Kirjoittaja Aihe: Guzzin kiinnostamattomuus  (Luettu 49077 kertaa)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #15 : Elokuu 18, 2014, 13:08:56 ip »
Traktori ei tarvii pottaa eikä Traktorikömpijä.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #16 : Elokuu 18, 2014, 17:23:35 ip »
No hyvin kävi. Kerroppa mikä cuzzi sulla oli ja minkä ikäinen / km. Tietäs mitkä noin hyvin käy kaupaksi vaikket hintaa kerrokkaan. Kaverien kokemusten mukaan pyöräkauppa on tosi nihkeetä tällä hetkellä. Olisko tuo "laman" psykologinen vaikutus syynä koska rahahan on halpaa.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #17 : Elokuu 18, 2014, 17:42:41 ip »
Guzzilta puuttuu sädekehä ison yleisön silmissä.
Ducatilla ja KTM:llä on kilpailuhistoria.
H-D:lla on se oma "myyttinen maine".
BMW on ollut matkalehmien ja isojen matkaenduroiden mittapuu.
Triumphilla on historia ja jäänne englantilaisesta MP-teollisuudesta.
japanialaisiin en puutu, koska ne 99% tusinakamaa ja parempai kopioita.

Mitä Guzzilla on?

Tämäkin vielä! ! !

pukn

  • Viestejä: 41
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #18 : Elokuu 18, 2014, 17:54:43 ip »
Guzzilla on ainakin hyvä maine "oikeiden" motoristien parissa. Itse olen myöhäisherännäinen motoristi. Muutama vuosi sitten kysyin hd kavereilta vinkkejä pyörän ostoon, järjestäen suositeltiin guzzia (tietenkin hd:n jälkeen)
Oman calin sain myytyä vuorokaudessa nettimotossa, kerroin rehellisesti viat ja puutteet, hinta vielä kohilleen niin kaupat tuli nopeasti.
Nyt ajelen triumphilla, mutta guzziin palaan varmasti. Ei tässä trumpassa ole luonnetta.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #19 : Elokuu 18, 2014, 18:00:07 ip »

No asiaan.. Tällähetkellä suomessa on ihan asiaa puhua motukoiden hinnoista. Ja mielellään pitäisi puhua myös samaan aikaan syistä mikä on tähän johtanut.
Mielestäni nyt ollaan vasta alussa kun yleisimpien pyörien hinnat senkun laskee.. Näkyy vaan harmi vaikuttavan jo käyttöguzzejenkin hintoihin. Ja varsinkin harrikoiden. Käytettyihin tusinajapseihin iskee eniten?
Ja on klassikko japsitkin tulleet ruminalla alas hinnoissa..samoin bemut on halpoja kaikkialla.
(nyt olisi hyvä aika alkaa kerätä pyöriä).

Olisiko suomessa syinä ajokorttiuudistusten pureminen pikkuhiljaa (ei ole valmiiksi kortin omaavia ostajia) ja vakuutusmaksut, maailmantalouden lisäksi? Sekä se että markkinat on täytetty käytetyillä pyörillä. Suomessa on paljon pyöriä asukaslukuun nähden!
Tälläsiä mietteitä pikaisesti funtsittuna. Saatan olla väärässäkin..niinkin kun on päässyt käymään..

Tuo on totta, että nyt on aika ostaa pyöriä.
Hintahajontaa vielä on reilusti, mutta hinnat on alas päin tulossa ja aina voi tehdä myyjää loukkaavia tarjouksia.
Esim. 90-luvun SS Ducatteja saa parilla tonnilla. Jos vaimo ei olisi niin tarkka miun rahan käytöstä, niin tallissa olisi pari kolme SS Ducatia pölyä keräämässä.
Milloin alkaa Le Mans IV ja 1100 Sportin hinta tippumaan? Sitä odotellessa...
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #20 : Elokuu 18, 2014, 19:10:04 ip »
Lainaus
Guzzilta puuttuu sädekehä ison yleisön silmissä.
Ducatilla ja KTM:llä on kilpailuhistoria.

Guzzilla on vahva kilpailuhistoria mutta siitä on jo kauan ja siksi sitä ei muisteta tai noteerata.

Toisaalta Guzzi on tänäkin päivänä varsin kilpailukykyinen mutta juurikin siellä "ikäistensä" pyörien seurassa eli classic-sarjoissa. Vielä 80-luvulla Guzzeilla ajettiin Suomessakin superbike-sarjassa ja tietenkin Bott-luokassa eikä aina kovinkaan huonosti.

