Kirjoittaja Aihe: grison vasuri mykkä  (Luettu 27285 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #30 : Elokuu 05, 2013, 17:11:27 ip »
http://www.magnetimarelli.com/business_areas/powertrain/motorbikes/ecu
tuolla on magnetimarellin yleistä höpinää 5AM-ecusta. Luvataan 30g tärinän kestävyys. Hankalaksi menee, jos nastajärjestys jo Ducatin ja Guzzin ecujen välillä on eri. Kuvista näkee, että suojalakan myötä on kaikki piirilevyllä olleet bondaukset kadonneet.
Forza Moto Guzzi!

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #31 : Elokuu 05, 2013, 18:52:33 ip »
Onnea matkaan noiden kanssa ...

Kiitos sitä tarvitaan ;D

Sain tänään vastauksen rexxeriltä tai Daniele Motohan tuo firman nimi taitaa olla..
Ja alla olevan perusteella vaikuttaa lupaavalta! ;D

"Hi Tuomas!
 
Thank you very much for your inquiry.
We can offer you a suitable ECU for 449 EUR (incl. 19% tax) + shipping.
You will get the ECU ready to use, so just install an you can run the bike!
It’s no problem to flash also a tuning mapping, the price is the same.
 
But the best for this operation would be, if I can have your damaged ECU here in my shop
So I can read out the original file to see the version.

Only by this, I can send you an ECU and guarantee that it will work 100% for your bike.
Beascue not every mapping is the same, also if it’s from the same bike model.
 
I have such an ECU type in stock so I can start immediately."

Tossa viestissä ku kaveri pyytää tuota vanhaa ecua pajalle luettavaksi niin oliskohan tuossa mitään oikotietä? meinaan vaan että tuskin
on enää luettavassa kunnossa tuo vanha ecu.

Eikö nuo moottorinohjaus päivitykset jotka maahantuoja ajaa boksiin määräydy markkina alueittain?
ja jos näin,niin luulisi tuon kaverin tarvitseman tiedon saatavan vaikka Piikkiöstä?

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #32 : Elokuu 05, 2013, 19:25:28 ip »
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=4409.0

Jaha eipä taideta olla kukaan enää viemässä tai saamassa mitään...
Kurja homma :-[

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #33 : Elokuu 05, 2013, 20:01:01 ip »
Lainaus
kaveri pyytää tuota vanhaa ecua pajalle luettavaksi
Laita kiivaasti se sinne ja pyydä että voisitko korjata, säästyy 50€ ?

Lainaus
Eikö nuo moottorinohjaus päivitykset määräydy markkina alueittain
Minulle on tullut sellainen käsitys että ainoastaan USA on omine bensoineen ja tankkihöyryjen imukanaviin imemisineen toista maata. Että Euroopassa oltaisiin samalla kartalla?

Lainaus
luulisi tuon kaverin tarvitseman tiedon saatavan
Tässä on tuore virallisen organisaation ulkopuolinen lista viimeisistä:http://www.mgcn.nl/index.php/diagnose-software/overzicht-mappings-dameijer-database-198
V11 - it defines you.

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #34 : Elokuu 05, 2013, 20:28:21 ip »
Tässä on tuore virallisen organisaation ulkopuolinen lista viimeisistä:http://www.mgcn.nl/index.php/diagnose-software/overzicht-mappings-dameijer-database-198

Suurkiitos tuollahan ne nöpöttää ;D
Vaan kumpikhaan kartta se sitten on ku näkyis olevan kaksi eri versiota?
 2229GRS8V68(A5 motor) /2230G803 (A8 motor)
Mitähän mahtaa meinata nuo A5 ja A8?
Tuskin kuitenkaan 8v Grisot ovat erillaisia moottorin sisäisiltä komponenteiltaan?

Arveluttaa vain että kuinkahan se lukeminen onnistuu kun oma ecu on samassa tilassa ku tällä monster foorumin kaverilla.
http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?topic=56831.0

No oli miten oli...taidanpa laittaa tuon oman ecun menemään sinne jokatapauksessa...tehköön ammattimies taikojansa.

