Mittasin tehdasasuisesta Nevada Anniversariosta lampun johtimien jännitehäviöt. Moottorin käydessä ja lampun palaessa maajohdin 0,9 V ja kuuma johdin 1,2 V. Siis pari volttia häviötä, ja kun virtakin silloin pienenee niin watteja puuttuu nimellisestä arviolta 5 W. Umpio aukeaa yhdestä ruuvista alareunasta lasin alta reunuksesta. Koko lyhty on muovia ja H4 polttimon teräslankapitimen koukut ovat myös muovia ja katkeavat todella helposti, jolloin koko lyhty menee uusiksi. (Että pitääkin tuota muovia olla joka paikassa...) Polttimon perälevyssä näkyy merkintä 60/55 W H4. Olen jo pitkään aikonut tarkistaa huonon valon takia: onko todella Nevadan lamppu 35/30 W kuten papereissa näkyy, mutta ei se ole vaan "oikea" lamppu sentään. Nyt tuli sekin tarkistettua. Valoa suunnatessa oli vaikeuksia, koska valokuvio on niin surkea soikea läiskä.
5 W:n tehon puute meinaa n. 10 %:a, jonka takaisin saaminen (kokonaanhan sitä ei saa mitenkään) lisää näkyvyyssetäisyyttä samaan kontrastiin alle 1,5 %. Näköharha paremmasta valosta perustuu lähietäisyyden valoläiskän kirkkauteen tiessä, joka tietysti lisääntyy, ja on hyödytön. Kiinnittäisin enemmän huomiota valon suuntaukseen ja lampun laatuun. Alun kysymys hyvästä lampusta on siis aiheellinen. Jos vielä löytyisi peltinen kromattu lyhty, niin aina hienompaa.
Motomatin kommentti releistä ja niiden kytkimiä säästävästä vaikutuksesta on erittäin totta. Releitä myöskin saa helposti uusia, mutta saako noita erikoisia, merkkikohtaisia kytkimiä, ja mihin hintaan? Pelkästään siksi kannattaa ne releet laittaa ja paksut päävirtajohtimet. Näkyvyys huonolla lyhdyllä ei siitä parane.