Tärinäväsyminen, kutsuttakoon väsymistä sitten vaikka sillä nimellä, on lujalla materiaalilla paljon pienempi ongelma kuin pehmeillä värimetalleilla. Tavallinen 8.8 lujuusluokan pultti on oiken hyvää peruskamaa lähes kaikkeen mikä liikkuu maata pitkin. Manklattu kierre on tuossa suhteessa lujempi kuin sorvattu, mutta ennenkaikkea rakenne pitää tukea niin, ettei ajaessa tule osiin reonanssivärähtelyä. Tavallisesta ajodynamiikasta tulevat kuormat ovat kohtuullisen pieniä ja kuormituksen vaihtelu samoin, joten vaunun irtoaminen väsymismurtuman seurauksena ei ole mikään riskitekijä, jos sen kiinnitys on suunniteltu edes likimain oikein.
Omassa Millessä on ollut aikoinaan sivuvaunu pari, kolme kesää ja sen seurauksena etupyörän pinnojen kupit halkesivat ja etuteleskooppiin kulahti väljyyttä. Rauhallisessa menossa niin tuskin olisi käynyt, mutta...silti suosittelen svingikeulaa sivuvaunupyörään.