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #21 : Elokuu 18, 2014, 19:17:05 ip »
Minä en voi paljonkaan motoristikokemuksellani kehuskella. Joskus -70 luvulla pari vuotta Kawasakin 250-kuutioinen Samurai, viitisen vuotta sitten Sveitsin armeija Condor ja nyt pari vuotta vuoden -99 Nevada. Pyörällä oli sen ostaessani ajettu noin 24.000 km ja minulla siihen on tullut noin 4.000 km lisää. Ostopäätökseen vaikutti aikanaan pyörän mielestäni hyvä ja helppo ajettavuus, ainakin esimerkiksi Yamahan Viragoon verrattuna. Ehkäpä minua myös viehätti tietty yksinkertainen perustekniikka. Eihän siitä mihinkään pääse, että työntötankotekniikka ei ole mitään kovin nykyaikaista tekniikkaa (en tiedä sitä ainakaan henkilöautoissa taikka kehittyneemmissä pienkonemoottoreissa enää käytettävän, jopa tuossa Ducatin koneella varustetussa vuoden -74 Condorissa oli kannen yläpuolinen nokka-akseli).

Pyörään olen kyllä ollut kovin tyytyväinen vaikka tämän edeltävän keskustelun perusteella arvelenkin tehneeni hieman huonon kaupan. Voipi tuo myynti olla aika vaikeaa. Toisaalta voinee ajatella niinkin, että kaikki harrastukset maksavat. Voisiko joku Guzzien tekniikkaan ja historiaan perehtynyt valaista minulle, miksi 2004 malli on jotenkin niin paljon parempi kuin vuoden 1999 malli ? Onko noissa kuitenkaan juuri muuta eroa kuin että toinen on kaasutinmalli ja toinen ruiskupeli ? Ei minusta kaasutintekniikka mitään hirveän ongelmallista ole jos kone ei ole aivan mahdottomasti ajettu, jolloin kaasuttimiinkin voi syntyä haitallisia kulumia. Miten tuo laatu olisi tuossa kohdin niin isosti muuttunut paremmaksi ?

Noita japanilaisia pyöriä en kyllä viitsisi kauheasti mollata. Kyllä niistä löytyy monia mielenkiintoisia ja hyviä pyöriä, myös keppivedolla. Teknisesti japsipyörät ovat useimmiten erittäin laadukkaita, toki joitakin floppejakin mahtuu mukaan. Minulle tietty merkki ja valmistusmaa ei ole niin kovin tärkeä asia, ajopelin vaan täytyy tuntua itselle sopivalta.

Toistaiseksi kuitenkin mennään Nevadalla.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #22 : Elokuu 18, 2014, 19:24:30 ip »
Lainaus
Guzzilta puuttuu sädekehä ison yleisön silmissä.
Ducatilla ja KTM:llä on kilpailuhistoria.

Guzzilla on vahva kilpailuhistoria mutta siitä on jo kauan ja siksi sitä ei muisteta tai noteerata.

Toisaalta Guzzi on tänäkin päivänä varsin kilpailukykyinen mutta juurikin siellä "ikäistensä" pyörien seurassa eli classic-sarjoissa. Vielä 80-luvulla Guzzeilla ajettiin Suomessakin superbike-sarjassa ja tietenkin Bott-luokassa eikä aina kovinkaan huonosti.

Sen takia mie laitoinkin tuon "ISON yleisön" tarkennuksen... ;)

