Kirjoittaja Aihe: Rautaperseajo  (Luettu 17251 kertaa)

kaide

• Rookie_1977
Rautaperseajo
« : Tammikuu 05, 2015, 16:53:00 ip »
Utelun tarkoituksena on hieman kartoittaa Guzzistien kiinnostusta aiheeseen.

Näillä näkymin en aio suorittaa, koska laillinen rautaperseajo ei ole tarpeeksi haasteellinen. Hiekkatiellä Stelviolla voisin mennä, mutta sellaista ei nykysäännöissä tunneta. Laillisuuskin menee kyseenalaiseksi 80km/h yleisrajoituksen takia. Toisaalta ei ole sitä Stelviotakaan käytettävissä. V10:llä en raaski lähteä sellaiselle reissulle.
Forza Moto Guzzi!

akx

Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2015, 17:52:51 ip »
Yhden SS1000:n ajoin v. -02 - ja ainakin allek. kunnolle aivan riittävästi haastetta: ajoaikaa n. 19 tuntia (+tauot) vuorokauteen. Tiesi ajaneensa. Eikä mikään valoisan keskikesän kevyt viuhahdus vaan elokuun loppupuolella, jolloin vimoset satoset mentiin pimeässä. Ja koko rupeama soolona. Sopii kokeilla!

Lars

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2015, 18:22:34 ip »
Kyllä Dusty Butt ajo on ihan mahdollinen ja laillinen, tosin vain kerran kimpassa ajettu (en minä)

DUSTY BUTT, Soratiellä ajetut suoritetut IBA ajot

SS1000

8.6.2012 Johan Grönholm

8.6.2012 Hampe Hammarberg, Sverige

8.6.2012 Pentti Haritikainen

8.6.2012 Sakari Häyrinen

8.6.2012 Ari Korhonen

8.6.2012 Sauli Saksman

8.6.2012 Robert Slättmyr, Sverige

8.6.2012 Lars Svensson, Sverige

8.6.2012 Patrik Wexell, Sverige

BMW

« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2015, 19:47:53 ip »
Mä oon aina (46 vuotta eikä oo tyhjiä välivuosia) ajanu moottoripyörällä siks että mä tykkään siitä ja se on kivaa. Mun mielestä tommonen väkisin turhan pitkän matkan ajaminen ei o kivaa ja siks en ymmärrä koko rautapersehömpötystä.Mä tykkään ajaa semmosen matkan kerralla kun tuntuu kivalta ja sitte pysähdytään rauhassa kahvitteleen tai muuten oikoon paikkoja. Sitte taas tuntuu kivalta ajaa etiäppäin, kunnes taas tuntuu sopivalta pysähtyä. Onneks mun ei tartte näyttää kellekkän että mä oon kova jätkä ja  väkisin lähtee ajaan mitään rautapersetouhuja.

TunturiTT

« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2015, 20:17:13 ip »
Se on laji niille, joiden tarvii todistella jotain. Itselleen tai muille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Makestain

« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2015, 20:43:34 ip »
Kaikki harrastukset missä aletaan suorittamaan alkaa maistua työltä, siks heitin sykemittarinkin kuikkaan - nyt mä käyn "vaan" lenkin juoksemassa.
Kasi vee ei vee kasi

motomatti

« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2015, 20:58:43 ip »
Hjulgrenin Harrin yllytyksestä ajelin taannoin omaksi ilokseni rautaperseajon säännöilla mutta en ilmoittautunut enkä ottanut aikaa enkä säilyttänyt kuitteja. Kunhan totesin että käy se vielä vanhaltakin. Ilman mitään paineita onnistumisesta.

teemu-O

« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2015, 23:54:58 ip »
Yhdet todistelee rautaperseellä, toiset ratakierroksen ajoilla, kolmannet ajelee muuten vaan. Tosin voi toki rautaperseitä ja rata-ajoakin ajella muuten vaan. Ei nää jutut taaskaan voi olla niin vakavia.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2015, 01:01:18 ap »
On pitkälti suoritusvälineestä kiinni miten rasittava tuo SS1000 Suomessa on. On aivan eri asia lähteä matkaan jalat edellä ajettavalla kuin jollain moottorisohvalla. Eihän siinä muuta voi olla, kuin tarkkailla nopeusmittaria, ettei tule ylimääräisiä tikettienkirjoitustaukoja ja muistaa tankata ajoissa. Muuten voi sitten nauttia maisemista ja antaa ajan kulua. Varsinkin keskikesällä kun ei oo edes pimeetä.
Forza Moto Guzzi!

