Ymmärtääkseni tuon "Beetlen" käytössä on dyno juuri karttojen säätämiseen.
"Pete Roperilla" on Guzzi liike ja hän on porukan aktiivinen koeajaja, joka esittää muutos-/parannus toiveita.
"Paul Daytona" puolestaan on V11 intoilija ja aktiivinen GuzziDiag ohjelman kehittäjä.
Karttoja ovat siis kehitelty sekä kokeilemalla, että hyvällä osaamisella ja asiantuntemuksella.
Tietysti aina olisi mukava nähdä millaisia eroja on saatu esim. täysin vakiopyörään verrattaessa, mutta mitä tuota grisoghetto foorumia tuossa syksyllä lueskelin, niin karttapuolellakin alkaa jo olla enemmän kyse enemmän makuasioista, kuin "paremmuudesta". Toisille hiottu kartta, joka antaa pehmeän käynnin, mukavuutta ja tehoa on "se oikea", kun taasen toisille se on tylsä, eikä Guzzimainen. Toiset haluaa räyhäkkyyttä ja karkeutta. Jotkut haluaa paukahtelua putkessa moottorijarrutuksissa jne jne.
Niinpä yleensä tarjotaan 5-6 vaihtoehtoista karttaa, joista sitten saa kokeilemalla hakea sen itselleen mieluisimman.
Jos ne eivät riitä tai on jotakin lisätoiveita, niin eikun kyselemään ja vaikka itse karttoja säätelemään.
Tällaiseksi se näyttää tämä virittely nykyisin menneen. Paljoa ei ole enää juttua venttiilien suurentamisesta, nokka-akselin vaihtamisesta, kanavien avartamisesta ja kiillottamisesta tai puristusten nostamisesta. Ahtaminenkin on moottoripyörissä harvinaista. Suosituin muutos taitaa olla pyörän vaihto.
Sen myös hyvin ymmärtää sillä rakenneltu pyörä jää helposti käsiin, eikä käy vaihdokiksi, kun alihintaan.