Tervehdys,
Onko kukaan perinteisillä nostimilla ajeleva jo vaihtanut rulliin omatoimisesti, tai harkinnut ko. toimenpiteeseen ryhtymistä? Lähinnä kyse siis silloin, jos täydellistä huoltokirjaa ei ole saatavilla. En ole kylläkään edes tarkastanut, miten noita settejä saa itse hommattua. Vaihdon ei ainakaan uudemmissa 8v-koneissa pitäisi (huom. pitäisi) olla kovin suuritöinen, koska esim. kansia ei tarvitse irroittaa. Onko julkisesti tiedossa, paljon firmat ovat veloittaneet tuosta vaihtotyöstä?
Välillä käynyt mielessä, että pitäisikö nuo varalta joskus vaihtaa mielenrauhan takia. Tosin mitään kyseiseen vikaan liittyviä oireita ei ole ilmaantunut, Griso laulaa ja toimii hienosti. Olen kyllä parikin kertaa ajokauden aikana tsekannut venttiilivälykset, ja ainakaan niissä ei ole muutoksia tapahtunut. Jos noissa tuon vika-aikakauden pyörien flatti-nostimissa on ollut materiaalivikaa, niin äkkiseltään voisi kuvitella, että vika korjaantuisi ainakin vähäksi aikaa vaihtamalla uudet, paremmalla karkaisulla olevat perinteiset nostimet. Voin olla kyllä väärässäkin. Mutta toisaalta samalla vaivalla laittaisi sitten ne rullat, kartan tuossa joutuu ehkä vaihtamaan tai ainakin muokkaamaan.
Saakohan noista rulla-seteistä alennusta, jos tekisi kimppatilauksen?
Hyvää alkanutta ajokautta itse kullekin,
Jani