Kirjoittaja Aihe: IAWDiag  (Luettu 11635 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 415
IAWDiag
« : Joulukuu 31, 2014, 19:19:06 ip »
Julkaisu on tarkoitettu kaikille niille jotka rassaavat muita kuin nimenomaisesti Guzzien Weber-Marelli ja MagnetiMarelli moottorinohjauksia. Toisin sanoen tästä on riisuttu "Guzzismeja" ja lisätty asianomaisien muiden merkkien moottorinohjauksissa ilmeneviä ominaisuuksia. Perustunnistus tapahtuu kun tietää mikä moottorinohjauksen tyyppi on kyseessä ja minkä mallista kaasunasentotunnistinta kyseinen järjestelmä käyttää.

Toimii näissä moottorinohjauksissa: P7, P8, 16M, 15M, 15RC, 15P, 59M, 5AM, 5SM, 5DM, MIU1, 7SM, MIUG3

Latuslinkki löytyy sivun oikeasta yläkulmasta:
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

motomatti

  • Viestejä: 13 415
Vs: IAWDiag
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2015, 22:44:57 ip »
Nyttemmin zydeemi kulkee BikeDiag nimellä. Italian lippu logossa paljastaa mihin laitteisiin.

ALi

  • Viestejä: 1 036
Vs: IAWDiag
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2015, 13:08:47 ip »
Toinen vastaava ohjelmisto Italialaisille 2 ja 4 syl pyörille, joissa 59m, 5A, 5S ecu.
http://jpdiag.cwebh.org/

Sivulla myös kyseisten ECUjen tietokanta ( http://jpdiag.akress.com/modelselect.php ), jolla voi nurkissa pyörivän ecun numerolla etsiä mihin pyörään se sopii tai pyörän mallilla etsiä siihen sopivan ecun.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 576
Vs: IAWDiag
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2015, 20:48:13 ip »
Tähän ohjelmaan on mielestäni viitattu aikaisemmissa keskusteluissa nimellä "Ducatidiag".  Ylläpitäjä vaan vaihtoi kuvioitaan yhtäkkiä ja tuo jäi jäljelle. http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3199.0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2015, 23:57:50 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 036
Vs: IAWDiag
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2015, 21:55:01 ip »
Juu, tuo on vähän vanhempaa (2011?) ohjelmistoa. ScanST, MMscan, DucatiDiag ym. nimillä.
Homman takana Christian Giupponi (linkki), jonka käsialaa on myös tuoreempi Android ohjelmisto (linkki).
Harmi, että ScanTwin tukee vain Marelli 59, M5A, M15 ja M16 ecuja, eikä Guzzeissa yleistä M15RC mallia.
Tabletilla tai kännykällä olisi niin näppärää seurata tps asteita, moott.lämpöä ym. kivaa ajon aikana.

EDIT: Lisään tänne saksalaisen sivuston (linkki), jossa mp (Guzzi, KTM, Triumph, Aprilia, Benelli) mutta myös eri automerkeille (VAG, Opel, Ford, Fiat, Alfa, Lancia, Porsche) ja lämmittimille (Webasto, Eberspächer) ilmaisia diagnostiikka ohjelmia.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2015, 11:46:22 ap kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: IAWDiag
« Vastaus #5 : Kesäkuu 24, 2015, 12:06:05 ip »
Ehkä ei suoraan liity aiheeseen, mutta kyselen kuitenkin. Quota 1100 es löysi uuden "ratsastajan" jolla aiemmin ollut pari Guzzia ( ei ole kerhon jäsen vielä :-)) Quota söi aiemmin bensaa reilusti( n. 8l )sitten säädettiin TPS-arvo kohdilleen ( n. 350mv) ja kulutus lakikin 6,5-7l, mutta uusi omistaja oli käyttänyt sen Guzzihuollossa kun taas kulutus oli korkea ja siellä oli säädetty jotain arvoa ( n. 120 ??) niin että sen olisi pitänyt vaikuttaa asiaan ( n. 0-3000 kierrosalueelle). Kulutus ei kuitenkaan mihinkään muuttumut. Kone käy ja kukkuu ihan hyvin. Nyt vaan kiinnostas mitä tuolla säädöllä on haettu ja miksi.
Uusi "ratsastaja" läksi sillä kohti eteläeurooppa ja lupas käyttää se siellä jossakin Guzzi-pajalla "säädettävänä". Saas nähdä mitä kuuluu tuon huoltokäynnin jälkeen.

