Kirjoittaja Aihe: Renkaat  (Luettu 13404 kertaa)

Kasperi

  • Viestejä: 6
Renkaat
« : Kesäkuu 06, 2014, 10:41:15 ap »
Mitähän rengasta pitäisi Guzzin 1100 sporttiin sovittaa? Eturenkaan kanssa ei ongelmaa, valikoimaa riittää. Takana vanne 3,50-17 ja rengas vain 160 leveä, onko kokemusta leveämmästä eli mitä mahtuu pyörimään?

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Renkaat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2014, 17:41:52 ip »
Leveä rengas on komea katsella, mutta ajettavuuden kannalta leveämpi ei aina ole parempi.
Oma kokemus Pilot Road II:sta on varsin myönteinen; ei kaikkien pitävin, mutta kohtuullinen ja kestää kilometrejä ja tieleiikennekäyttöön oiken hyvä valinta. Oikein sporttiset renkaat kulahtaa niin nopsaan ettei ne tällaiselle maantirosvolle oikein toimi.
Sitä en ole katsonut kataloogista että onko tuo koko valikoimissa. Tässä maailman kolkassa ei kovinkaan monella taida olla kokemusta noista 1100 Sporteista ja niihin parhaiten soveltuvista renkaista.

Kasperi

  • Viestejä: 6
Vs: Renkaat
« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2014, 09:40:08 ap »
Radalle tekee mieli kurvailemaan eli jätetään tällä kertaa ulkonäkö ja maantieominaisuudet vähemmälle huomiolle.
Takarenkaan kanssa tullut jo nyt vähäiselläkin Guzzi-kokemuksella ongelmia, pitoa tarvittaisin selvästi lisää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Renkaat
« Vastaus #3 : Kesäkuu 07, 2014, 17:32:28 ip »
Kyllä tuo kumi riittää. Ongelma on rengasmallissa tai alustassa.
Kolmepuoloselle vanteelle ei kannata leveämpää pusertaa. Menee profiili jo heikommaksi.
Laita esim Contin Sport Attack ja alusta huoltoon ja säätöön.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Renkaat
« Vastaus #4 : Kesäkuu 07, 2014, 22:42:06 ip »
Jos testit kiinnostavat, tässä rengasliikkeestä napatusta erikoispainoksesta kahden saksalaislehden tulokset 6/2013. Itsellä ollut nuo Pirellit, nyt Continentalit ja seuraavana kokeilen Bridgestonea. Rata-ajosta ei juuri ole kokemusta.
Motorrad:
Sijoitus: Rata/Tie/Märällä
Bridgestone S 20:  R/4, T/2, M/1 ["testivoittaja"]
Continental Sport  Attack:  R/2, T/1, M/6
Dunlop Roadsmart:  R/2, T/5, M/3
Metzeler Sportec M5 Interact:  R/6, T/6, M/3
Michelin Pilot Power 3:  R/4, T/2, M/2 ["testivoittaja"]
Pirelli Diablo Rosso 2:  R/1, T/4, M/5 ["ostovinkki"]

Sport Motorrad Magazin PS:
Pisteet: Kuivalla - Märällä
Bridgestone S 20: K-176/200, M-269/300 ["testivoittaja"]
Continental Sport Attack 2: K-183/200, M-256/300
Dunlop Roadsmart: K-172/200, M-252/300
Metzeler Sportec M5 Interact: K-164/200, M-240/300
Michelin Pilot Power 3: K-176/200, M-269/300 ["testivoittaja"]
Pirelli Diablo Rosso 2: K-182/200, M-257/300
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2015, 01:16:26 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

