Eihän se kierroslukumittarin vaijerin katkeaminen matkaa hidasta. Vähän aikaa kun sp:llä ajaa, niin oppii aika pian arvioimaan kierrosluvun vaihteen ja tärinän määrästä...
Kytkinvaijerin katkeaminen on paljon ikävämpää ja pidemmille reissuille kannattaa ottaa varavaijeri mukaan. Niitä kun tuntuu välillä katkeilevan ja jostain syystä aina yläpäästä.
Nopeusmittarin virhe kannattaa tarkistaa. On yleensä aika iso ja luo siten monesti illuusion ripeästä etenemisestä

Minulla on ollut 2 sp:tä ja molemmissa mittarin heitto oli isommissa nopeuksissa 20km/h. 150 vegliaa oli 130 todellista ja silloin kone kiersi vitosella karvan yli 5000 kiekkaa. Tämä siis alkuperäisellä katteella ja isoilla laukuilla.
Satasen nopeudessa mittariheitto oli 10 kilsan luokkaa.