Commanderin kanssa tuon tiedon saa kylkiäisena
Miten se mahtaa onnistua? Minulla on 15M ecu ja Power Commander III USB (ei käytössä kun ecussa herra saksalaisen kartta). Tuossa Commanderissa ei ole kun se yksi pistokehässäkkä, jonka avulla se kytketään pyörän johdotuksen ja ecun väliin. Sitten siinä on pikku usb -liitin, jolla liitytään PC:hen, PC:ssä minulla on ollut tuon Power Commander III USB:n PC-softa pyörimässä. Muistan että sillä näkyy nätisti kaasunasento ja kierrosluku, mutta ei muuta. "Fuel Map" -karttoja voi lukea pyörästä, PC:n muistista, kirjoittaa ja tallentaa. Mutta ei ole missään vaiheessa kello kilahtanut, että sieltä saisi kaasun asennon suhteessa kierrosnopeuteen ulos johonkin kolmanteen järjestelmään, online.
Kurkkasin niiden kotisivulta että III USB mallia koskee: ""Expansion port" for upgrades and accessories: ignition module, Quick shifter, Multifunction Hub, Pressure Sensor display and LCD display unit." Kun katson mallin mukaan (V11) tulee tarjolle vaan LCD unit, joka on näyttö jossa on: "gear position, throttle%, map position ja boost". Ainoastaan tuo throttle% olisi siis avuksi mutta sekin vain näyttönä. Mutta LCD unitin sivulla puolestaan jo kerrotaan, että "can be connected to the Dynojet Wide Band Commander- - the LCD is able to display actual air/fuel readings and any accessory input connected to the WBC." Kalliiksi tulee, pitää olla 3 eri komponenttia (joihin yhteen kuuluu lambda), että saa sekä kaasunasennon että afr lukeman lcd näytölle...
Mitenhän lie muuten, jos ne pistokkeet ecu/commander commanderin mallista riippumatta ovat identtisiä, niin juuri tuo tps:n käyrä voi olla syy, miksi 15M/RC sopii Power Commander III USB malliin ja 5AM uudempaan Power Commander V mallin. 5AM pyörissähän onkin lineaarinen tps kun 15M/RC pyörissä epälineaarinen. Tämän vuoksi en voi käyttää Autotunea, vaikka mieli tekisi.
voisi olla palaverin paikka ettei digitaalikiimassa tehdä kovin paljoa päällekkäistä harrastusta
Osaajat tekee, minä vaan spekuloin... En ole vielä saanut niitä lambdanreikiä alkukäyriinkään. Mutta ajatuksen tasolla kyllä jo vahvasti...ja kaapelit ja softat on, puuttuu tosiaan lambdat ja lähtölaukaus... Mutta Guzziasioista on aina kiva palaveerata.