classic

  • Vieras
Vs: Renkaat
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2014, 09:02:57 ap »
Kuten aina Camn antaa hyviä ja perusteellisia vastauksia. Eli komppaan häntä.
Itse olen tavallinen matkamotoristi mutta ajelen yleensä pikkutiet muihin nähden (ja useimpien mielestä) suht kovaa. Radalla olen täys tumpelo ja aloittelija.
Itse kun ostin renkaat 1100 Sport koneiseen Ghezzi - Brianiin niin luin Rengas Online liikkeeltä kaikista Sport renkaista vertailut.
Heidän myyntisivuilla oli juuri nämä Motorrad ja PS lehtien yhteenvedot näkyvillä. Jostain sain myös englantilaisen lehden testin käsiini jossa Bridgestone oli hyvin menestynyt.
 Nyt on jo sitten pikkaista vajaan 5000km kokemusta. Radalta ja kadulta. Eli S20 tuntuu kyllä pitävän sen mitä uskaltaa kallistaa.
 (juuri Kokkorallissa kallistettiin pyörä piruttain paikallaan siihen asti missä se on renkaiden laitojen mukaan käynyt..hemmetin kallellaan.. jotain 50 astetta joku tokaisi. Kallistettiin myös lisää ja katsottiin mihin asti Luoman Jussi oli aikoinaan orggisrenkailla kantannut kun oli siitä sivutuesta osan saanut pois kulumaan..huh huh.. tuossa vaiheessa näytti kuin pyörä olisi jo nurin maata vasten!!).
Takarengas kesti loppuun! Eli Kokosta pois pääsin jännitys päällä. (tiedoksi ja terveiset siellä tavatuille guzzisteille!) 460km vielä ajoa loppuun ajetulla renkaalla. Nyt yhdestä kohtaa näkyy hieman jo metallisia vaijereita. Kilometrejä tuo siis kesti kovaa käyttöä ja totaalisen loppuun ajettuna 4850km. Tuossa neljan kohdalla se olisi jo pitänyt vaihtaa. Rengas Online oli reissun aikan toimittanut kotipihaan uuden! 163 euroa kotiin tuotuna kaikkineen. (paikallisesta liikkeestä kysyin kannatuksen vuoksi..239 euroa..en kannattanut).
Eli hyvät on kokemukset S20: sta. Minun pyörä tosin on huimasti kevyempi kuin normi Sport mutta eiköhän nuo toimi Sportissakin.
Saattaa olla että kun nämä on alta ajettu niin vaihdan Sport Touring renkaat alle. Radalla ollessa veti isot japsit ihan hienosti urheilullisilla touring renkailla eli nekin pitää tarpeeksi. TTT on oikeassa että voi olla alustasta asiat kiinni. Kadut on röykkyisempiä kuin radat..  

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Renkaat
« Vastaus #6 : Kesäkuu 09, 2014, 10:55:18 ap »
Sivutuen kulumisen osalta ei tuo paikallaan kallistelu kerro totuutta. Ajossa keskihakuvoima painaa jousitusta kasaan, joten ei sen pyörän tarvitse olla ihan niin kallellaan.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Renkaat
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2014, 11:14:18 ap »
Paljonko Juise pidit Bridgestonessa paineita kadulla? Itse ainakin huomannut että jos paineet on alhaiset (siis se mitä valmistaja suosittelee) niin renkaat kuluu nopeammin. alkaa takanen Rennsportti olemaan kulutusmerkissä ja kilometrejä on vajaa 5 tonnia takana. Olis kyllä saanut kestää pidempään. Onneksi on varastossa uusi takanen odottamassa.

Tämä Metzelerin Rennsport (aika vanha malli jo) on kyllä todettu hyväksi renkaaksi sporttiseen ajoon. Hankintahinta mielestäni enemmän kuin kohtuullinen (www.rodamoto.es) ja kestää kohtuukilometrejä. Sateella en ole uskaltanut rajoja hakea, kuviointi on erittäin harvaa. eli ei kelpaa Calinisteille 30tkm ajoon.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Renkaat
« Vastaus #8 : Kesäkuu 09, 2014, 12:35:51 ip »
Tämä Calistini, eiku Calinisti ei niin välitä kovista supermileage-kumeista. Tässä kuvassa Contin Road Attack 2 viikon takaisen Kemoran reissun jälkeen. Iltapäivää kohti rengas ryhtyi jo lämpiämäänkin ja pito oli mitä parhain. Ei ihan tuosta pimeästä kuvasta näy, mutta kuvion reunalta voi kuvitella renkaan kestävän helposti vielä toisen ratapäivän. Ehkä kaksikin. Edessä on Pirellin Enkeli, vakio-Calista poikkeavalla profiililla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

