Kirjoittaja Aihe: Moottorirata  (Luettu 188183 kertaa)

Camn

Vs: Moottorirata
« Vastaus #45 : Elokuu 27, 2015, 18:28:16 ip »
Lainaus
Viimeksi sunnuntaina motoparkissa
Eikös siellä ollut *.org -tapahtuma joka oli jo aikaa sitten täynnä?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2015, 19:24:00 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Temmi

« Vastaus #46 : Elokuu 27, 2015, 18:38:50 ip »
Joo, olen ajellut örkkien kanssa. Ja heiltä saa ajo-opetusta. Olen käynyt ajotaito 1 ja 2 ja tälläkin kertaa olin ajolinjaopetuksessa ensimmäisen setin. Lisäksi ajot on 3 tai 4 eri nopeusluokassa, joten omaan tasoon sopiva ryhmä löytyy kyllä. Suosittelen lämpimästi, siellä on tosi asiantuntevaa ja avuliasta porukkaa.

TunturiTT

« Vastaus #47 : Elokuu 27, 2015, 18:50:09 ip »
Ratailu on kyllä parasta. Itse olen käynyt kymmenisen vuotta radalla. Ihan vain muutaman kerran kesässä, kun sekin harrastus vaatii aikaa ja rahaa. Kun täältä katsoen radat ovat plus 180 kilometrin päässä tästä, niin se on päivän keikka kun lähtee. Ei oikein veny työpäivän päälle esimerkiksi. Ja nuo ratamaksut alkavat olla aika kovia.
Tänä kesänä päässyt valitettavasti vain kerran, tahtoo elämäntilanne vaatia keskittymistä muualle. Vielähän sinne ehtii, ehkä vielä tänä kesänä.
Suosittelen kyllä kaikille ihan perus ajotaidon harjoitteluun.
Ja ihan pyörätyypistä riippumatta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

« Vastaus #48 : Elokuu 27, 2015, 23:50:39 ip »
Lauantai sopii minullekin paremmin, paikalla puolenpäivän aikaan, miten muille sopii?
Sohc van Helmi.

Pekka

« Vastaus #49 : Elokuu 28, 2015, 14:23:50 ip »
Joo, viikonlopun sää näyttää "todennäköiseltä". Lauantaille lupaa sadekuuroja melkoisella todennäköisyydellä
Virtasalmella rata voi olla märkä koko iltapäivän. Yksittäisen sadekuuron jäljet aurinko ehkä ehtii kuivata.
Sunnuntai näyttää kuivemmalta päivältä mutta yli menee pilvilautta ja on lähes tyyntä. Jos silloin sataa rata ei kuivu.
Ehdotan että katellaan vielä illemmalla.

On se vaikeeta nykyään kun pitää seurata kaikenmaailman sääennusteita. Ennen vain lähdettiin onnellisina
matkaan ja otettiin vastaan mitä oli tarjolla.

https://www.ilmailusaa.fi/#id=rrpt#map=southern-finland#level=1000ft
Kellonaikoihin pitää lisätä kolme tuntia näin kesäaikaan, talvella kaksi.
Sohc van Helmi.

Pekka

« Vastaus #50 : Elokuu 28, 2015, 21:09:26 ip »
Sunnuntain keli näyttää tässä vaiheessa paremmalta, ehdotan että jos Motoparkkiin
nyt viikonloppuna mennään se on sunnuntaina.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #51 : Elokuu 28, 2015, 22:03:24 ip »
Kateus..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #52 : Elokuu 28, 2015, 22:48:37 ip »
Olisi mukava tulla mutta ei vaan kerkee. Ja mun ratarenkaatkin on vasta eilen lähteneet saksasta... ja vanteet vasta etsintävaiheessa, takanen on kyllä löytynyt mutta etuvannetta ei meinaa löytyä.

Vanteista puheenollen, mikähän mahtaa olla erona breva/sport/norge/griso vanteissa kun vanhemmat on vissiin BREMBO:n tekemiä ja uudemmat Marchesinin? Mulla on alkuperäisenä nuo jälkimmäiset ja sopivuusongelmia välttäen olen semmosia vain katsellut. Ihan saman näköisiä kyllä ovat.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Marko

« Vastaus #53 : Elokuu 28, 2015, 22:52:37 ip »
Marchesini on nykyään osa Bremboa.. eli samaa tavaraa mahdollisesti eri leimoilla.

