Mulla on muutaman vuoden ajalta kokemuksia uä-pesurista. Itsellä neljä litraa vetävä Qteck.
En tunne Lidlin laitetta mutta kuulostaa melko pieneltä eikä varmaankaan pese kuin pienen määrän kerrallaan. Mutta jos pesee hyvin niin ajan kanssa saa puhdasta.
Olen kokeillut useita eri pesuaineita. On olemassa erikseen uä-pesuaineet rasvaiselle pinnalle, eri metalleille ja ei-metallisille osille.
Esimerkiksi Fairyä kannattaa vältää koska siinä on vahaa joukossa. Se on se aine joka saa naarmuisetkin astiat kiiltämään.
On myös edullisia uä-yleispesuaineita jotka toimivat varsin hyvin mutta käyttämäni Motonetin aine kyllästyy nopeasti. Eli seos pitää vaihtaa usein. Se lienee myös valmistaja tarkoitus. Hyvänä puolena voi mainita että se on happamuudeltaan varsin neutraalia eikä aiheuta alumiinilaaduille vaurioita.
Lyhyt juttu:
http://www.motomatti.fi/2009/03/korkeataajuusaanipesulaite.htmlTakana jo satoja puhdistustunteja.
Paloöljyä olen käyttänyt, sen heikon haihdunnan vuoksi, sellaisten laitteiden puhdistukseen jotka eivät siedä vettä. Öljyn ja puhdistettavan kohteen laitan katkaistuun muovipulloon ja upotan sen pesuveden sisään sen verran että uä-signaalit välittyvät muovin läpi paloöljyyn. Muutoinhan liuottimia ei voi palovaaran ja kaasuuntumisen takia uä-pesurissä käyttää.
Mahtuuko tuohon Lidlin pesuriin DellOrton runko kokonaisena nesteen alle? Pestävä osahan ei saa koskea altaan seinämiin eikä pohjaan.