Kirjoittaja Aihe: Larion kuulumisia  (Luettu 30000 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #45 : Kesäkuu 18, 2007, 06:51:56 ap »
En tiedä suoralta kädeltä liikettä, mistä saisi. Se on tuo PHBH:n suutin erilainen kuin muissa ja kokomerkintä ei ole vertailukelpoinen muiden kanssa (kuulemma).  Minkä kokoisia meinasit kokeilla? Multa kyllä joutais ainakin kokeiluun muutamaa kokoa. Jollen väärin muista, löytyy 135 ja 140. Pitää katsoa kotoa ja infota sitten. Niitä kyllä voit kokeilla, hommaat sitten parin uusia vaikka Mopo Sportilta, kun oikea koko löytyy..? (uusiahan ne nuokin toki on, mutta pidän itsellä varalla, jos tarttee sittenkin säätää)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Larion kuulumisia
« Vastaus #46 : Kesäkuu 18, 2007, 07:45:17 ap »
Tuu Esa Tampereelta hakemaan, puromotorista luulis löytyvän.

Sähän ravaat täälä vähänväliä muutenkin.. :vau:

Ja saat tekosyyn ulkoiluttaa välillä muitakin pyöriä kun sitä bemaria.. :D

Ekku

  • Viestejä: 894
Larion kuulumisia
« Vastaus #47 : Kesäkuu 18, 2007, 08:07:57 ap »
Ajattelin kokeilla alkuun 5 numeroa isommalla suuttimella, niin eiköhän se enin laihalla käynti sillä poistu.

Tarkistappas löytyykö sopivia ylimääräisiä, niin voisin tulla ostamaan ne pois tai lainaamaan kokeilua varten.

Onkos sulla Marko jo tällä viikolla lomaa?

Mulla alko loma tänään ja 2 viikkoa olisi periaatteessa ylimääräistä aikaa:)

Mitä nyt pitäis Lemansi saada Juhannukseksi kuosiin ja SP:n jarruista saada enimmät ilmat pois.

Pieni terassikierros Tampereella sopisi kyllä hyvin kuvioihin, ei sen puoleen...

Marko

  • Viestejä: 612
Larion kuulumisia
« Vastaus #48 : Kesäkuu 18, 2007, 11:46:57 ap »
hep,

http://www.puromotor.fi/ kysy tuolta.

Eikä ole lomakaan vielä.. pari viikkoa pitäs jaksaa vielä. :(

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Larion kuulumisia
« Vastaus #49 : Kesäkuu 19, 2007, 16:08:30 ip »
Ei oo heleppoa kaasuttimien kanssa elämä :)

Itte kattoo lambadasta missä mennään laihalla, sitten piipahtaa tallilla, boottaa läppärin, pistää piuhat kii ja vähän napsuttelee hiirellä ja näin katosi laiha kohta :)

Seuraavaksi joutuu varmaankin tutustumaan MegaSquirtsiin ja sen autotune toimintoon. Kiva softa, säätää lennossa ruiskut hygineenisesti käsin koskematta.

MotoJussi & California K

Ekku

  • Viestejä: 894
Larion kuulumisia
« Vastaus #50 : Kesäkuu 20, 2007, 03:02:00 ap »
Ei se ole helppoa ruiskunkaan kanssa, jos alkaa säätämään ilman sen suurempaa taitoa.

On tuolla tallissa yksi Centauro, joka käynee ilmeisen rikkaalla, kun kulutus on siinä 10 litran paikkeille satasella. Tosin vastaa kyllä oikein hyvin kaasuun ihan millä kierroslukualueella tahansa:)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #51 : Marraskuu 30, 2007, 01:40:21 ap »
On niin hiljaista talven keskellä, että availlaan vähän.

