Ainakin etupään öljyn vaihto näyttää aika vaikealta ja riski hommalta itse tehtynä.
Ei kannata pelätä
Lainaan TunturiTT:tä siinä että keulaöljyjen vaihto ei ole mitenkään vaikea operaatio. Varsinkaan kattamattomassa pyörässä. Norgessa on katteet hieman tiellä.
Keula on niin yksinkertainen rakenteeltaan että sen suhteen ei tarvitse pelätä että säädöt tai osat menisivät sekaisin. Tuo yläpään propun avaamis- ja kiristämishomma on ainut jossa voi tyriä jos sitä ei tee asianmukaisesti. Olen nähnyt keuloja joita on kiinnitetty viilapenkkiin ja sitten yritetty avata ylätulppaa. Huonolla menestyksellä: joko teleskooppiputki on mennyt lyttyyn tai ainakin naarmuuntunut. Sen seinämävahvuus ei ole kovin suuri.
Näille teleskoopeille en ole sorvannut sopivaa työkalua eli kahta holkinpuolikasta jolla voi pitää yläputkesta kiinni kun avaan "irtokeulan" ylätulppaa tai isomman remontin yhteydessä joskus myös alapään pulttia.
Guzzien USD-keulat ovat sitten luku erikseen.