Pithecus

  • Viestejä: 51
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #35 : Elokuu 05, 2013, 20:50:27 ip »
Suurkiitos tuollahan ne nöpöttää ;D
Vaan kumpikhaan kartta se sitten on ku näkyis olevan kaksi eri versiota?
 2229GRS8V68(A5 motor) /2230G803 (A8 motor)
Mitähän mahtaa meinata nuo A5 ja A8?
Tuskin kuitenkaan 8v Grisot ovat erillaisia moottorin sisäisiltä komponenteiltaan?
TunerProta varten Grisoon on kaksi eri xdf-tiedostoa. Toinen yksilambdaisia ja toinen kaksilambdaisia varten. Omassani (vm. 2010) on yksi lambda ja olettaisin että Suomi-mallit on aina yksilambdaisia mutta tämä on pelkkä arvaus. Mulla ECU:ssa on 2229GRS8V68. Ehkäpä tuo toinen ohjelmaversio on sitten sitä kaksilambdaista varten.

Edit:
http://store.guzzitech.com/forums/viewtopic.php?f=160&t=7761
Tuolla on keskustelua noista kartoista ja 3D-kuva fuel mapeista. Ei sielläkään kyllä sanota mitä noi A5- ja A8-moottorit ovat.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #36 : Elokuu 05, 2013, 21:20:12 ip »

Mitähän mahtaa meinata nuo A5 ja A8?

Omasi näet lohkosta moottorin numeron edestä. En tiedä mitä kaikkea eroja eri versioiden kesken on mutta mustaakseni A5 moottoreissa ei enää niitä venttiilikoneiston vikoja ole. Taisi niissä olla joku yhteys pyörän malliinkin, mun sportti on A7.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #37 : Elokuu 05, 2013, 21:21:50 ip »
Mulla ECU:ssa on 2229GRS8V68. Ehkäpä tuo toinen ohjelmaversio on sitten sitä kaksilambdaista varten.
http://store.guzzitech.com/forums/viewtopic.php?f=160&t=7761
Tuolla on keskustelua noista kartoista ja 3D-kuva fuel mapeista. Ei sielläkään kyllä sanota mitä noi A5- ja A8-moottorit ovat.

Okei eli tuossa topicissakin oli kaverilla tuo 68 map. Varmaan aika yleinen?
Itse asiassa kun tuo muistikin alkaa palaamaan pätkittäin, niin muistelen lukeneeni jotain noista kartoista ja niiden päivityksistä.

Luulisi että tuolla ecu korjaajalla olisi jo kyseinen kartta? No voisinpa vielä kysästä että onko tästä tiedosta hänelle mitään hyötyä?
Eiköhän tuo omaki Griso pörisis ihan kivasti tuolla kartalla.

Omasi näet lohkosta moottorin numeron edestä. En tiedä mitä kaikkea eroja eri versioiden kesken on mutta mustaakseni A5 moottoreissa ei enää niitä venttiilikoneiston vikoja ole. Taisi niissä olla joku yhteys pyörän malliinkin, mun sportti on A7.
Pitääpä vilkasta tuota numerosarjaa ku tallille pääsee.

Pithecus

  • Viestejä: 51
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #38 : Elokuu 05, 2013, 23:07:18 ip »
Mulla ECU:ssa on 2229GRS8V68. Ehkäpä tuo toinen ohjelmaversio on sitten sitä kaksilambdaista varten.
http://store.guzzitech.com/forums/viewtopic.php?f=160&t=7761
Tuolla on keskustelua noista kartoista ja 3D-kuva fuel mapeista. Ei sielläkään kyllä sanota mitä noi A5- ja A8-moottorit ovat.

Okei eli tuossa topicissakin oli kaverilla tuo 68 map. Varmaan aika yleinen?
Itse asiassa kun tuo muistikin alkaa palaamaan pätkittäin, niin muistelen lukeneeni jotain noista kartoista ja niiden päivityksistä.

Luulisi että tuolla ecu korjaajalla olisi jo kyseinen kartta? No voisinpa vielä kysästä että onko tästä tiedosta hänelle mitään hyötyä?
Eiköhän tuo omaki Griso pörisis ihan kivasti tuolla kartalla.

