikä ihme, kun on nämä custom kartatkin levittyneet ympäri maailman ja tietokoneen suorituskyvyllä olevat puhelimet ajaa leikiten tällaisia sovelluksia.
Vain TuneEcu olisi tuollainen all-in-on tyyppinen ohjelma, mutta yhteensopivuuslistalla (
linkki) ei ole Guzzeja

. Ohjelmoija Alain Fontaine kertoi käytettävän DDG (DucatiDiag) karttoja. Ohjelmalla onnistuu jopa karttamuokkaus ja map writing.
https://www.youtube.com/watch?v=5t9s4qgay0g ( kohdasta 48 sekuntia ->)
Karttapäivitys on rajoitettu johdolla tehtäväksi, vaikka ohjelma muuten juttelee ecun kanssa bluetooth mokkulan kautta.
Vanhemmat 15M, 16M ja 15RC eivät ymmäärrä bluetoothin (oik. ELM327 OBD:n) kieltä ja siksi olen Giupponia (Christian) kiusannut tästä "lankapuhelin-mallista"

. Nyt ohjelmaa kehitetään ja toivotaan, että siitä saa kätevän ajossa mukana pidettävän lisämittarin/-laitteen. Giupponille Guzzit ovat arvoitus (kellepä eivät olisi

) ja hän kiusaa sitten PaulDaytonaa ja Beardia hyvillä kysymyksillä, kuten "mitä sille Guzzi eculle pitää sanoa, että se lähettää minulle nämä ja nämä tiedot"

Google kaupassa oleva ScanM16 USB ei vielä tahdo tunnistaa 15RC:tä kunnolla, mutta sain luvan laittaa tänne meidän foorumille yhden minulla toimivan beta version ladattavaksi. Lambda-arvo siinä ei kyllä elä, mutta on työn alla.
p.s. Minua miellyttää jo se, että saan nyt ajossa tietää mitä ecu näyttää moottorin lämpötilaksi.
Se kun menee alle 78 asteen open loop tilaan ja käynti on sen mukaista (eli kartan) - liian rikkaalla.
p.p.s. Tällä betalla saa jo 15RC vikakoodit luettua, testattua sytkäpuolat (varo!) ja ruiskut (varo!) sekä bensapumpun.
Testien jälkeen pitää pyörän virrat käyttää ->off ->on, että Init eli LiveData yhteyden muodostus onnistuu.