Jep,
kaasun asennon mittaus meni väärästä töpselistä, mutta ei se haittaa; mitatusta arvosta absoluuttisesta arvosta kun vähensi viisi volttia, sai ihan järkeviä numeroita, esimerkiksi tyhjäkäynnillä 350mV.
Kierrosnopeuden mittaus sisälsi kohinaa kun se oli mitattu suojaamattomilla kaapeleilla ruiskun johdosta, enkä ole ehtinyt perehtyä millä parametreillä signaalista tehdään kierrosnopeus. Lisäksi pulssissa on todennäköisesti muutakin vikaa, mutta sainpahan nyt jotain...
Lambda on veemäisin, kun mitatut arvot ovat suuruusluokkaa "muutama pilkku jotain" mutta jos sitä skaalaa, pääsee suunnilleen arvoille "50 - 500". Yksikkö ja asian merkitys vaan on täysin epäselvä.
Näillä reunaehdoilla laitan kuitenkin iloksenne ensimmäisen 3D-kartan, jossa "korkeus" saattaa merkitä seoksen rikkautta, ja X- ja Y-koordinaatit ovat kaasukapulan asento asteina ja kierrosnopeus.
Ehdottomasti pitää tehdä paremmat piuhat, laittaa mielummin laajakaistainen lambda paikalleen ja ottaa monta uutta kierrosta, mutta jostain pitää aloittaa, ja jos heti tähtää täydelliseen, jää homma tekemättä.