Omasi näet lohkosta moottorin numeron edestä. En tiedä mitä kaikkea eroja eri versioiden kesken on mutta mustaakseni A5 moottoreissa ei enää niitä venttiilikoneiston vikoja ole. Taisi niissä olla joku yhteys pyörän malliinkin, mun sportti on A7.
Pitääpä vilkasta tuota numerosarjaa ku tallille pääsee.
Tuntuu olevan aika haasteellista löytää oikein faktaa noista A5 ja A8 moottoreista. Tuolla
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?180492-09-Griso-8v-ride/page4
viestissä #54 Pete Roper selittää että niiden nokissa on eroa ja että A5 on vuosimalleissa -08 ja -09. A8 pitäisi olla 2010:ssä ja ilmeisesti siitä eteenpäin. Mun pyörä on 2010 mallia (valmistenumeron mukaankin) ja sen tyyppikilvessä selvästi sanotaan että Engine type A5.

Ropotti

  • Viestejä: 48
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #39 : Elokuu 06, 2013, 09:37:33 ap »
Mulla tuossa vanhan Grison Ecussa on todella pienellä kirjoituksessa info mikä ohjelmaversio siellä on sisällä.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #40 : Elokuu 06, 2013, 22:38:52 ip »
Tere, mun Griso on 2010 (en kaivellut valmistenumeroa). Siinä on A5 moottori ja käsittääkseni alkutaipaleella on ollut ongelmia venttiilien kanssa. @AJ tietää tarkemmin...
Kasi vee ei vee kasi

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #41 : Elokuu 06, 2013, 23:07:48 ip »
Lainaus
Ecussa on todella pienellä kirjoituksessa info mikä ohjelmaversio siellä on
Stein-Dinsen varaosakuvissa on joidenkin mallien ecun kohdalla myös valinta "kuva", tässä niiden sivujen uusimman Grison ecun kuva liitteenä. Tosi pieni lutikka myös "flashattaviin" 15M ja 15RC ecuihin verrattuna. Kuvittelen että näitä numeroita pitää verrata tarkasti, jos jonkun toisen merkkisen pyörän 5AM ecua havittelee (Ducati, Moto-Morini, Gilera)?  Keskellä oleva numerosarja "2230-G801" on varmaankin ohjelmaversio tuon kuvan ecussa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2013, 01:26:01 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #42 : Elokuu 06, 2013, 23:10:26 ip »
Uteliaisuus iski, Hollanin Guzzi sivuston mukaan Griso onkin valmistettu 2009 eli korjaus edelliseen viestiini.
Kasi vee ei vee kasi

Tuomas

  • Viestejä: 47
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #43 : Elokuu 07, 2013, 14:23:25 ip »
Jaha tänään lähti ecu tilaukseen! ;D
Postikuluineen 480€ daniele-motolta. Eihän tuo vieläkään aivan ilmanen ole mutta edullisempi son silti verrattuna guzzitechin kautta saatavilla olevaan 5am ecuun (n.1000€ sis verot ja postikulut)

Kaupan päälle tuli sitten myös uusi kartta


Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: grison vasuri mykkä
« Vastaus #44 : Elokuu 07, 2013, 15:52:50 ip »
Lainaus
Kaupan päälle tuli sitten myös uusi kartta
Mielenkiintoista...

- onko kyseessä vaihto-osa, eli oma risa ecu pitää lähettää Danielemotolle vastavuorosesti
- kartassa on ameritikkaa, onko se USA:ssa tehty, paikallisella Grisolla ja bensoilla
- onko tietoa että täysin vakiolle Grisolle

Pidetään peukkuja. Sitten voit imuroida sen Guzzidiag -työkaluilla, vertailla eroja vakiokarttaan ja koettaa saada kustannuksia takaisin pyytämällä kohtuullista korvausta kartan kopiosta... ???  Dynotetut erikseen tehdyt kartat eivät tule heittämällä. Hyvästä pohjasta saanee vielä paremman yksilöllisesti optimoidun pienemmällä vaivalla jne.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2013, 22:43:02 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.