Jos ruuvaisi lambdat pakoputkiin, niin minkälainen näyttö mittaritauluun?
Eikö niitä tarvittaisi kaksi, vai joku jakosysteemi että näyttäisi valitun puolen lukemia.
Entäpä vain liitännät johonkin sopivaan paikkaan ja lukisi normi vastusmittarilla.
Vastusmittarista aidan seipääseen, niin autossa oikutteli ruiskusuutin ja olipa yksinkertaista todeta mikä se niistä oli viallinen mittarilla
(ja suht iisi vaihto kun tajusin ottaa paineet pois bensajärjestelmästä).
Ehjät suuttimet näytti 12-13 ohmin vastusta ja risa nollaa kun kävi kolmella röpöttämään citikka c5.
Ajattelin että kun ruiskukoneita Gutzeissakin, niin olisko noin helppo tapa todeta siittimien kunto?
Kai, en tosiaan ole mekaanikko..Matilla on varmaan vastaus tähänkin?
Oireili tuo auto vuoden verran, eli ilmeisesti suutin ei mennyt kerrasta sököksi vaan hiipui pikkuhiljaa.
Ei tullut mitattua olisko näyttänyt jotain alta ehjän vastusta hiipuessaan.
Olishan tuo hienoa että seokset voisi säätää lennossa jos vaikka alpeille asiaa ja rikkaammalle seosta yläilmoissa ruuvarilla.
Ja käytännössä jäisi varmaan kuitenkin tekemättä paitsi jos hyytymään kone rupeaisi..
Mietintämyssy päässä nyt sitten lähinnä perän suhteen ja mahdollisen ohivuodon oikeassa sylinterissä.
Jotenkin en usko että olisi ongelmaksi sylinteri/mäntä/männänrenkaat/venttiilien tiiviys.
Eikä varmaan kovasti tehoja karkaa kardaaniinkaan..
Pohjoisesta karautiin kiiruussa kotiin syksyllä ja pyörä kulki koleassa 164km/h normia isommalla ilmanvastuksella ja painolla (lisäpleksi ja kaikki kolme laukkua täynnä tuliaisia, +tankkilaukku, +takapenkilläkin putkikassillinen sälää ja poronsarviakin pino soitinpajalleni.
Painoa arviolta pyörässä 240kg ilman kuskin 63 kiloa+ bensaa varmaan puolitankkia).
Nopeus oli miliisin eikä Gutsin mittarista ja sain siitä laskun mukaan Jyväskylän lähellä moottoritiellä.
Eivät onneksi ottaneet korttia, vaikka likellä taisi olla.
Kiire ei ole hyvästä, paitsi karstan poistoon.
Mutta ei kai pyörä voi olla hyvässä iskussa huohotinongelmineen jos painevuotoa toisessa sylinterissä.
Tehosta pitäisi olla pois jotain 4-5% jos luottaa noihin kylmän koneen sylinterinpaine lukemiin.
Palataan niihin kun saan käytettyä lämpimäksi, mitäpä näitä arvuuttelemaan.
Kärjetön sytytys. Ottaako alipaineesta lukemia jollain taipuvalla kalvolla ja säätää hieman ennakkoa?
Vai miten lukee kipinälle kohtaa, sähköisistä antureista varmaankin päättelee. Kuolokohtaa lukee kai vauhtipyörästä, mutta itse mekanismi, miten?
Jos putket mitkä välittää alipainetta sytkään vuotaa niin meneekö sytytys myöhäiselle vai aikaiselle?
Vuotaa/tukossa pitäis kai aiheuttaa vastakohdat.
Olisko sittenkin yskiminen tukkoa alipaineletkuista kärjettömälle sytytykselle johtuvaa eikä niinkään kaasuttajan säädöissä, pohdin vaikka letkut vaikutti hyvältä.
Klemmareita en kyllä vaihtanut letkuihin, kai syytä siihenkin olisi. Noi esikuristetut ei näy pitävän kutia pidemmällä juoksulla kun kaikki kutistuu/löystyy.
Noviisina kyselen tyhmiä, mutta viisastuminen auttanee siihenkin vaivaan.
Mitä muuta Nevadasta mieleen, niin takavaimentimet jos varsinkin painoa lisää niin ei oikein pysy mukana tehtaan säädöillä uudenkarheassa 12vuotiaassa pyörässä
Omassa esijännite nyt 35mm kierteitä esitiukalla jouset ja vaimennus 5-asennossa.
Aiemmin asennossa 4 ja n20mm jousen kiristys takapään heijasi ikävästi varsinkin pari päällä mutkissa.
Pikku säädöllä tuli selkeä ero ajettavuuteen, nyt renkaiden pitoon asti huoletonta.
Aiemmat Pirellin baana 66 renkaat piti hieman paremmin, mut kului aika nopeasti, jotain 6-7000km riitti vaihtoon valmiiksi. Matkaajoa 90%.
Nykyiset Mezlerin 880 tuntuu kestävän kilometrejä puolta pidempään ja on suht ok rengas kaikissa keleissä.
Sateella aavistuksen pidempään menee jarrutus, mutta pysähtyy noilla Bremboilla hyvin verratuna kokeilleeni muihin pyöriin.
Nippojen puute Pikku Guzzissa ihmetyttää.
Etuputkissa ei ole venttiiliä ainakaan tussa omassani. Mitä insinöörien päässä liikkuu nykyisin (tuotantokustannukset ei voi olla isot parista tyhjennys nipukasta) ?
Putket irti ainoa tapa saada putsattua? Metrin letku pohjaa pitää olla ohut että mahtuu ja imua = heti tukossa tökötistä.
Mihin muuten päätyy ns loppuun ajetut Guzzit? Ei niitä ainakaan purkaamoilla näytä olevan.