Tässä tuolta "moottorinohjaus" -ketjusta tarkistuslistaa Saksasta, "huomioi ennen katsastukseen tulemista". Että voi kuivaharjoitella ennen tulevaa vuosikatsastusta...
Tarkista ennen katsastusta että:
Rekisteriotteen I osa ja muut tarvittavat asiakirjat kuten esim. todistus renkaiden soveltuvuudesta kyseiselle moottoripyörälle ovat mukana, toimivatko ohjaustangon lukko ja nopeusmittari, onko rekisterikilpi hyvin näkyvillä, ovatko jarruvalokytkimet oikein säädetty, ovatko kaikki sähköjohtimet asianmukaisesti nipussa ja vaurioitumattomia, onko ajoneuvon dokumentaatiossa edellytettyt sytytystulpat ja tulppien hatut käytössä, liikkuuko ohjaus kevyesti ja haitattomasti koko matkan, onko ohjaustanko vaurioitumaton ja kunnolla kiinnitetty, tangon tupet kunnolla kiinni, onko jarruneste kunnossa ja onko sitä riittävästi, jarrut ilmattu ja helposti toimivat, onko jarrujen käyttövivuilla liikkumavaraa vielä kiinniottokohdan jälkeen, vanteet kunnossa ja hyvin kiinni, onko ketjusuoja paikoillaan, ovatko jousituselementit tiiviit, onko jalan ajoasento varmistettu, onko tankki hyvin kiinni, ovatko polttoaineletkut hyvin johdettu ja tiiviit, ovatko moottori ja vaihteisto tiiviit, suojakopat ja tuulisuoja vaurioitumattomia ja reunat suojilla varustettu, pakoputkisto tiivis ja hyvin kiinni, äänitaso ei merkittävästi liian korkea jne.
CO -arvoista sen verran että niiden kanssa tuntuvat monet tuskailevan. Ne mitataan aina (tyhjäkäynnillä).