Pekka

« Vastaus #54 : Elokuu 28, 2015, 23:01:30 ip »
Joo, olen ajellut örkkien kanssa. Ja heiltä saa ajo-opetusta. Olen käynyt ajotaito 1 ja 2 ja tälläkin kertaa olin ajolinjaopetuksessa ensimmäisen setin. Lisäksi ajot on 3 tai 4 eri nopeusluokassa, joten omaan tasoon sopiva ryhmä löytyy kyllä. Suosittelen lämpimästi, siellä on tosi asiantuntevaa ja avuliasta porukkaa.
Tästä olisi kysyttävää josko tulisit Motoparkkiin? Lähinnä kiinnostaa, minkälaisia ajolinjoja siellä örkkien
ajolinjaopetuksessa esitetään. Erityisesti tänä kesänä on ollut radalla samaan aikaan suht nopeita kuskeja,
mutta meidän ajolinjat kaarteissa ovat ihan erilaiset. Yhteenajoja meinaa tulla.
Sohc van Helmi.

Pekka

« Vastaus #55 : Elokuu 28, 2015, 23:11:31 ip »
Olisi mukava tulla mutta ei vaan kerkee. Ja mun ratarenkaatkin on vasta eilen lähteneet saksasta... ja vanteet vasta etsintävaiheessa, takanen on kyllä löytynyt mutta etuvannetta ei meinaa löytyä.

Kun aiempi kina saatiin Mopart.de:n kanssa sovittua asiallisesti niin esimerkiksi:
http://www.mopart.de/Moto-Guzzi-Ersatzteile-Breva-1100-Felge-vorne-Moto-Guzzi-Breva-1100--LP-/a52895266_u3834_zef4847d5-c173-4dd2-87d6-bc54b729620f/
Tai
http://www.mopart.de/Moto-Guzzi-Ersatzteile-Breva-1100-Felge-vorne-Moto-Guzzi-Breva-1100--LP-/a52895266_u3834_zef4847d5-c173-4dd2-87d6-bc54b729620f/
Sohc van Helmi.

Temmi

« Vastaus #56 : Elokuu 29, 2015, 11:17:56 ap »
Mielelläni tulisin huomenna, mutta tänään rapujuhlat ja huomenna ajokunnon löytyminen voi olla vasta illalla..

Camn

« Vastaus #57 : Elokuu 31, 2015, 15:55:15 ip »
Rintaan pistää (pari kylkiluuta hieman säröillä) ja ”piip”. Piip tulee siitä että harmittaa kun harrastepeliin tulee korjattavaa. Ei ole onneni haltijat rataharjoittelijan lahjoja mulle suoneet… Viimevuonna nappasi sivujalan kärki jonkun kerran rataan, kaventui ehkä 10 mm. Siispä eiliseksi vetäisin rälläkällä 2/3 jalan alalatasta pois leveyttä. Nyt tiesin: ”ei tarvitse varoa kallistaessa”. Kolmannella kierroksella (ensimmäinen kierros Pekan perässä jonossa) mentiin hissukseen mutkassa (40-60 km/h) ja yhtäkkiä Guzzin kanssa kylkimyyryä. Perässä tullut sanoi että ensin kävi kipinä, sitten perä katosi alta. Minä tietty ajattelin että nyt ei tarvitse varoa mitään, sen kun kallistaa. Vauhti tai kitkan puute eivät siis olleet ongelma, ongelma oli vipuvarsi, joka nosti takapyörän irti asfaltista. Varusteet toimivat mainiosti. Oma nahka täysi ehjää. Nuori herra ajoi muutaman kierroksen (Aprilialla) vielä Pekan perässä ja totesi että jos vähääkään lipeää hänen ajolinjoiltaan, sinne häviää horisonttiin...

Kuvassa Guzzi, Buell, Aprilia, Triumph - ei ihan yleisimpiä merkkejä:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2015, 20:27:34 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #58 : Elokuu 31, 2015, 17:31:07 ip »
Ei näköjään mitään korjaamatonta. Katu-uskottavuus ainakin paranee kun ajopuvussa on kulumaa.
Muun korjaisin mutta venttiilikopan kaatumasuojan jättäisin malliksi tuollaiseksi. Venttiilikoppa ja kate korjaantuu maalaamalla. Olisi vaikeampi tapaus jos olisi ollut kromattua tai kiilloitettua alumiinia.

Kylkiluut korjaantuvat muutamassa viikossa uuteen kaatokuntoon.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #59 : Elokuu 31, 2015, 17:49:59 ip »
Camn: Otan osaa.
Ja kaikille muille: >> Varusteet toimivat mainiosti. <<

Näillä helteillä keskustelin mp-poliisin kanssa ajovarusteista. Heillä nyt tietenkin on aina varauduttava kaikkeen. Mutta yhteinen toteamus oli, että helteellä kaatuminen sattuu ainakin yhtä paljon, kuin viileällä kelillä. Poliisi ihmetteli ääneen joidenkin tapaa ajella t-paidassa ja shortseissa. Hui kamalaa!

Ja tähän lisää: Ruttutukussa on myytävänä kolhuinen Jackal. Ei kai kuskille ole pahasti käynyt - jos joku tietää asiasta?  :(