motomatti

  • Viestejä: 13 415
Vs: IAWDiag
« Vastaus #6 : Kesäkuu 24, 2015, 12:28:47 ip »
Niin, on tärkeää että niin digitaaliset (kartat, rikastukset, jne.) kuin mekaaniset (TPS) asetukset ovat sopusoinnussa toisiinsa nähden. Yhtä muuttamalla voidaan saada merkittäviä muutoksia. Mutta jos muutos ei ollut syötettynä myös digitaaliseen tiedostoon voi syntyä ristiriita ja virheellistä toimintaa. Yksi tekee yhtä ja toinen toista.

Pitää myös huomioida ettää anturitiedot yleensä ovat sitä luokkaa kuin niiden pitäisi. Taannoin GuzziDiag pelasti erään todella suuriruokaisen Guzzin takaisin normaalitoimintaan. Ensin kaikki näyttöarvot olivat kohdillaan. Moottorin lämmetessä kuitenkin moottorin lämpötila-anturin (oik. sylinterikansi, sisäsivu) lämpötilalukema ei noussut kuin nimeksi. Katse anturiin: sen kiinnitysosa oli murtunut ja anturi lepäsi vasten sylinterin jäähdytysripoja. Moottorinohjaus toimi siis niin kuin sen pitikin. Yksi tieto vain oli virheellinen joka aiheutti että lämpötilariippuvainen lisärikastus pysyi käyränsä kylmässä päässä ja niin kulutus oli merkittävän suurta.

Korjaus oli tehdä alumiinistä uusi kiinnitysosa sorvissa ja asentaa se paikoilleen entisen muovisen/keraamisen, mitälienee, tilalle.

Tämä siis esimerkkinä siitä että ei riitä että kaikki komponentit näkyvät tietokoneohjelman ruudussa vaan pitää tietää mitä niiden pitää näyttää. Ainakin noin suurinpiirtein.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: IAWDiag
« Vastaus #7 : Heinäkuu 14, 2015, 15:14:44 ip »
Oliko nämä Guzzidiag/Ducatidiag/jne ns. "freeware" ? tai ainakin niin, että maksua ei saanut ottaa?

Saksan Ebayssa bongasin "maksullisen" version.

http://www.ebay.de/itm/Moto-Guzzi-Gilera-MV-obd2-DIAGNOSE-fur-Motorrader-Service-Diagnosis-Ducatidiag-/231042400801?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35cb334221

Tosin tuossakin on kai helppo sanoa, että nuo kaapelit ynnä muut maksaa, softa tulee kaupan päälle..  :o

motomatti

  • Viestejä: 13 415
Vs: IAWDiag
« Vastaus #8 : Heinäkuu 14, 2015, 19:41:58 ip »
Jotain tämäntapaista on jo aavisteltukin että joku tekee bisneksen muiden edestä. Tosin hinta ei ole mitenkään suuri. Ottaakohan myyjä vastuun virheellisistä laitteista tai ohjelmista tai niillä aiheutetuista vioista.......

TunturiTT

  • Viestejä: 11 405
Vs: IAWDiag
« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2015, 21:43:33 ip »
Mutta lienee ihmisiä jotka eivät tuohon säätöohjelmaan ja mahdollisuuksiin, kuin ostossivuilta. Eli eivät pörrää foorumeilla, mutta esim Ebayssä kyllä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.