Oli näköjään lukittu tuo aihe "Isompi akku...", joten pitää aloittaa sama asia uudestaan.
>> En tiä mitä sillä Timo Ev:llä on Bilteman akkuja vastaan kun <<
Eipä minulla ole sinänsä mitään kenenkään akkuja vastaan. Olen vain tässä vuosien mittaan todennut, että halvalla ei saa juuri koskaan hyvää. Ei B***masta eikä T******talosta...
Sikälikin, kun olen ihan työssä sähkötekniikan parissa, niin mm. komponenteissa tuo hinta näkyy ihan selvästi.
Se on toki totta, että monesti halpa tehdään samassa tehtaassa kuin se kalliimpi. Siinä on vain se tilanne, että se kalliimpi tehdään eri materiaaleista tai jopa eri tuotantolinjalla. Tämä on tullut ilmi hyvin monesti esim. johdonsuoja-automaateissa eli ns. automaattisulakkeissa.
Joskus ostin hädissäni Golfiin ( ww.auto.golf ) halvalla Honkonkikaupasta akun, joka kesti jopa lähes vuoden. Ja oikea akku olisi ollut vain vähän kalliimpi.
Tuo hinta-asiahan on niin, että monesti se halvan ja hyvän välinen hintaero on "häviävän pieni". Ihan kuin kertomukseni siitä, että hyvin tehty remppa pyörässä vie vain hetken pidempään, kuin hätäinen söhellys.
En tuomitse mitenkään kenenkään päätöksiä hankinnoista ja hinnoista tai laadusta. Kukin tehköön mieleisellään tavalla. ( Ajaahan jotku vetokettinkipyörilläkin...

)
Ja ihan kohta Poroholmaan!
Ja vielä muutama paikka risteilyyn.
Rannalta ei lippuja saa yhtään halvemmalla...