Kirjoittaja Aihe: Projekti paisuu (kuten aina)  (Luettu 14175 kertaa)

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #30 : Kesäkuu 24, 2015, 22:38:50 ip »
Juuri tulin tallilta kotiin, onnistuneen ilmausoperaation jälkeen. Purin banjon, vaihdoin vielä kerran tiivisterenkaat, esitäytin sylinterin ja kiristin kunnolla banjopultin ja kas, pelaa nyt hyvin. Ilmaus onnistui oikein hyvin tuolla purkkimenetelmällä ja samalla sain vaihdettua kytkinnesteet.

Kaikkihan alkoi kun kytkin hajosi. Vaihdoin uudet levyt (edellinen omistaja olikin jo vaihtanut 2-levykytkimeen. Ongelma olikin sen jälkeen, ettei kytkin enää irroittanut. Useamman purku- ja kokoamissession jälkeen vasta mittasin työntötangon pituuden ja kas, se olikin liian lyhyt. Miten se siis oli toiminut ennen remonttia?

Mantelin alkuperäisen vaihteiston kuutosvaihde piti niin kovaa jurinaa, että se ylitti satasen nopeudessa avointen Mistralien äänet! Kutosen akseli ja ratas ja laakerit maksoivat S+D:llä n. 800 euroa. Ebayssa myytiin purkupyörän vaihteistoa 400 eurolla, joten otin sen. On pelannut tähän päivään saakka moitteetta, mutta: Asennusvaiheessa en tiennyt, että noita työntötankoja on useampaa pituutta ja vaihtolootan mukana tulikin 1-levyisen tanko. Kytkin kuitenkin toimi vaihdon jälkeen, koska kytkinlevyt olivat niin kuluneet.

Kun vaihdoin uudet kytkinlevyt, paksuni pakka monella millillä, keskinappi siis siirtyi pituussuunnassa eteenpäin kohti kampiakselia ja 1-levyisen kytkimen tanko ei enää riittänyt! Siinä vaiheessa yritin tietysti saada kytkintä toimimaan, kiersin sitä kahvan säätöruuvia tiukemmalle ja siinä yhteydessä sain kahvan nähtävästi vuotamaan. Kiersin ruuvin tietysti vastaavan määrän takaisin ennen tätä viimeistä vaihtoa, joten eiköhän nyt ole kytkinsulkeiset tehty. Eikä siis tarvitse ottaa käyttöön varasuunnitelmaa. HUOH!
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #31 : Kesäkuu 24, 2015, 22:44:13 ip »
Eipä olisi tullut mieleen! On kyllä remontti, joka ei selvinnyt ilman pitkää pinnaa ja joka osan ihmettelemistä. Onnittelut ratkaisusta  :)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #32 : Kesäkuu 24, 2015, 22:52:32 ip »
Onnittelut työvoitosta!
Onnittelen myös itseäni että saan kokemusta malleista joita ei itsellä vielä ole ollut....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #33 : Kesäkuu 25, 2015, 09:44:11 ap »
Lainaus
työntötankoja on useampaa pituutta ja vaihtolootan mukana tulikin 1-levyisen tanko
Onnittelut - minulla ei olisi varmaankaan riittänyt pinna noin useaan "pura ja kokoo koko kokko" operaatioon. Vielä jää suureksi mysteeriksi tuo työntötanko. Millään foorumilla en ole nähnyt kenenkään tätä asiaa kykenevän selvittämään, vaikka mukana on ammatikseen Guzzeja juuri tuohon aikaan huoltaneitakin. Rosso Mandellon varaosakirjaa en ole nähnyt koskaan mutta tämä sama ex ammattilainen sanoo että Rossossa oli erilainen yksilevyinen kuin Tenni/Scura.  Tenni/Scura varaosakirja on, ja sen mukaan työntötanko (6 = Rod) on sama kaksilevyisessä ja yksilevyisessä. Asia tulee säännöllisesti esille koska vähän ajettuja yksilevyisiä on vielä kymmeniä ellei satoja maailmalla. Usein jollakin on juuri meneillään: mitä osia hommaan, että saan vaihdon tehtyä? Ja toisaalta tuskien taisto: "haluaisin 1-levyisen, kun se kerran tähän malliin kuuluu ja on kevyempi ja näpsäkämpi käyttää - mutta haluan myös pysyä hengissä".  RAM -kytkimiä tuntuu saavan vaihtelevasti, joskus. Jotkut jälleenmyyjät ottavat tilauksia jonoon ja toimituksia tapahtuu kun valmistaja (olisko joku eläkeukko Mandellossa ?) sattuu sille päälle että tekee taas sarjan.

Spekulaatiota: Miksi minulla sitten toimii yksilevyisen alkuperäinen työntötanko kaksilevyisen kytkimen kanssa (säätötarvetta kyllä oli)? Oma kokemus oli niin päin että yksilevyisen työntötanko olisi pidempi kuin kaksilevyisen (kahvan ruuvia piti ottaa aukipäin kun kytkin muuttui kaksilevyiseksi). Oliko varma tieto että varaosana tullut vaihdelaatikko oli yksilevyisestä; karkealla maalauksella varustettu - niitä oli kaikissa 2002 malleissa ?
V11 - it defines you.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #34 : Kesäkuu 25, 2015, 10:43:43 ap »
Ei se ainakaan 2-levyisen ollut, koska siinä originaalilootassa oli ammattilaisen Saksassa tekemän 2-levykonversion tanko, jonka sitten vaihdoin takaisin kun se eBaylootan mukana tullut tanko ei pelittänyt. Ja nyt vuorostaan toimii kuin unelma.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #35 : Kesäkuu 25, 2015, 10:47:51 ap »
Lainaus
ammattilaisen Saksassa tekemän 2-levykonversion tanko
Tää lienee just se ongelma: mistä sen tietää ?  Jos kerran Guzzilla ei ole eri varaosanumeroa ja varaosaa - siis eri pituuksia virallisesti saatavilla? Mistä kytkimenvaihtajat saavat tilattua valmiin sopivan osan? Moni olisi hyvillään jos jollain olisi antaa varaosanumero: tuon kun tilaat, pelittää. Tai vastaavasti että tangon pituuden tulee olla X,X millimetriä?
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #36 : Kesäkuu 25, 2015, 12:21:09 ip »
Tuo saksan ammattilainen taisi tietää jotai, mitä muut eivät.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Projekti paisuu (kuten aina)
« Vastaus #37 : Kesäkuu 25, 2015, 22:59:28 ip »
Michael Behrendt, HMB-Guzzi. Luultavammin vielä yksi hänen senaikaisista mekatsuista, joka ajoi itse V11:aa ja kirjoitteli Saksan V11 forumilla. Nyttemmin Mike on enemmän keskittynyt Guzzin osien nettimyyntiin.

Tuo kytkimen tankojuttu on tosiaan outo, kun esim S+D:lläkin taitaa olla sama varaosanumero kaikkien eri V11 mallien varaosakuvastossa. Ellen olisi sattunut kompastumaan keskusteluun aiheesta V11lemans.comissa, en ehkä olisi osannut ruveta mittaamaan ja vertaamaan tankoja keskenään.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..