classic

  • Vieras
Vs: Renkaat
« Vastaus #9 : Kesäkuu 09, 2014, 14:13:52 ip »
Sivutuen kulumisen osalta ei tuo paikallaan kallistelu kerro totuutta. Ajossa keskihakuvoima painaa jousitusta kasaan, joten ei sen pyörän tarvitse olla ihan niin kallellaan.
Aivan oikeassa olet .. mutta on tuossa Ghezzissä sivutuki ja tapit ym. jo niin ylhäällä ettei niitä ihan pienestä ainakaan tälläinen normitumpelo saa kulumaan.
Tuo paikallaan kallistuskokeilu tuli siitä kun joku kysyi siinä pyörän luona "viihteellä" ollessamme että miten hemmetisti tälläistä pyörää pitää kallistaa ennenkuin ottaa sivutuki kiinni.
No minä halusin näyttää että on kevyt pyörä ja vahva kuski  ;) ja samantien otin klipareista kiinni ja laitoin sen kallelleen ja sanoin että tämän verran  ;D

Hyvin on TTT Calistellut menemään. Ihan jo ihmetyttää aiemmat tarinasi luettua ja etupäässä kilpureiden kuvia laitettuasi tuo pyörävalintasi. Mutta näkyyhän  ns. customikin taipuvan vaikka mihin! (ja sinun taitaa olla syytä pysyä pehmeissä kumeissa)
Pidin tuossa S20:ssa 2.6 kiloa noin puolet ajoista ja puolet n. 2.9 kiloa. Eli nykykäsityksen mukaan ajoin etupäässä pienillä paineilla, tosin Ghezzin ohjekirjassa sanotaan paineet vielä matalammiksi.. Varmaankin jatkossa pidän vähintäänkin tuon 2.9 koko ajan.
Olen ajellut aika usein puumalan tietä joka on aika röykkyinen ja siinä saa välillä pyöränkin loikkaamaan niin että huggeri takalokari on ottanut pakoputkiin kiinni. Nostin takapäätä ylemmäs ja aika iso oli muutos ajoon. Nyt ei ota kiinni mutta oli mielestäni aiemmin jotenkin parempi ja pitää valkata kohta mihin jättää sivutuen varaan kun mnee niin kallelleen..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Renkaat
« Vastaus #10 : Kesäkuu 09, 2014, 14:41:46 ip »

Hyvin on TTT Calistellut menemään. Ihan jo ihmetyttää aiemmat tarinasi luettua ja etupäässä kilpureiden kuvia laitettuasi tuo pyörävalintasi. Mutta näkyyhän  ns. customikin taipuvan vaikka mihin! (ja sinun taitaa olla syytä pysyä pehmeissä kumeissa)


No, onhan sitä toki vähän koitettu ohjailla ratailuun sopivammaksi..

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Renkaat
« Vastaus #11 : Kesäkuu 09, 2014, 14:47:13 ip »
Kukas se siellä aitauksessa vahtii.. Hieno kuva.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Renkaat
« Vastaus #12 : Kesäkuu 09, 2014, 15:36:11 ip »
Kuva viime kesältä, aitauksessa keväällä edesmennyt vahtini, Salli. Oli viime kesänä kesätrimmissä turkki  8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Renkaat
« Vastaus #13 : Kesäkuu 09, 2014, 17:42:23 ip »
...näin epäilinkin..

JuhaV

  • Vieras
Vs: Renkaat
« Vastaus #14 : Kesäkuu 09, 2014, 18:56:12 ip »
Täältäkin ääni Metzeler Rennsportille. Paras hinta-laatusuhde ylivoimaisesti. Renkaana parempi kuin esimerkiksi Pirellin Diablot. Ja vieläpä halvempi.

- juhav