Ilma ei voi poistua mihinkään = neste/ilma -suhde pysyy vakiona. Ilmaa (joka joustavana on ei toivottu elementti jarrunesteessä) saa siis pois vain painamalla ilmatonta hyvälaatuista jarrunestettä järjestelmään
Kärjistettynä juurikin näin. Toki välimuotona (jos muutoin letkuissa on kunnollista nestettä) voi odotella ja heilutella letkuja niin että ilma ajautuu otolliseen kohtaan josta sen voi järjestelmän omalla paineella laskea pois. Se pitää rutisevaa ääntä tullessaan pois ahtaasta välistä kuten banjoruuvien alumiinitiivisteistä.
Ilmauruuvissa on hyvä pitää läpinäkyvää letkua niin näkee tuleeko kuplia tai vaahtoa. Jos tulee vaahtoa niin kannattaa lähteä puoleksi tunniksi kahville ja yrittää sitten uudestaan kun ilma on yhtenä kuplana. Ilmausruuvi hiukankin avattuna päästää nestettä myös kierrettään myöden. Asia on huomioitava ilmatessa.
Monasti näkee että yritetään etujarrusatulan ilmausruuvista epätoivoisesti ilmata jarrujärjestelmää kahvasta pumppaamalla. Se ei välttämättä onnistu. Parempi on ottaa jarrusatula irti ja nostaa se säiliötä ylemmäs niin että ilma luontaisesti ajautuu ilmausruuvia kohti. Sama pätee monasti myös takajarrulle.
Typerintä mitä voi tehdä on nesteenvaihdon yhteydessä laskea vanhat nesteet ensin pois ja sitten yrittää taistella uutta sisään. Muistakaa että jarruneste on keskivahva maalinpoistoaine. Jarrusatuloiden maalit ovat sille yleensä immuuneja mutta vanteet ja muut maaltut pinnat eivät. Puhtaita räsyjä pitää olla jarrunesteiden kanssa touhutessa saatavilla. Jarruneste liukenee useimpiin liuottimiin vaan ei alkoholiin. Pesuliuottimella saa jarrunestaan pois hankalistakin paikoista pesemällä.
Omalla kohdalla alkuperäinen V11 (suuri) etujarrujen nestesäilö on edellisen omistajan toimesta vaihtunut ilmeisesti esteettisistä syistä pieneen, lienee tilavuudeltaan tuskin puolia alkuperäisestä?
Tuunaushommissa tyypillistä hifistelyä josta huolimattomalle seuraa ongelmia. Yleensä sellaisessa pyörässä on pari kappaletta neljä- tai kuusisylinterisä jarrusatuloita jotka ovat melko janoisia. Jarrupalat kuluvat ja levykin hieman niin nesteen siirtyminen säiliöistä satuloihin on selviö. Mutta kun asian tietää ei siitä ole vaivaa muuta kuin vahtiminen ja nesteen lisäys. Tai on yksi: kun laittaa uudet jarrupalat niin nestettä pitää vastaavasti vähentää tai järjestelmään jää paine kun säiliössä on liikaa nestettä. Onpa nähty haljenneita säiliöitä kun jarrupaloja on vaihdettu rengasrautojen kanssa.