Kirjoittaja Aihe: Rautaperseajo  (Luettu 17273 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2015, 18:44:32 ip »
Alkuperäinen Centauron hallintalaitteiden sijoittelu oli taatusti kuuluisan ISA-normin mukaista. Oikein mikään ei tuntunut olevan siellä missä pitäisi. Yhden kesän taisi mulla olla vakiona. Seuraavan talven aikana siirsin jalkatappeja ja polkimia 10 cm taapäin ja madalsin satulan. Vieläkin jotenkuten siihen sovin. Ensi kesänä ajattelin sillä ajaa ainakin yhden viikon. Tankin päällä rönöttäen.

Käytin sitä matkailuun melko paljon: Italian kävin sille näyttämässä pariin kertaan ja samoin Jäämeren rannat. Muu olikin sitten tavanomaista liikennöintiä. Eniten sakkoja mitä millään pyörällä ennen tai jälkeen.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2015, 19:24:50 ip »
Kolme kertaa olen ajanut, kerran ihan papereiden kanssa, joita en kuitenkaan koskaan lähettänyt. Ensimmäinen kerta oli ikäänkuin vahinko kun vasta myöhemmin kuulin koko ss-hommasta ja tuolloin huomasin, että tuollainenhan on ajan ja matkan puolesta ajettu. Toisen kerran lähdin poikien matkaan kun pyysivät. Kolmas kerta oli kun piti kokeilla onko 250-kuutioisesta matkapyöräksi. Yksin ajelin ja totesin, että kyllä on satulaa lukuunottamatta. Tuolla matkalla satulan uumenista löytyi kakkosnelonen tai ainakin siltä se tuntui.

Eiu ole tarkoitusta enääe ajaa ainakaan vasiten. Eri juttu jos vaikka ollaan jonnekin matkalla ja tie maittaa niin mikä ettei. Papereita en kuitenkaan tekisi. Emännälle ei uskalla edes mainita hän innostuisi todennäköisesti heti.... enduroakin jo kyselee...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2015, 20:32:49 ip »
Aika monen pyörän vakiotuhto on soveltumaton koko vuorokauden istumiseen. Toisilla epämiellyttävä satula paljastuu tunnissa toisissa mahdollisesti puolen vuorokauden jälkeen. Jackalin satula ei tarjoa minun kokoiselle riittävää tukea, että sillä viitsisi koko päivää maantietä mitata. Ehkä jos joku hätä olisi, niin sitten. Varmaan turtuisi jonkin ajan kuluttua..
Itse ajan sen verran kerralla, kun kulloinkin tuntuu jaa missä tuntuu. En ole koskaan päiväajoista kirjaa pitänyt, ei ole tarvinut kenellekään niitä tilittää. Lähtenyt olen jonnekin ja päätynyt toisaalle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #18 : Tammikuu 06, 2015, 20:51:16 ip »
Mun parhaat matkapelit ovat Cali T3 pitkän ja pykälättömän satulansa ansiosta ja Breva 1100 siksi että se vaan on hyvä ja ahterille sopiva. Molemmilla pitkiä siivuja olen päästellyt. Edellisellä jopa etanolin voimalla.

HessuL

  • Viestejä: 37
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #19 : Tammikuu 07, 2015, 16:25:19 ip »
Aika monen pyörän vakiotuhto on soveltumaton koko vuorokauden istumiseen. 

Suurin ongelma ainakin omalla kohdalla on vakiopenkkien liiallinen pehmeys; aluksi hyvältä tuntuva pehmeys vaihtuu tuoksi kakkosnelos-efektiksi kun pehmusteet painuvat pidemmän paineen alla kasaan ja ahteri alkaa ottaa tuntumaa satulan tukirakenteisiin ja verenkierto heikentyy kun kannikat ovat jatkuvasti kuopan puristuksessa.

Tämä oli tilanne CBR:ssä (no ei ole Guzzi, ei  :-\) mutta tilanne korjaantui radikaalisti kun verhoilutin koko penkin uusiksi ja pyysin laittamaan kovemmat täytteet. Eipä painu enää jakkara kuopalle ja hyvä on istahtaa vaikka pidempikin siivu.

