Kirjoittaja Aihe: Liikaa öljyä pikkulohkossa  (Luettu 12061 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Liikaa öljyä pikkulohkossa
« Vastaus #30 : Maaliskuu 16, 2014, 13:10:03 ip »
Vauhtipyörässä on merkit kummallekin sylinterille millä kohtaa venttiilien säätö tulee tehdä. S = sinistra = vasen, D = destra = oikea.

Tehdasvalmisteisissa on lambda juuri tuossa välipöntössä mutta silloin joutuu turvautumaan lämmitettävään lambda-anturiin. Tarkoittaa että pitää tehdä oma sulakkeen releen takana oleva kytkentä lämmitykselle.

Jos anturi on pakokoäyrässä lähellä pakoventtiiliä (10 - 30 cm pakoventtiilistä) saa se käyntilämpötilansa pakokaasujen lämmöstä. Silloin riittää edullinen yksijohtoinen anturi. Lambda on aina laitettava niin että se on rakenteen yläpinnalla tai niin että sen alapuolella on vielä tyhjää tilaa. Lambda ei siedä kastumista.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Liikaa öljyä pikkulohkossa
« Vastaus #31 : Maaliskuu 16, 2014, 15:27:50 ip »
Mulla on semmonen muistikuva, ettei tossa vauhtipyörämallissa ole kirjainsymboleja.
Helpointa säätää venttiilit siten, että tulppa pois, mittaa reiästä yläkuolokohta vaikka lyijykynällä tai kuusiokoloavaimella. Ei ole ihan just. Sitten kokeilee, että molemmat keinut on vapaana, eli nokilla vaihto kohdallaan. Siinä säädät venttiilinvälykset. Pyöräytä vaikka pari kierrosta ja totea säädön onnistuminen.
Moottori pyörii hyvin ilman tulppia vaihde päällä takapyörästä. Joku kolmonen tai nelonen vaan sisään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Liikaa öljyä pikkulohkossa
« Vastaus #32 : Maaliskuu 29, 2014, 15:14:33 ip »
Ei löydy latinaa Nevadan -02 vauhtipyörästä, tai ainakaan omastani en löytänyt.
Venttiilien säätö on kyllä nyt mielestäni kohdilla.
Pikku naputus kuulunee asiaan ja puristuksetkin oli lämpimänä 10,8 ja 10,9 kun tajusin mitata kaasu avoimena.
Asiat varmistui vielä koelenkillä, tehot on tallessa ja sain mielestäni sytytyksenkin korvakuulolla kohdille, ei yski enään ja käy tasaisesti.
Hinnoissa ihmettelen että esim uudet kaasarit BHBH 30 BS Stain-Dinse:llä 106,80e kipale.
Uusi sylinteri männällä tiivisteineen 621,99e. Ei ole ilkeitä hintoja nykyahneudessa..