Guzzi on riisuuntunut talliin ja suunnitelmat ovat pikkuhiljaa selvinneet. Peräpäästä en kelpuuta seuraavalle kaudelle juuri mitään. No, takavalon ja rekisterikilven :wink: Etupää menee melkein tuoltaan. Väri pysyy punaisena, mutta miten, en vielä kerro. Tekniikkapuolelle tulee lähinnä osien uudelleen järjestelyitä ja sen sellaista. Varsinaista viritystä ei nyt pysty (rahallisesti) suunnittelemaan. Tallissa pysyy taas tuttu tempo päällä, kun lämmitystä ei ole.

 

Keväällä nähdään iskikö sittenkin laiskuus :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 716
Larion kuulumisia
« Vastaus #52 : Tammikuu 03, 2008, 03:43:15 ap »
Moron.

Kumman puolen neliventtiilikansi sulta silloin kilahti? mulla vois olla käyttöä vasemman puoleiselle. Tai jos jollakulla muulla olis jäänyt ylimääräiseksi. Mikä venttiili sieltä oli katkennut?

Lueskelin ton viestiketjun läpi. Kyselit onko neli/kaksivettiilisten nokka-akseleissa eroja. Ne ovat ajoitukseltaan identtiset, ainoastaan uudempien neliventtiilisten nokat ovat millin leveämmät. Ovat yrittäneet pienentää pintapainetta, joka on aivan liian suuri johtuen turhan jäykistä jousista ja turhan suuresta venttiilin nostosta (sama kuin kaksiv. kansissa, vipusuhteessa ei oleellista eroa).

Heikoin kohta neliv. koneessa on juuri nokka/nostimet. Ventiilien katkeaminen lienee seurausta nokan kulumisesta ja siitä seuraavasta liian suurista välyksistä ja hallitsemattomasta venttiilin liikkeestä.

Terv.  nimim. neliventtiilikansiin seonnut

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #53 : Tammikuu 03, 2008, 05:00:45 ap »
Vasuri mullakin pärähti..

Joo, mittailin keväällä/kesällä nokkia, kun vierekkäin sain. Tuo venttiilinkatkeamistauti ei kyllä liity nokan kulumiseen. Itselläni nokka ja nostajat ovat käytännössä virheettömät, nokissa ei ollut mitattavaa eikä muutenkaan havaittavaa kulumaa. Myöskään ohjurit, keinut, työntötangot tai mitkään muutkaan osat eivät olleet kuluneet (tietenkin normaalia kulumaa kuuluu 70tkm koneessa olla, mutta ei mitään fataalia). Venttiilitkin olivat alle 6 tuhatta ajetut.. Välykset olin säätänyt alle tuhat kilometriä aiemmin, ja säätöruuvit olivat yhä sijoillaan ja ehjät, kansia avatessa.

Itse voisin lyödä vaikka pienen vedon rakenteen puolesta; Venttiilin varsi on liukupinnaltaan 5,5 millinen. Vartta on kuitenkin virtausten toivossa ohennettu parinkymmenen millin matkalta, ennen lautasta, viiteen milliin. Tämä ohennus ei tuo suurtakaan merkitystä hengitykseen, mutta heikentää venttiilin vetomurtolujuutta. Koska lautasen halkaisija on suuri, kertyy pienellekin venttiilille painoa ja neliventtiilirakenteen tehollisenhyötysuhteen kannalta järkeviin kierroslukuihin päästäkseen, on venttiileihin ollut pakko asentaa todella tiukat tuplajouset. Kovin tiukka jousitus sitten suurella venttiilihalkaisijalla ja kovilla kierroksilla aiheuttaa venttiiliin todella rankkaa pituussuuntaista rasitusta, joka sitten katkaisee varren heikoimmalta kohdaltaan (tässä kevennyksestä).

Voi olla että tiukka jousi aiheuttaa jopa venttiilin pomppaamista takaisin istukasta kovilla kierroksilla. Tähän en kuitenkaan aivan hevillä usko, ei nuo sentään NIIN raskaat venttiilit ole.

 

 

NIIN: ja toinen pakoventtiili poikkesi, lautanen irtosi ja väänsi toisenkin :mad: 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2008, 05:01:00 ap kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 716
Larion kuulumisia
« Vastaus #54 : Tammikuu 03, 2008, 09:16:01 ap »
Kumman puolen neliventtiilikansi sulta silloin kilahti?

