Siis jotain eloa jo tullut jarruun? Jos olisi oma Guzzi, lukitsisin jarrupolkimen pohjaan, laittaisin ilmausletkun
ilmausruuveihin, - ruuvit auki ja puristaisin molemmista jarrusatuloista männät sisään. Ruuvit kiinni. Tyhjentäisin jarrunestesäiliön ja lisäisin puhdasta ilmakuplatonta jarrunestettä. Ilmakuplaton tarkoittaa että purkki on seissyt muutaman päivän kenenkään hölskyttelemättä hylyssä paikallaan.
Sitten pumppaisin rauhallisesti männät takaisin ulos, ottaisin ehkä palatkin pois ja "kikkailisin" pumpaten männät
mahdollisimman ulos.
Jos edellisessä kohdassa tuli ilmaa ilmausruuveista toistaisin edellisen.
Jos ei, puristaisin vain jarrusatuloiden männät sisään niin että, jarruneste palaa säiliöön. Samalla olisi hyvä seurata
tuleeko nesteen mukana ilmaa säiliöön. Säiliöön palannut ilmakuplia sisältävä neste kannattaa poistaa ja lisätä
kuplatonta.
Tätä jumppaa rauhalliseen tahtiin muutama kierros ja jos vielä tuntuu että, järjestelmässä on ilmaa alkaisin availemaan liittimiä.
Joskus liittimeen tai putken mutkaan eksyneen ilmakuplan saa liikkeelle koputtelemalla, tai/ja pyörän/komponentin
asentoa muuttamalla.
Ja kun jarrupalat on pois paikaltaan, pitää muistaa vahtia ettei pullauta jotain mäntää lattialle.