Juu kiitokset tarkennuksista Camnille ja ALille. vastaan nyt ilman lainauksia, mutta kulutuksen perusteella totesinkin että perussäädöt tuskin kovin on pielessä, ja tarkoitinkin lähinä TPS:ää. Olen kokeillut vähän eri arvoja volttimittarilla asettaen suuntaan tai toiseen, samoin CO-säätöä. Kaasuläppien synkat olen ainakin koettanut saada kohdilleen, pariinkin otteeseen kun kävi ilmi että säätöruuvi oli itsestään auennut ilmeisesti tärinästä. Silloinhan kääntyy myös TPS:n asento vasemman kaasuläpän mukana. Oireena on ollu lähinnä aivan pintakaasulla (aikalailla tarkkaan 500-600mV kaasunasennossa) tapahtuva pätkäys ilmanputsarin suuntaan satunnaisesti, käytännössä kun sopivasti ajat risteykseen taajamassa tai liikenneympyrään, tai löysäät kaasua mäennyppylällä sopivilla kierroksilla. Enemmän tai vähemmän tuo kuulemma on näille tyypillistäkin, tietyllä (pienellä) kierrosluvulla tapahtuen. Autohuoltamossa oon vähän käynyt pakokaasujakin mittaamassa. Tuo oire pahenee jos kone on laihalla, ja häviää jos pistää kunnolla rikkaalle mutta se myös haittaa niin vähän etten ole enempää siitä stressaillut tai karttoja muutellut. Pyörä on kuitenkin tarkoitettu ajoon ja se on mukavaa. Luulen että tuon CO-säädön tarkennuksen perusteella voisin koettaa vielä nostaa sitä vähän reilummin ja katsoa mitä tapahtuu jos ei sen pitäisi juuri kulutukseen ajon aikana vaikuttaa.
Niin juu, on tässä venttiilinvälyksetkin säädetty, tankki hapotettu, bensahana ja suodatin vaihdettu, ilmansuodatin vaihdettu, vasemman puolen kaasuläpän akseli holkitettu ja läppien välitangot vaihdettu, nokka-akselin anturin välys tarkastettu että perusasioidenkin eteen jotain on tehty. Voihan siellä silti jotain olla kohdiltaankin.