Tuo jäi vielä vastaamatta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #55 : Tammikuu 03, 2008, 11:05:22 ap »
Niin, oli puhekieltä :wink: Vasen hajosi. Jännä sinällään, että oikeata pidin äänekkäämpänä. Tuo neliventtiilinen nimittäin pitää aika melskeen, verrattuna tuohon kaksi tappiseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #56 : Huhtikuu 23, 2008, 00:26:53 ap »
Olen luonut HIRVIÖN!! :huh:

Tullessani tänään töihin (ekaa kertaa tänä keväänä), jätin pyörän tyhjäkäynnillä portille, leimatakseni itseni sisään alueelle. Palatessani vartijakopilta huomaan mykistävän näyn; Guzzi lepattaa iloisesti KOLMEKYMMENTÄ SENTTISTÄ LIEKKIÄ oikean pytyn pakoputkesta!!! :D

Haistelinkin että on vähän rikkaalla.. Täytyy varmaan pestä ilmanputsarit ja laihentaa seosta. Jospa vaatteisiinkaan ei jäisi sitten niin kovasti tuoksuja. Ei lie kaikilla varpaanlämmittimiä Moto Guzzissaan..?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Larion kuulumisia
« Vastaus #57 : Huhtikuu 23, 2008, 01:43:49 ap »
Haa!! Missä kännykkäkamerat ja huonolaatuinen video? juutuubissa ei näkynyt..? ;-)

:vau:

Ekku

  • Viestejä: 894
Larion kuulumisia
« Vastaus #58 : Huhtikuu 23, 2008, 04:09:07 ap »
Pistät niihin putkiin mittaa sen 30 senttiä lisää, niin kyllä se siitä:)

Jospa saisi ne Guzzin pinnavanteet tänään pois rengasliikkeestä, niin saisi senkin kasaan.

Pitää vielä jollain vaakalla punnita ne ja katsoa kuinka paljon kevyemmät ne sitten onkaan, niin saapahan kilohinnan selville...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Larion kuulumisia
« Vastaus #59 : Kesäkuu 10, 2008, 14:19:27 ip »
Sadetta pukkaa, niin kerkeää päivittää tätäkin.
Tässä pari kuvaa tämän kesän muutoksista ja rakenteluista.

Sivukuva, josta paljastuu yleisnäkymä.



Takavinkkelistä ilmenee uudet takakate, takavilkut, sivukatteet, akkukotelo, satula, putket, supermotorenkaat jne.



Edustavasta rintakuvasta näkee uudet villit putket, etulokarin, ohjausiskarin ja viimeistään Porschen punaisen maalauksen :D

Listaa osista:
Etulokari - 20mm kavennettu ja jonkin verran lyhennetty Yamaha R1 lokari.
Ohjausiskari - Lemans(?), kiinnikkeet by owner
Pakokäyrät - Ruostumattomasta by owner
Äänenvaimentimet - Aihioina Bilteman wc-pönttöharjan kotelot, askartelu by owner
Satula - lasikuitu, muovi, telttapatja, keinonahka. Ilmasäädettävä jäykkyys. Made by owner
katteet - Lasikuitu, mallit, muotit ja kappaleet by owner
Takavilkut - Biltema, peilivilkut, viimeistely by owner
Akkukotelo - Rosteri, jep, by me taas
Maalaus - Porschen punainen (tarkastettu oikeasta kartasta :wink:) ja musta, itse omassa tallissa..
Renkaat - Heidenau, asennus ja tasapainotus itse.

Istumakorkeus suunnilleen 92 cm, eli passeli tällaiselle hujopille. On äärimmäisen hauska ajettava ja ohjausiskari tasoittaa kurvipätkillä.
Tein myös peräpäälle nostopukin ja sorvailin takajalkatappien paikalle nylonista "lankarullat". Pukki on vain niin hurjan näköinen, etten taida kehdata siitä tänne kuvaa laittaa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.