Ja kun kerran Guzzeista puhutaan niin vielä pehmeämpi (eli huonompi) on tuon Quotan penkki, painuu alla aivan lysyyn eli vaatii saman korjauttamisen, jos sillä aikoo esim. rautaperseillä. Sekin nimittäin on ollut harkinnassa, on nimittäin ainoa tällä hetkellä tallissa olevista vehkeistä joilla ei ole virallista ajoa ajettu ja onhan se vähän noloa noin Guzzia ajatellen...

Homman mielekkyydestä, vaarallisuudesta ja hommaa harrastavien motiiveista saa jokainen olla mitä mieltä haluaa, mutta ajavathan ne jotkut ympyrää suljetulla radalla tai hiekkakuopassakin ja pitävät sitä mielekkäänä hommana  ;)

Rauno

  • Viestejä: 186
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #20 : Tammikuu 12, 2015, 13:27:48 ip »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #21 : Tammikuu 12, 2015, 23:42:19 ip »
Tämähän se tuli telkkarista.
Emeritus-guzzisti

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #22 : Tammikuu 13, 2015, 09:37:45 ap »
Kesäkuun alussa 2013 tuli ajettua.Alla valvottu yövuoro ja nukuttu päivä.Klo.23 lähdin Aurasta-Helsinki-Lahti-Kuopio-Rovaniemi-Tornio-Kokkola-Viitasaari.Ajoaika 22.45 h ja 1674 km.
Yksin ajoin Cali 2000 EV:llä. Mukava fiilis oli ,ei mitään vaikeuksia.Mökillä odotti lämmitetty sauna,Wisky ja sikari.Mukava aloitus kesälomalle.

Kaijus

  • Viestejä: 807
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #23 : Tammikuu 13, 2015, 13:57:21 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #24 : Tammikuu 13, 2015, 15:14:28 ip »
Nuo kommentit on kultaa.  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #25 : Tammikuu 13, 2015, 15:56:31 ip »
Sivullisten asiattomia kommentteja. Jos ei perse tai muu kestä lähtee moiselle reissulle, ni ei kannata.
Forza Moto Guzzi!

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #26 : Tammikuu 13, 2015, 19:56:19 ip »
Selitys!  ;D
20 tuntia ja 1800 km, onko se jokin rautaperseajo?
Emeritus-guzzisti

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #27 : Tammikuu 16, 2015, 09:17:36 ap »
Selitys!  ;D
20 tuntia ja 1800 km, onko se jokin rautaperseajo?
Tuosta tulee keskinopeudeksi 90km/h, joten arvelen ettei hyväksytä Suomessa SS1 suoritukseksi. Tankkaustauot huomioiden on pakko ollut jossain vaiheessa ajaa ylinopeutta. Tietysti jos edestakaiset verot motareilla ovat sallittuja.
Forza Moto Guzzi!

Lars

  • Vieras
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #28 : Tammikuu 16, 2015, 09:44:43 ap »
No ei noilla määritelmillä löydy ajoa mutta 2000 km 24 tunnissa löytyy. Todennäköisesti tuo 1800 on ilmoitettu noin määränä ja kokonaisajomääränä siihen asti kun taas 20 tuntia on rautaperseen ajoaika. Eikös tuossa ollut kesäaika kyseessä, Suomessa alkaa olemaan noita moottoriteitä jo sen verran että onnistuu rautaperseajo jo lähes kokonaan ajaa niillä, ei tuo 20 tuntia ole kummoinenkaan suoritus, tankkaukseen ei mene kuin 5-10 minuuttia eikä niitä tarvii moottoritie suorituksessa montaa tehdä. Ja kyllä tuo ajaja on RP-piireissä ihan tunnettu kuski, jääköön nimi mainitsematta :) PS. edestakaiset ajot motarilla ovat kertaalleen tehtynä sallittuja.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #29 : Tammikuu 16, 2015, 10:10:46 ap »
Jos edestakaiset ovat sallittuja, niin sitten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. On vain ajettu 1800km 20 tunnissa ja tankkauslaput lähetetty syyniin. Niin on annettu ymmärtää, ettei kannata nopeusennätystä SS1:seen Suomen teillä yrittää, koska seurauksena on hylkääminen.
Forza Moto Guzzi!