Kas kehveliä. Siellähän on tosiaankin kierrereikä murtopinnassa.
Se on yksi kohde lisää, mikä kannattaa ottaa silmälläpidon alaiseksi oman Carcin huolto/pesupuuhissa.
Jos kardaani on tallessa, niin tuon nivelten keskinäisen orientaarion voi tarkistaa, että onko siellä virhe. Tärinä pystyy tekemään pahaa jälkeä, mutta jos nivelet ovat väärin keskenään kohdistettu, niin se aiheuttaa kyllä akseliin jatkuvaa vaihtorasitusta, samaten hammaspyöriin, mutta noin isossa kotelopalkissa sen ei pitäisi tuntua oikein missään ellei se saa aikaan palkin resonanssi-vääntövärähtelyä. Takapyörän tasapaino ja suoruus vaikuttavat pakkovärähtelynä rajummin jos siellä on paha epäbalanssi tai sivuttaisheitto.
Olen yrittänyt etsiskellä jotain infoa eri alumiiniseosten kriitillisestä jännitysintensiteetistä, mutta Googlaamalla en löytänyt mitään. On ihan varma asia, että ilmailuteollisuudessa käytetyt seokset tunnetaan hyvin, mutta eipä heillä ole syitä kirjoitella niistä Wikipediaan artikkeleita. Materiaalivalinta on pielessä jos totaalinen kaput pystyy lähtemään liikkeelle kovin pienestä säröstä. Kuvaa katsellessa voi murtopinnassa olla näkevinään hiukan eri väristä ja tasaisempaa aluetta kierrereijän toisella sivulla, mutta se voi olla optista harhaa. Väsymällä syntyvä murtopinta on pääsääntöisesti aika sileä. Oma Breva pääsee visuaaliseen tarkastukseen tänään.