Huh huh taas auton kanssa! Sovin eilen kaupat tuosta pienimmästä autosta ja lupasin kiristää laturinhihnan. Joskus kesällä sitä meinasin itselle vielä kiristää, mutta luovutin. Nyt sitten peräänantamattomalla reippaudella kävin työhön.
Irrotin maskin, umpion ja paisuntasäiliön, että pääsin näkemään laturin mutterin. Ala- tai yläkautta mutteriin ei pääse käsiksi. Sitä ei edes näe. No, keula purettuna moottorin etukiinnikkeen ja lohkon välistä mutterin näki. Tein Bilteman 12mm räikkälenkistä puolimetrisen avaimen, jossa on reippaasti z-mallinen varsi. Mutterin kantahan oli tietenkin vielä kannakkeen sisäpuolella, siellä moottorin takana. Yksi räikän naksu kerrallaan sain sitä höllälle. Rengasraudalla laturia kääntämällä hihna kireälle. Ja sama takaperin. Paitsi että räikkäavaimessa ei ollut suunnanvaihtoa. Reippaana sitten avain uudelleen poikki, kääntö ja hitsaus. Naksu kerrallaan taas kireälle. Rojut kasaan ja voilá. Ei edes tuntia tainnut mennä.
Ostin muuten sinisestä kaupasta pihdit, joilla ne jousiklipsuklemmarit avataan ja suljetaan. Oli kyllä koko hintansa arvoiset pihdit. Nytkin paisarin kolme letkua oli liki naurettavan helpot avata. Miten olen tullut toimeen ilman noita..