Kirjoittaja Aihe: 1000SP huoltoa  (Luettu 34049 kertaa)

motomatti

Vs: 1000SP huoltoa
« Vastaus #30 : Kesäkuu 04, 2014, 10:24:48 ap »
Kokeilin joskus Californiassa laskea tarvikesatulan runkoputkien päälle mutta polvikulma tuli niin jyrkäksi että ajaminen hankaloitui vaikka jalkoja saattoi siirtää eteenpäin astinlaudoilla. Ulkonäkö tulee kylläkin liuhakkaammaksi.

TunturiTT

« Vastaus #31 : Kesäkuu 04, 2014, 11:59:07 ap »
Klassinen Guzzista-Cafe-Raceriksi-dilemma. Näyttää hyvältä, muttei onnistu ihmisen fyysisillä rajotteilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka73

« Vastaus #32 : Kesäkuu 04, 2014, 14:43:41 ip »
Olen mä ajanut tuolla useammankin sataa kilometriä päivässä ilman suurempia murheita. Kahvakäsi väsyi eniten. Mutta joo, eihän se ergonomiaa huonontaisi jos satula olisi korkeammalla. Tuohon on kyllä helppo vaihtaa satulaa lennossa, olenkin alkanut hieman tutkimaan sopivaa kahdenistuttavaa penkkiä (joka voisi olla myös hieman paksumpi) kun vaimo on alkanut valittamaan ettei ikinä enää pääse kyytiin.

Pekka73

« Vastaus #33 : Kesäkuu 12, 2014, 22:26:50 ip »
Oljypohja, vasemmalla siiviläsuodatin, etualalla ylipaineventtiili ja keskellä originaali suodatinjalka joka on tulpattu:

Laajennusrengas suodattimen siirrolla:

Asennus ei mennyt aivan sujuvasti, nimittäin koneistuksessa oli topeksitty. Koneistin itse "nenän" jotta mahtui asentumaan paikoilleen

Tuommoinen paikalleen laitettuna:

Uudet pultit piti tietysti hommata, pituudeltaan 55mm (14kpl) ja 85mm (4 kpl), alkuperäiset olivat 30mm lyhemmät. Oljytikku näyttää nyt virheellisesti mutta ei haittaa kun tiedostaa, uusi pidempi tikku hankintalistalla. Oljynsuodatin ei mahdu nyt paikoilleen, varmaankin paukutan H-putkea hieman että saa lisää tilaa.

Kertokaa jos huomaatte kauheita asennusvirheitä ennenkuin ehdin käynnistää konetta :)

motomatti

« Vastaus #34 : Kesäkuu 13, 2014, 09:13:22 ap »
Suodatin kannattanee täyttää ensin täyteen öljyä irtaallaan, kaataa hiukan ylimääräistä pois ja pyöräyttää paikoilleen. Ei pyöri niin kauaa kuiviltaan ensimmäisessä käynnistyksessä.
Kannattaa myös miettiä tavanomaista H-putkea hieman taemmas niin saa pidemmänkin suodattimen mahtumaan paikoilleen. Toisaalta filsun vaihto on nyt niin helppoa....

TunturiTT

« Vastaus #35 : Kesäkuu 13, 2014, 09:47:42 ap »
Tuota miettinyt, miksei jättäisi öljytikkua normaalipituuteen, kun tuossa on noin hyvä loiskelevy? Saisi enemmän rasvaa koneeseen. Siitähän ei olisi kuin hyötyä; öljy jäähtyisi kun on enemmän ja sitä olisi kaikissa tilanteissa tarpeeksi.

motomatti

« Vastaus #36 : Kesäkuu 13, 2014, 10:01:23 ap »
Jos ei pienestä painolisästä ja öljynvaihtokulujen vähäisestä noususta tule kynnyskysymystä niin öljyn pinnan voisi nostaa entiselle tasolle. Kuten TTT totesikin, siitä ei ole kuin etua.

MotoJussi

« Vastaus #37 : Kesäkuu 13, 2014, 10:08:12 ap »
Jos ei pienestä painolisästä ja öljynvaihtokulujen vähäisestä noususta tule kynnyskysymystä niin öljyn pinnan voisi nostaa entiselle tasolle. Kuten TTT totesikin, siitä ei ole kuin etua.