Jos Guzzien hinnat olisi olleet 80- ja 90-luvulla japsipyörien kanssa samalla tasolla, niin nykypäivänä Guzzi saattaisi olla tunnetumpi ja sitä kautta halutumpi.
Guzzi oli hintojen takia aika marginaalimerkki tuohon aikaan.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #23 : Elokuu 18, 2014, 19:58:30 ip »
Sarinin Tapsa sanoi aikanaan mulle että älä kerro kenellekään kuinka hyvä pyörä Guzzi on. Ajatuksessaan saattaa olla perää. Itse olen hyvin tyytyväinen että ajan marginaalimerkilla. Se mitä pyörä maksaa ei ole ollut minulle ongelma. Jos jokin malli on liian kallis niin muutama vuosi vartoilua niin kyllä se on jo halvennut ulottuville. Lisäksi on rahoituslaitokset jotka rahoittavat persaukisten kauppoja siten että ajoneuvo ja sen kaskovakuutus ovat lainan vakuutena.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #24 : Elokuu 18, 2014, 20:22:23 ip »
Sepä se on se juttu, ei tätä merkkiä mainostaa tarvi. Ne jotka merkistä tajuavat, kokeilevat tai ostavat Guzzin. Itse en koskaan suosittele kenellekään Guzzia. Paitsi yhdelle naisihmiselle, joka jo entuudestaan oli ihastunut pikku-Brevaan.
Mutta muuten oman merkin tuputtaminen on mielestäni vastenmielistä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #25 : Elokuu 18, 2014, 20:26:38 ip »
Lainaus
miksi 2004 malli on jotenkin niin paljon parempi kuin vuoden 1999 malli
Minä ymmärsin tuon niin, että tarkoitettiin siinä 2004 alkaen markkinoille tulleita "täysin" uusia malleja, jotka eivät olleet kovin selkeitä 1967 mallin moottorin (tässä en ole missään tapauksessa asiantuntija) päivitysversioita. Kuten Griso, 1200Sport, Norge, Stelvio. Ja sitten nämä uusimmat Cali1400 ja V7. Ja eikös Nevadakin ole saanut uusimman V7 moottorin.

Lainaus
Milloin alkaa Le Mans IV ja 1100 Sportin hinta tippumaan
Tässä taitaa olla se vaivana että näitä malleja on suhteellisen vähän maailmalla. Alkuperäiset Le Mans mallit ovat suosituimmat Cafe Racer projektin pohjaksi. Daytonat ja MGS-01 tunnetuimpia niukkuustuotteita (ja V11 malleista ne joita tehtiin muutama sata tai alle).
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #26 : Elokuu 18, 2014, 21:54:59 ip »
Voisiko joku Guzzien tekniikkaan ja historiaan perehtynyt valaista minulle, miksi 2004 malli on jotenkin niin paljon parempi kuin vuoden 1999 malli ?
Miten tuo laatu olisi tuossa kohdin niin isosti muuttunut paremmaksi ?
Historia pikakelauksella menee lyhyesti niin, että 1964 perustajajäsen Carlo Guzzin siirryttyä taivaan mutkateille oli yhtiö vararikossa. Menestystä oli tullut 1950-luvulle saakka ja Guzzin vetäytyessä kisoista kauden 1957 jälkeen sillä oli voitettu 3,329 virallista kilpailua, 8 maailmanmestaruutta, 6 rakentelijaluokan mestaruutta sekä 11 Isle of Man TT kilpailua. Kymmenen vuotta myöhemmin 1967 (esiteltäessä V7) oli Moto Guzzi valtion sylissä ja painopiste mopoissa Dingo ja Trotter sekä 125cc Stornellossa. 1971 esiteltiin Lino Tontin suunnittelema V7 Sport ja Tonti runko, joista sitten tuli Guzzin uudet kulmakivet.
( http://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi )
Moto Guzzi kärsi taloudellisista vaikeuksista 1970-luvun alusta aina vuoteen 2000 saakka, jolloin Aprilia sen osti ja investoi Mandellon tehtaan modernisointiin kymmeniä miljoonia euroja. Uusi tuotantolinja tarkoitti sitä, että vanhat 1950-60-luvuilta peräisin olevat koneet ja laitteet korvattiin viimeisimmällä valmistusteknologialla. Tämä näkyy niin valmistusmateriaaleissa, -toleransseissa (ISO/DIN standardit) kuin osien suunnittelussakin. Aprilian myötä modernisointi tarkoitti myös kokoonpanossa käytettävien osien isoja yhteisostoja yleiseurooppalaisilta alihankkijoilta (joita käyttävät muutkin eurooppalaiset mp valmistajat). Esimerkiksi jarruosat, johtosarjat, anturit, mittaristot, jousituksen komponentit, peilit, kahvat, katkaisijat jne.  Laadukkampaa ovat myös  alumiini- sekä kromiosien pinnoitukset sekä pakoputket (rst). Sekin on tietysti vaikuttanut, että v.2002 päätettiin 2004 alusta voimaan tulleista päästönormeista (Euro 3), jonka läpäisy edellytti modernia ECU/EFI teknologiaa. Breva 750 oli tämän Mandellon tehtaan uuden tuotantolinjan ensimmäinen malli. ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi#Suosituimmat_mallit )
Onko noissa kuitenkaan juuri muuta eroa kuin että toinen on kaasutinmalli ja toinen ruiskupeli ?
Tehtaan kertoman mukaan vuoden 2004 Nevadaan on 1999 Nevadan 441 komponentista 383 vaihtunut uusiin tai suunniteltu kokonaan uudestaan.
( http://www.guzziclub.fi/images/pdf/testiraportit/nevada%20classic%20ie%20-%202004.pdf )
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