LeCa

« Vastaus #9 : Tammikuu 06, 2015, 10:48:38 ap »
Eipä ole tullut ajettua rautapersettä ja tuskin ajankaan, kun ei ole tiedossa mitään sellaista asiaa minkä vuoksi pitäisi käydä tolleen äkkiseltään esim. Lapissa. Ja jos sellainen tarve tulee, niin en ole ollenkaan varma pystyisinkö siihen. Voi olla liian kova suoritus mulle.

Enempi minulle voisi sopia jollakin toisella saitilla kaavailtu Läskiperseajo. Siinä pidetään taukoa jokaisella Essolla munkkipossujen kera. En tiedä onko jo jalostunut viraliseksi hankkeeksi.

Olen edelleen sitä mieltä, että lajin (rautaperseen) suomalaiset pohjat on tuossa:
Vuorela Jari (Rautjärvi) 1646 km 1023 ml 2.6.2009 Royal Enfield K 976 vm. 1931

Keikka piti sisällään ainakin pari remonttia. Meniköhän siinä kertaalleen rengas ja kerran ketjut poikki. Jari kertoi reissun vaiheista viime kesänä Imatralla, mutta yksityiskohdat taisi huuhtoutua minulta Vuokseen.

Marko

« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2015, 11:16:56 ap »
Edesvastuutonta tollanen valvominen ja ajaminen. 24 tunnin yhtämittainen valvominen vastaa n. 1 promillen humalaa. (Lähde: terveyskirjasto)

Eihän ammattikuskitkaan saa lain mukaan ajaa yhtäjaksoisesti noin pitkään.

Hieman kieli poskessa tämän kirjoitin, mutta on siinä totuuden siemenkin.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2015, 13:25:51 ip »
Aikataulu SS1000 ajelussa muodostuu sen verran löysäksi, että parin tunnin unet hyvin kerkiää välillä ottaa.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

« Vastaus #12 : Tammikuu 06, 2015, 17:23:40 ip »
Eräät kukkahatut, sukupuolesta riippumatta, pyrkivät jo taannoin kieltämään tämän kaltaisen "urheilun" perusteena tuottamuksellinen liikenteen törkeä vaarantamininen ja ja tarpeeton saastuttaminen. Toistaiseksi ei yhteiskuntamme ole asettanut matkustussäännöksiä yksityishenkilöille vaan pikemminkin edistänyt niitä. Samoin on yksityishenkilön oman harkinnan varassa riskeeraako hän oman terveytensä ja jopa henkensä ohella mahdollisesti muidenkin liikenneturvallisuuden. Poliisilla on oikeus keskeyttää väsyneenä ajaminen, jos kohdalle sattuu, ja niin on ajon suorittajallakin kun sellaista itsessään huomaa.

Breeze

« Vastaus #13 : Tammikuu 06, 2015, 17:53:24 ip »
Toiset tykkää pysähdellä kukkia haistelemaan 100km välein ja jokainen nähtävyys pitää tutkia.
Toiset vetää 800km päivälenkkejä vain ajamisen ilosta.

Itse kuulun siihen ryhmään, että pidän ajamisesta ja parasta moottoripyöräilyssä on se, että kypärä päässä ollaan yksin omassa rauhassa ilman häiriöitä.
Sen takia kannatan rautaperseitä ja vastustan moottoripyörän takapenkkiä.
Olen ajanut kaksi epävirallista rautapersettä ihan vaan omaksi iloksi.
Tämäkin vielä! ! !

Ekku

« Vastaus #14 : Tammikuu 06, 2015, 18:14:56 ip »
On pitkälti suoritusvälineestä kiinni miten rasittava tuo SS1000 Suomessa on.

Tämänhän tietää jokainen vakiokuosissa olevalla Centaurolla ajanut...  ;D

En ole koskaan tällaista suoritusta ajanut, kun olen melko varma siitä, että jos tarve tulisi, niin kyllä se onnistuisi.

Jollain Ameriikkalaisella viivasuoralla moottoritiellä ja Goldwingillä suurin haaste on varmaankin nukahtamisen estäminen...