Itse olen pitänyt Jackalissa normikorkeudella öljynpintaa tikkuun nähden jo vuosikymmenen, enemmänkin, vaikka on käytössä 25mm välipala öljypohjassa. Litra enemmän öljyä koneessa, ei haittaa.
Loiskelevyä ei ole, mutta tuskin haittaisi askartaa sellaista.

Pekka73

« Vastaus #38 : Kesäkuu 13, 2014, 10:10:51 ap »
Hyviä ajatuksia molemmilta!

Tarkoititko motomatti että tähän olisi saatavilla jotenkin paremmin mahtuvia H-putkia jostain? Tätä olemassa olevaa koetan siirtää hieman taaemmaksi mutta epäilen ettei kovin paljon ole pelivaraa.

Tosiaankin tämä laajennus toiminee varsin tehokkaana loiskelevynä, samoin mahdollistaa suuremman öljymäärän käytön. Öljynmäärän lisääntymisestä ei ole minun ajoilla mitään taloudellista merkitystä. Eikä pienellä painonlisälläkään taida olla merkitystä, sehän madaltaa samalla painopistettä  ;)

motomatti

« Vastaus #39 : Kesäkuu 13, 2014, 15:32:20 ip »
Lainaus
Tätä olemassa olevaa koetan siirtää

Kaksi tapaa: hölmölaisten peitonjatkamistapa eli takapuolelta puolen putken pätkät pois ja hitsaten etupuolelle. Tai sitten hitsarilla teettää mittojen mukaan rosterista "ikuisen" H-putken. Vanha malliksi mitoitusta varten. Väliputkeksi riittää saman vahvuinen rööri joka on pakoputkenakin. Väliputken paikka hieman muuttuu mutta se tuskin ajossa tuntuu jos kone ei ole erityisen tarkasti viritetty. Esim. nokka-akseli vaihdettu, tms. Siinä tapauksessa väliputki voi olla öljypohjan edessäkin.

TunturiTT

« Vastaus #40 : Kesäkuu 13, 2014, 15:54:48 ip »
Tuossahan olisi tilaisuus ja tila tehdä X-putki. Sitä tuppaavat ameriikan serkut laittavan v-kaseihin nykyään.

Pekka73

« Vastaus #41 : Kesäkuu 13, 2014, 21:30:57 ip »
Kieltämättä huokutteleva ajatus tuollainen X-putki. Tohon vaan tulisi aika 'jyrkkä' X. Loppujen lopuksi tilaa ei ole kovin paljon kun keskiseisontatuki tulee vastaan. Jos seisontatuelle antaisi kenkää niin sitten voisi rakennella sille osastolle jotain.

Paukuttelin H-putkea (oli muuten aika kovaa tavaraa, sai paukuttaan pitkään vaikka oli maassa irrallaan), nyt saa suodattimen paikalleen. Isompi suodatin ei vielä mahtuisi mutta lisää paukuttamalla sekin onnistuisi. Laitoin suodattimen MM vinkin mukaan täyttäen osin oljyllä. Tulpat otin irti ja mittasin kärkivälit, 0.75 ja 0.55. Väri oli hyvä. Laitoin uudet tulpat. Uusien tulppien kärkiväli oli 0.75. Tyhmänä tarkistin vasta jälkikäteen mikä on ohjearvo, eli 0.6mm. Pittää ottaa irti vielä ja säätää kohdalleen.

Oljyä laitoin nyt 3.5 litraa, jolloin tikun alimmat 5mm peittyi oljystä. Voisi laittaa ainakin puoli litraa lisää. Säätämiseksi menee :) Mutta guzzin parissa on aina hauska puuhastella.

Pekka73

« Vastaus #42 : Kesäkuu 14, 2014, 10:24:57 ap »
Dr Wittner:

Tuossa olisi hieman alakerran mallia. Mitenhän noi putket jatkuu tosta, Y-putkena?

Edit: Itse itselleni vastaten, Y-putkella näyttää menevän

TunturiTT

« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2014, 20:17:22 ip »
Mulla on nyt y-putki toista kesää. Hyvin törisee. Täytys penkittää uudestaan. Vaikuttaa aika paljon kun vaihtoi 2-2 putkista tuohon.

MotoJussi

« Vastaus #44 : Kesäkuu 14, 2014, 21:49:49 ip »
Mulla on nyt y-putki toista kesää. Hyvin törisee. Täytys penkittää uudestaan. Vaikuttaa aika paljon kun vaihtoi 2-2 putkista tuohon.

heh, mulla on Y-putki :)

eli niinko 2-1 putki jonka sisähalkaisija on suuri :)