classic

  • Vieras
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #27 : Elokuu 19, 2014, 14:20:11 ip »

"Tuo on totta, että nyt on aika ostaa pyöriä.
Hintahajontaa vielä on reilusti, mutta hinnat on alas päin tulossa ja aina voi tehdä myyjää loukkaavia tarjouksia.
Esim. 90-luvun SS Ducatteja saa parilla tonnilla. Jos vaimo ei olisi niin tarkka miun rahan käytöstä, niin tallissa olisi pari kolme SS Ducatia pölyä keräämässä."

Ne "pari kolme" pyörää se vaimosi varmaan huomaa jos salakuljettaa talliin pölyäkeräämään.. Miten olisi jos pistät pariin tonniin pikkasen lisää ja ostat vain yhden sutjakan huomaamattoman 916:sen? Luulen että ei olisi hassumpi hankinta (ruotsissa ovat välillä halpoja!).  ;D
 Huomasitko muuten kun  vmpk:n sivulla hiljan Aprilia 6.5 Moton uutta putkistoa ja plexiä kaupiteltiin?

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #28 : Elokuu 19, 2014, 16:22:48 ip »
Kun ne 748/916/996 ei oikein innosta. Ne on todella komeita vehkeitä ja saa aina ohi mennessään haikeuden. Jotenkin vaan yksinkertaisuus SS;n muodossa viehättää enemmän kuin kilparatojen HiTech.
Se on ihan totta, että nyt semmoinen pitäs ottaa talteen, kun ne on vielä jokseenkin edullisia. Sitten se toinen puoli, on taloremppaa tulossa ja koko ajan tuntuu siltä, että yhä pienempi osa tuloista jää itselle törsättäväksi. Johonkin se raha vaan menee sieltä pankkitililtä.

Laittelin MOTO 6.5:sen osista hintakyselyn. Kiitoksia vaan vinkistä.
Tämäkin vielä! ! !

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #29 : Elokuu 22, 2014, 20:40:20 ip »

Kun olen lueskellut tuota tekniikkapalstaa niin en ole aivan kauhean vakuuttunut noiden vuoden 2004 jälkeistenkään Guzzien erinomaisesta laadusta. Monenmoista murhetta näkyy olevan noissa ruiskukoneissakin. Kyllä Guzzi tulee tietyn vanhahtavan perusrakenteensa vuoksi aina olemaan jonkinlainen marginaalimerkki. Sille, joka hakee suorituskykyä ja nykyaikaista tekniikkaa, on monilla muilla merkeillä vain niin paljon enemmän tarjottavaa. Kyllä BMV:n moottoripyörien myyntikin olisi varmaan aikalailla pienempää, jollei merkillä olisi tarjolla muuta kuin erilaisia muunnelmia vanhasta ilmajäähdytteisestä bokserimoottorista.

Mutta miksi surra tätä asiaa jos on tyytyväinen omaan valintaansa. Ei silloin tarvitse suhtautua alentuvasti "japanilaisten tusinapyörien" omistajiin, heistäkin useimmat ovat varmasti aiheellisesti tyytyväisiä valintaansa (ja jostainhan ne kertovat varmasti nuo "tusinapyörien" suuret myyntimäärätkin, aivan kuten on asianlaita automerkkienkin suhteen, toiset merkit ovat haluttuja ja toiset vähemmän haluttuja). Jos on käytetyn Guzzin vaihtohyvitys pieni, niin kauhean kalliita eivät ole käytetyt Guzzit ostajillekaan. Ongelma kirpaisee siten eniten niitä, jotka ostavat Guzzinsa uutena ja joutuvat siitä syystä tai toisesta melko pian luopumaan.

"Kortti tuo ja kortti vie mutta maanviljelys on onnenkauppaa."