Itse tehdyssä huollossa on hyviä puolia; Hyvää ajankulua, edullista ( vrt. mp-korjaamo ), tietää mitä on tehty, pyörä tulee tutuksi, jne.
Minä teen huollot ihan itse. On tietenkin sanottava, että alkuvaiheissa tuli tehtyä paljon ns. turhaa, kun en tiennyt mitä, mistä ja miten. Vaikkapa startin huolto: Eka kerralla meni "puoli päivää", nyt on pöydällä osina alta varttitunnin. Eikä krdaanin irroittamiseenkaan enää mene tunteja...
Nämä Italian Ihmeet ovat
siinäKIN asiassa hyviä, että nämä on tavallaan tehty itse huollettaviksi. Ne kuuluisat Nevadan ilmafiltteri, öp-anturi ja Calin pumppuhässäkkä nyt vain vahvistavat säännön. Eikä nuokaan ole mahdottomia, mutta vaativat erityiskärsivällisyyttä.
Sekin on hyvä, että kun itse tekee, niin tulee tarkastaneeksi ( pitäisi tulla ) pyörää muutenkin, joten saa hyvän käsityksen missä vaiheessa pelin tekniikka on.
Ja normihuollossa riittää perustyökalut, mikroskooppiakaan ei tarvi...
Ja jos on itse epävarma asioista, niin Gruppon veljeskunta kyllä neuvoo ja opastaa.
