uudesta asti ongelmia käynnistyvyyden suhtee (ei lyöny starttia päälle)
Tästä on muistaakseni aina välillä ollut juttua ja Motomattikin kirjoitellut (pyöristään myös yksi "Carc -Guzzi", 5AM). Järjestelmä ei anna startata jos akkujännite on alakantissa.
maaton varmistamiseen ja kosteussuojan parantamiseen
Jos ei tee harrastusmielessä (päästäkseen pois vaikka siivous- yms. oikeasti tärkeimmistä töistä), kyllähän tähän pitää saada joku suht helposti tehtävä ratkaisu. Voiko käyttää jotain lakkaa satamasta ettei tarvitse odotella että lakkaa satamasta ennen kuin voi lähteä ajoon?
on ecu myös pultattu suoraan runkoon
Riippuu kai sitten mallista. Muistan lukeneeni että joissain malleissa 5AM ecu on kumijaloilla kiinni ja vanhemmat (15M/15RC) ovat olleet kumijaloilla (Cali, V11) jolloin maadoitus on sen yhden johdon varassa. Jos GuzziDiag -johdoissa ei ole erillistä mustaa hauenleukaa maalle, kaapelin elektroniikka maadoittuu myös ecun kautta. Ainakin pitää tarkistaa ettei ole maalia missään välissä estämässä hyvää kontaktia.
luotto pyörään sen verran kärsiny
No se on harmi. Itsellä on -02 mallinen "harrastepeli" ja vasta n.5000 km ajettuna tänä suvena, "luottoa" ei tarvitse ihan sillä tavalla... Tosin, koskaan en ole tielle jäänyt (kukas se kirjoittaa aina sattuvasti että koskaan ei ole tielle jättänyt, aina on jääty yhdessä). Mutta ei vakituista hätää, 5AM/"Carc" -Guzzit ovat hirmuisen suuri ryhmä. Tuliko markkinoille 2005 Grison myötä, ei voi olla tyyppivika ja 5AM ecua on käytetty monessa Ducati mallissa myös (+ Gilera, Moto-Morini). Ehkä se ei ole kuitenkaan niitä kestävämpiä ecuja markkinoilla mutta vieläkin niitä leivotaan kiinni (Griso, 1200Sport, Stelvio, Norge). "The newer models are out there and they are gaining in popularity. Forza Guzzi!!!"