Perän pinionipyörän spoorit tosiaan kuluvat sitä nopsemmin mitä huonompi voitelu siinä on käytössä. Kun perä on irti niin ehdottomasti pitää myös tarkistaa pinioniakselin laakeroinnin tiukkuus. Siinä ei saa olla klappia, mutta akselin pitää pyöriä vapaasti. Välys säädetään tarvittaessa shimmaamalla. Jos pinioniakselissa on väljää niin hammaskosketus perässä menee vääränlaiseksi ja hampipyöriin voi iskeä karies, samaten koska holkki ja akseli eivät ole enää samassa linjassa, nopeutuu pinionin ja holkin spoorien kuluminen. Jos laakeria pitää kiristää niin periaatteessa hammaskosketuskin muuttuu hieman, mutta käytännössä kyse on niin pienistä siirroista ettei sellaisella taida olla mitään merkitystä. Väljyys laakerissa on monin verroin vakavampi asia.
Nuo osat ei tietenkään kulahda loppuun kovin nopeasti, mutta minusta olisi paikallaan kuitenkin tarkistaa tilanne alle 50 k välein.