Onko selvillä mikä on aiheuttanut tuo tiivisteen vaurion? Kumpi tiivisteistä katkesi? (Vastaan itselleni että ylempi.) Sikäli kiinnostaa ettei sattuisi omalle kohdalle. Nykyään kun ei enää oteta öljypohjaa auki öljynvaihtohuollon yhteydessä.
Guzzeissa kun on aika kauan ollut tuo tiivisteratkaisu tuossa paikassa mutta ei ole ainakaan omista pyöristäni pettänyt kertaakaan.
Olen noudattanut J-P Eevan ohjetta liimata aina tiivisteen öljypohjaan, myös noista erilliskohteista, ja toiselle puolelle tiivistettä vaseliinia. Sitten paikalleen ja ruuvit kiinni, ne keskimmäiset neljäkin. Seuraavana päivänä öljyt koneeseen. Joskus samanakin. Edellä mainituin tavoin saa tiivisteestä monikertakäyttöisen. Sama myös venttiilikoppien tiivisteiden suhteen. Silikonipohjaista tiivisteliimaa ei pidä käyttää. Siitä tulee vain sotkua.
Toisinaan on ollut tarjolla paperitiivisteitä ja niitäkin ole joskus laittaYksityisviesti (paikalla)
Onko selvillä mikä on aiheuttanut tuon tiivisteen vaurion? Onko tiiviste alkuperäinen tehtaalla laitettu? Sikäli kiinnostaa ettei sattuisi omalle kohdalle. Nykyään kun ei enää oteta öljypohjaa auki öljynvaihtohuollon yhteydessä.
Guzzeissa kun on aika kauan ollut tuo tiivisteratkaisu tuossa paikassa mutta ei ole ainakaan omista pyöristäni pettänyt kertaakaan.
Olen noudattanut J-P Eevan ohjetta liimata aina tiivisteen öljypohjaan, myös noista erilliskohteista, ja toiselle punut. Mieluimmin laitan niitä vihreitä muovisen tuntuisia massatiivisteitä. Eivät ole niin hauraita. Voi jopa taittaa niin ettei murru.
Vertailin 1200 ja 1400 8V -moottoreiden rakennetta. 1200 vaikuttaa olevan monimutkaisempaa tekoa kuin 1400-malli vaikka 1400:ssa on kaksi öljypumppua.